flesweigeraar

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door anietje, 24 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anietje

anietje Actief lid

16 nov 2006
    263
    1
    0
    Verpleegkundige
    Hoi allemaal,
    de tekst zegt het eigenlijk al. mijn dochter weigert de fles. We hebben al veel geprobeert (allerlei tips gegoogeld) de afgelopen weken maar het lijkt niet te werken. Tenminste..... ze weigert de fles niet echt, het duurt alleen 20 minuten voor ze drinkt, dan is ze zo moe van het huilen en tegenstribbelen dat ze zich overgeeft.
    Vaderlief is snel in paniek dus het komt er vaak op neer dat ik de fles dan ook uiteindelijk geef ( ik ben de rust zelfe wat dat betreft) na 20 minuten huilen dan.
    Gisteren zat ik op verjaardag en was ik dus niet in de buurt, maar nee hoor madam drinkt dus niet, toen heb ik het dus geprobeerd en dat ging dus na 20 min.
    Morgen komt oma en schoonzus oppassen en zijn wij weg dus misschien gaat het dan beter. Ik vind het vreselijk voor haar dat ze 20 min over de zeik is en zich dan overgeeft. Ik hoop voor haar dat ze zich er snel bij neer legt en dat ze wel moet, want over 2 weken moet ik weer werken.
    Wie heeft dit nog meer en halve flesweigeraar, want het is natuurlijk niet helemaal geweigert. En wie heeft tips om haar dan sneller dan die 20 minuten paniek te laten drinken?
    Ps vanavond gaan we dan proberen met zilverfolie voor de afleiding, dus wie weet.
    Liefs Anita

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hier ook een flesweigeraar en dat komt hier waarschijnlijk ook grotendeels door een onrustige papa ;)
    Mijn man raakt gewoon heel snel in de stress als Thirza niet 1-2-3 de fles wil pakken. Devies is dus toch om rustig te blijven, als hij het voor elkaar kreeg om rustig te blijven, ging het echt beter. Hij moest echt tegen zichzelf zeggen: OK, als ze niet drinkt, maakt dat niet uit, een keertje overslaan is geen ramp, ze haalt wel weer in later als ze honger heeft, enz.
    Inmiddels kan ze zelf drinken en zet hij de fles voor haar op tafel neer, als ze dan zin heeft, pakt ze wel :)

Verder hielp hier de tommee tippee erg goed, afleiden en dan op een onbewaakt moment de speen erin, liggend op bed/in haar bedje.

Maar als jouw moeder en zus ook relaxed zijn, zal het wel loslopen. Hier pakt de dame de fles namelijk wel van onze gastouder (ook de rust zelve).

3. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    #3 Hanneke, 24 sep 2009
    Laatst bewerkt: 24 sep 2009
    Heeft ze al wel trek dan wanneer je de fles geeft? Als ik het zo lees, krijgt ze een fles, terwijl ze er zelf nog niet om gevraagd heeft, gaat tegenstribbelen als jullie met die fles aan de gang gaan, wat mij logisch lijkt (zou ik ook doen als ze mij eten in mn mond proppen terwijl ik niet wil), en dan uiteindelijk na 20 minuten vechten en toch niet kunnen winnen omdat papa en/of mama toch doorgaat geeft ze zich maar gewonnen en gaat ze maar drinken.

Sorry als ik dit verkeerd zie, maar zo komt wat je schrijft op mij over.

Verder wat zijn dingen die je al geprobeerd hebt? En geef je anders gewoon de borst? Of krijgt de kleine altijd de fles? Wat ik zou proberen is pas de fles te geven als ze zelf aan geeft hem te willen.

Deel Deze Pagina