Mijn jongste dochter is sinds vrijdgvond ziek, koorts weinig drinken en eten erg verkouden. Zaterdagochtend naar ha-post geweest omdat ze erg benauwd was. Ze heeft het flink te pakken, met neusspray en pcm naar huis. Vandaag blijft hetzelfde, totaal heeft ze vandaag 200 cc gedronken en haar plasluiers zijn minimaal, vandaag 2 keer twijfelachtig luier verschoond, maar eigenlijk niet echt nodig. Vanavond wilde ik de fles geven, ze protesteerde meteen, flink huilen (zonder traantjes!) ze ligt nu in bed wat te huilen, maar meer moeheid en verstopte neus, dus geen speen kunnen hebben. Morgenochtend 8 uur bel ik de ha, maar wat denken jullie, gewoon flink ziek of meer??
Zelf denk ik dat ze flink ziek is. Maar ik snap je twijfels hoor. Als ik jou was zal ik morgen even je ha bellen, even overleggen. Hier ook een erg verkouden boy die maar weinig eet. Hij drinkt gelukkig nog wel goed. Het heerst heel erg, volgens mij.
Oja; eten en drinken blijven aanbieden en idd plasluiers blijven controleren. Als de luiers minimaal blijven wel meteen bellen. Succes meis.
Hier ook twee kindjes die flink verkouden zijn. Vandaag met de jongste bij de HAP geweest, die ons doorverwees naar de kinderarts. Daar heeft ze aan de saturatiemeter gelegen. Die resultaten waren allemaal goed. Wij zijn ook weggestuurd met neusspray en uitzieken. Zielig he voor die kleintjes. Geef je ook neusspray voor het flesje? Dat was het advies van de kinderarts. Verder misschien steeds kleine beetjes drinken aanbieden? Onze dame stopt ook bij een halve fles omdat ze gewoon geen lucht meer heeft, nou dan bieden we haar maar wat vaker aan. Beterschap, hopelijk zijn alle zieke kindjes weer snel opgeknapt. Ik kan in ieder geval niet wachten tot de lente, zijn al vanaf september in de weer met ze.
Gelukkig was ze nog zo lang aan het jengelen in bed dat ik het flesje nog eens geprobeerd heb, en ze heeft nog 80cc gedronken gelukkig, nu slaapt ze. Ze krijgt idd de neusspray voor haar fles en dat helpt wel iets, maar niet veel. Op andere momenten extra aanbieden werkt helaas niet, dat wil ze gewoon niet, ze slaat het gewoon uit mijn handen. Morgen bel ik zowieso de ha nog even, al is het maar voor mijn gevoel, ook gezien de dagen die komen. Uitzieken gaan we zeker doen, ik hoop de oudste ook goed in de kerstvakantie, hier is het idd al vanaf begin november ook raak, en dan om en om helaas...... Beterschap voor jullie kleintjes!! En bedankt, in elk geval iets gerustgesteld
Sorry hoor maar ik vind dat je even met HA post moet overleggen ze heeft vandaag minder dan 500cc gedronken huilt zonder tranen en heeft droge luiers. Dit zijn absoluut tekenen van uitdroging en daar zou ik geen nacht mee wachten. groetjes kim
Net bij HA geweest, hij heeft haar helemaal nagekeken, ze had een wat rood oortje, nu AB meegekregen en vanmiddag moet ik terugbellen om te vertellen hoe het gaat. Als ze vanmiddag niet genoeg heeft gedronken wordt het ws ziekenhuis voor verdere stappen zoals hij zei. Ben benieuwd......duimen maar!!
Ze heeft dus niet genoeg gedronken vandaag. Totaal nu misschien 150cc, de HA heeft ons doorgesturd naar het ziekenhuis om de kinderarts te laten beoordelen. Er is een test gedaan voor het rs-virus, uitslag wordt ons doorgebeld. Voor nu hoefde ze niet te blijven, was nog niet uitgedroogd en goed helder (daar dan weer wel) Morgen moeten we contact opnemen om te overleggen hoe het gaat. Nu gelukkig thuis, helaas vanavond geen kerstavond bij mijn schoonouders, vriend en mijn oudste dochter zijn daar wel. We hadden wel kunnen gaan maar daar zijn meer kleine kindjes, en zelf zou ik ook het liefste thuis zijn als ik ziek ben. Voor nu hopen dat het morgen beter gaat!!
Oh wat vervelend zeg. Begin er hier ook aan te denken hoor. Vandaag toch wel een puffer voorgeschreven gekregen. Ze heeft behoorlijk wat pufjes nodig om wat lucht te krijgen. Pfff wat kun je je een zorgen maken he. Heel veel beterschap voor je meisje.