Mijn zoontje is 7,5 maand. Tot ongeveer een maand geleden sliep hij de hele nacht door. Maar sinds een maand, en vooral de laatste week wordt hij 6 tot 8 keer 's nachts huilend wakker. Hij heeft nog geen tandjes, overdag eet hij goed. Soms geef ik hem z'n speen en valt hij weer in slaap, maar soms wil hij niet in slaap vallen zonder borst. Dus minstens 3 keer moet ik 's nachts borst geven en dan drinkt hij misschien 30 sec. en valt weer in slaap. Water of sap wil hij niet. Duidelijk dat hij gewend is aan borst, maar zo vaak wakker worden en dan huilend wakker! Waar zou het aan liggen? Ik wordt gek 's nachts. zijn schema nu is (de tijden varieren maar niet veel) : 08:00 BV (soms ook pap) 10:30 fruithap + bv 13:00 brood met opvolgmelk 16:00 liga, rijstewafel of ander tussendoortje met sap/water 18:00 groentehap en toetje na 20:30 pap met opvolgmelk of water + bv Tussendoor geef ik sap/water. Waarom wordt hij zo vaak wakker, is dit een fase?
Tja, of het een fase is, zal zich uit gaan wijzen... Ik vroeg me even af wanneer je opvolgmelk bent gaan geven? Ben je daar mee begonnen kort voordat hij de nachten begon te spoken, of lijkt daar geen verband mee? Tandjes zou verder ook goed kunnen trouwens, hier had Thirza heel veel last vooral een tijd voordat de tanden door gingen komen, (bij tand 3 en 4 kwamen die pas door rspectievelijk 5 en 7 weken nadat we hier echt een rampzalig weekend zonder slaap hadden, waarbij ze duidelijk last had van haar mondje). Mag je aan zijn mondje zitten, voel je al bobbels?
Hoi, ik voel nog geen bobbels. maar nu je het zegt, hij is idd begonnen met onrustige nachten nadat we begonnen zijn met opvolgmelk. Wat kan ik dan doen? ik geef nog wel bv maar ik heb niet genoeg melkproductie en daarom zijn we begonnen met opvolgmelk ( om hem ook te wennen aan de opvolgmelk) hij wil trouwens geen opvolgmelk uit een flesje of een bekertje, hij wil alleen opvolgmelk in een papje of brood in opvolgmelk doen.
Tja... ik ben er dus een beetje extra alert op, nu wij sinds een paar weken er achter zijn dat Thirza een koemelkallergie heeft... en hier werden de klachten dus ook erger toen ze zelf yoghurttoetjes na het eten kreeg. Wat je zou kunnen doen is eens uitproberen of de klachten verdwijnen als je Nutrilon Pepti gaat gebruiken... Als je zoontje op deze manier op opvolgmelk reageert, heeft hij waarschijnlijk niet echt een allergie, maar is hij misschien wel wat overgevoelig voor koemelkeiwitten. De meeste kindjes groeien er overheen, dus devies is om elk half jaar nog eens opnieuw te proberen of ze op normale opvolgmelk (en vanaf 1 jaar: op koemelk) reageren. Zou het verder dan even bespreken met je CB, als de klachten verdwijnen als je pepti gaat gebruiken, want dan zou je van hun een recept kunnen krijgen en krijg je het (deels) vergoed door je zorgverzekering.
Hoi Nana, Heb je inmiddels al de oplossing gevonden??? Ik heb namelijk ook een zelfde soort probleem met mijn dochtertje van 7 maanden. Ik vind het slopend. Elke keer zak ik weg in een diepe slaap en dan wordt ik 1,5 uur later weer gewekt door gehuil. Ik functioneer ook niet echt goed op minder dan 6 uur slaap... Heb al van alles geprobeerd: meer eten geven, slaapzakje, veranderen van ligging (naar het raam toe, van het raam af), op een aerosleepmatrasje of juist op een normaal matrasje, heel laat voeding geven, veel met haar naar buiten, dentispul voor doorkomende tandjes, tussen ons in laten slapen (dan slaapt ze nog het best, maar ja dat is natuurlijk niet helemaal de bedoeling)... Ik weet het niet meer hoor... Bij mijn eerste dochter hadden we dit niet en sliep ze vanaf 4 maanden gewoon door. Het is niet zozeer dat ze na het huilen niet verder wil slapen, want dat doet ze gelukkig wel. Maar het is meer het feit dat we 4 / 5 keer per nacht eruit moeten om haar gerust te stellen en een speentje te geven. Ben je weer helemaal wakker enzo. Iemand anders nog tips?
Geen tips verder, maar ik zou zeggen: join the club Zie bij algemene clubs de club: Wij willen slapen, maar onze baby's niet...
ik had het martijn ook tot afgelopen weekend, toen sliep hij in eens weer door en dronk normaal zijn flessen. dus ik denk sprongetje of fase. het duurde bij martijn ruim 3 weken, die weken waren echt slopend vooral omdat hij ook nog zwaar verkouden werd ondertussen. maar we zijn er doorheen gekomen en het lijkt nu weer allemaal als vanouds te gaan. succes!
Hoi, Ik heb vandaag gebeld met cb en gevraagd wat het zou kunnen zijn. Waarsc. de doorkomende tandjes, want volgens cb is het geen allergie, hij heeft geen luieruitslag, geen koorts, geen diarre... maar de symptomen van doorkomende tandjes. Ik zie bij hem nog geen tandjes maar volgens cb zijn dit waarsc. de symptomen die vooraf gaan. Dus....niets anders dan even afwachten en kijken of het idd. de tandjes zijn en of het vanzelf stopt.
Heel herkenbaar! Ons dochtertje sliep ook altijd heeerlijk de nachten door. Tot ongeveer een week geleden. Om het uur, 2 uur wakker en huilen. Gelukkig gaat ze wel snel weer slapen dan, maar ze moet wel even getroost worden. ik denk dat het bij haar tandjes zijn, want er zijn er inmiddels 2 door! Maar echt vermoeiend he...Ongelofelijk hoe snel je eraan went om de nachten heerlijk door te kunnen slapen! Ik hoop dat als de tandjes er zijn, ze weer lekker door gaat slapen! Of eigenlijk eerder, want ze heeft er pas 2 en nog heel wat te gaan dus