veel Spugen met kracht

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Nieke84, 21 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nieke84

Nieke84 Fanatiek lid

18 jan 2010
    1.537
    0
    36
    Hallo,

Ik weet niet of ik mijn vraag hier bij de juiste persoon neerleg, maar ik probeer het gewoon.
    Wij hebben een dochter van vandaag precies 2 weken oud. Sinds 3 dagen spuugt zij na de voeding van 23.00 uur veel (ze krijgt borstvoeding). De ene keer is dit ongeveer een half uur na de voeding maar soms ook langer (een uur tot anderhalf uur). Ze spuugt dan ook een grote golf en ook echt met kracht (spuugt met een boog van ongeveer 20cm). We houden ze al extra lang rechtop tegen ons aan zodat de voeding goed kan zakken.
    Ze drinkt verder goed, 's avonds soms wel wat onrustig. Ze heeft iedere luier een poep en plasluier en ze is alert. Ze lijkt ook goed te groeien. Toch maken we ons zorgen om het spugen. Overdag spuugt ze alleen mondjes.

Ik hoop snel wat te horen.

Groetjes Nieke

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi Nieke,

Het is goed om te kijken wat er tijdens de laatste voeding anders gaat dan bij de overige voedingen. Gaat het drinken misschien veel sneller? Is je kindje onrustiger tijdens het drinken? Hoeveel tijd zit er tussen de voedingen?

Groetjes Eveline

3. Nieke84

Nieke84 Fanatiek lid

18 jan 2010
    1.537
    0
    36
    hoi Eveline,
    Bedankt voor je reactie. Ons meisje drinkt de avondvoeding dan ook erg onrustig. Ze begint rustig maar je hoort haar kloeken en op het einde is ze erg onrustig aan de borst. Ze heeft nu 2 avonden niet meer zo gespuugd gelukkig, alleen mondjes. Ik hoop dus dat het al opgelost is. Bedankt, we maakten ons toch even zorgen.

Deel Deze Pagina