Hallo dames, momenteel komt beeb echt om de 1,5/2 uur. sNachts om de drie uur, dat is weleens 4 geweest maar meer niet hoor. Maar overdag, hoe kan dit? Volgens mij geen regeldagen, ze schroeft het langzaam op Ik heb niet te weinig volgens mij. ze clustert ook niet, drnkt gewoon (vrij snel) borst leeg.
Vanaf 4 maanden kan een baby meer nodig gaan hebben. Dit kan je oplossen door inderdaad meer aan te leggen en zo langzaam je productie op te schroeven of door bijvoeding aan te bieden. Net wat jij prettig vindt dus!
Als ik bijvoeding aan ga bieden hoe gaat dat dan met de productie? Wil graag weer een jaar voeden. Eerst voeden dan een hapje aanbieden? Maar dan gaat ze denk ik geen minder drinken nemen?
Rond de 4 maanden is dat heer normaal; ze gaat meer vragen, dus moet het aanbod worden opgeschroeft. Komt goed! Advies voor bijvoeding bij borstvoeding is nog steeds starten vanaf 6 maanden, dus tot 6 maanden uitsluitend borstvoeding. Als je tzt gaat beginnen, doe het dan rustig aan, dus wat hapjes ná een voeding aan de borst, puur om aan smaken en structuren te wennen. Langzaam maar zeker zullen het dan meer maaltijdjes worden.
Andrea,dat wil ik ook. Maar dit is best slopend.. Zit alweer op zeker 10 voedingen. En opschroeven hoeft toch niet als er genoeg is?
Ik zou toch even doorzetten.. hier was het van 4 tot 5 maanden ook zo.. Met bijvoeding zou ik nog even wachten tot 6 maanden.. je geeft toch zo weinig dus daar zitten ze ook niet vol van.. Ik denk toch dat je dochter de productie omhoog wil hebben..
Hier vanaf 4 maanden ook weer meer voedingen gehad. Legde op een gegeven moment vaak voor en na een slaapje haar aan, dan had ik tussendoor even mijn handen weer vrij. Gingen ook van een voeding of 7 naar 10-12. Hier gewoon geaccepteerd en met 6 maanden gaan bijvoeden. Toen ze meer bijvoeding ging eten, ging ze ook langzaam minder drinken maar dat was rond een maand of 7. Bijvoeding gaf ik tussen de borstvoedingen door in het begin en rond een maand of 8 na de slaapjes en voor het slapen gaan bv. Nu nog.
Het is heel normaal dat ze rond vier maanden weer gaan regelen of gewoon vaker komen. Vaak zitten ze dan in een groeispurt en ontwikkelingsspurt. De wereldwordt groter, ze merken meer op, dat kan overweligend zijn, en aan de borst is dat het gemakkelijkst voor ze te verwerken. Let ook goed op de drinktechniek, soms gaan ze slordiger en minder efficient drinken wat er ook voor kan zorgen dat ze vaker komn. Bortcompressie tijdens het drinken helpt vaak.
Hmm.. ik leer vanalles hier op het forum Ik ben sinds kort zelf de bv wat meer aan het 'regelen'. Ik leg Levi nu vaker aan ookal vraagt hij er niet om of ik kolf wat extra. Ik wil mijn productie wat hoger krijgen, zodat ik maximaal 2 flesjes kv bij hoef te geven (wil het liefst maar 1 flesje kv gaan geven, maar weet niet of ik mijn productie zo ver kan opkrikken). Ik heb nog nooit een regeldag gehad.. waarschijnlijk omdat ik een combi van bv en kv geef? TS; ik denk ook dat ze zelf de productie omhoog wil hebben. Misschien dat ze, als de productie hoger is, naar een voeding minder wil gaan als voor deze 'regeldagen'?
okeej... dus ik hoef me geen zorgen te maken dat ze gisteren en vandaag minder vaak kwam?? Met andere woorden, haar opzet is geslaagd dus Hopen dat het ff zo blijft.. Lekker nog een keer extra kunnen kolven zelfs!