flesweigeraar

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door frummelk, 23 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. frummelk

frummelk Fanatiek lid

2 okt 2012
    2.309
    0
    36
    in het midden...
    Hallo,

Ik weet niet of ik dit topic hier juist plaats maar ik vraag me af wat er met mijn zoontje (nu 5 maanden) is.

Hij drinkt vanaf twee maanden ontzettend slecht zijn flessen leeg. Dit is dusdanig ernstig dat we al een speciaal dieet hebben gekregen. Hij mag nu twee maal daags 100 gram aardappelen/groente/olie. Dit hapt hij erg goed op.
    Hij kreeg hierbij altijd nog zo'n 4 flessen van 180/6 en een schepje nutriton. Deze gingen lang niet altijd leeg, maar meestal dronk hij toch wel 120 ml.

Sinds een kleine week drinkt hij eigenlijk helemaal niks meer. We zijn doorgestuurd naar de kinderarts welke constateerde dat er lichamelijk niets mis met hem is. (geen keel/oor/buik pijn).
    Ik geef hem nu kleine slokjes appelsap, zodat hij toch ietwat vocht binnenkrijgt. Zijn groenten wil hij nog wel eten (zo'n 100 gram per keer). Fruithap en danoontje vindt hij al weer wat minder prettig.

We worden iedere dag gebeld door de kinderarts om te controleren of hij nog plasluiers heeft. Deze wegen we om te kijken wat hij plast. Tot nu toe plast hij wel nog steeds. Morgen hebben we weer overleg.

Ik vroeg me af of hij misschien toch een koemelkallergie kan hebben zonder verdere (allergische) kenmerken.
    En wat kan ik nog meer doen om hem meer vocht te laten nemen?
    Een ritme is nu ook ver te zoeken *zucht*

In elk geval bedankt voor het mee denken!

Liefs frum

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi!

Vervelend dat jullie nu lopen te tobben met de hoeveelheid voeding. Fijn dat er verder niks lichamelijks met hem is. Het hoeft zeker geen allergie te zijn, meestal heeft je kindje dan wel een aantal klachten en niet alleen het slecht drinken. Het is niet het eerste waar ik aan denk.

Wat we vaker horen, is dat kindjes die een poosje wat slechter drinken, last hebben van hun mondje. Heb je het idee dat je zoontje meer kwijlt, alles in zijn mondje stopt/ wil kauwen en zie je misschien al bobbels/ tandjes die omhoog komen? Dat is altijd tijdelijk en het kan dan soms helpen om de melk iets kouder te geven. Heb je al eens geprobeerd om pap te geven met een lepeltje? Soms gaat dat ook wat beter.

Tijdelijk wat slechter eten/drinken is niet zo erg. Vaak halen ze dat later weer in. Hopelijk gaat het snel beter!

Groetjes Linda

Deel Deze Pagina