Flesweigeraar

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door pappappa, 19 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pappappa

pappappa Nieuw lid

19 dec 2013
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Onze zoon van 12 weken weigert uit de fles te drinken. Hij heeft aantal weken terug uit een fles gedronken maar sinds kort weigert hij dit... We hebben al verschillende spenen/flessen geprobeerd en ook melkpoeder etc... Hij wil ook geen BV meer uit de fles hebben. We zijn bezig om met een bekertje of lepeltje te geven en dit gaat al beter.

Nou waren we van de week bij het CB en hij was iets afgevallen... Daarom moeten we nu echt die fles gaan geven, vanmorgen heeft hij pap gehad en dat ging zonder problemen vanmiddag heeft hij niks willen eten tot mijn vriendin eind van de middag een borst heeft gegeven. Ik heb vanavond geprobeerd om weer pap te geven en dit ging niet zonder slag of stoot hij heeft een halve fles op en de andere helft zat over hem heen. Mijn vriendin maakt zich zorgen want hij moet eten en als hij maandag maar aangekomen is.....
    Misschien is dit nog wel de grootste vraag maar ik weet even niet hoe ik haar moed in moet praten.... Ik ben van mening dat hij echt wel gaat eten en ben minder gestresst hierover..

Iemand tips????

2. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    Is het de bedoeling dat je vriendin gaat afbouwen met borstvoeding, of gaat ze weer werken en krjigt baby daarom de fles?
    En wat voor pap geef je, je kindje is pas 3 maanden, dat lijkt me ietwat vroeg?

3. pappappa

pappappa Nieuw lid

19 dec 2013
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    #3 pappappa, 19 dec 2013
    Laatst bewerkt: 19 dec 2013
    Hij is 4 maanden rekenfoutje. En ja mijn vriendin gaat straks weer aan het werk en de kleine naar gastouderopvang. Daarom met flessen begonnen. De pap is gewoon rijstebloempap

4. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    Maar gaat ze kolven op het werk, of gaan jullie overstappen op kv?

5. pappappa

pappappa Nieuw lid

19 dec 2013
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hij moet nu van CB ook Kv om weer wat aan te komen... Het is de bedoeling dat mijn vriendin gaat afbouwen met BV. Dus er zal eerst inderdaad gekolft moeten worden.. Zijn we nu druk mee bezig.

Vanmorgen begonnen met borstvoeding en daarna papfles en zo juist weer een papfles niet met een speen maar uit een bekertje.... Dus we komen er wel.

6. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Ik zou niet allerei trucjes uithalen om maar aan de vocht te komen. Dus GEEN pap, ook geen rijstebloem. De darmen kunnen het simpelweg niet aan. En ook al zeg je nu: tsja zeheeft er nu nog geen last van. Op het pak staat vanaf 4 maanden...
    Hoe vaker per dag je pap geeft, hoe voller ze zit. Dus geef je NU AL 2x per dag een papfles, dat kind zal verschrikkelijk vol zitten!! Enig idee hoe zwaar pap valt ????

Van avent bestaan Natural spenen, die zijn tepelvormig. Misschien is dat nog een optie.

Misschien spruw? Dan willen ze vaak ook niet drinken dat is pijnlijk.

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Typisch weer zo'n stompzinnig CB-advies.
    Als je kind moet aankomen, dan horen ze te adviseren dat je kind gewoon veel vaker aangelegd wordt, en dat er eens extra goed op de drinktechniek gelet wordt.

Een kind dat niet uit een fles kan drinken moet je natuurlijk NIET op deze manier gaan lopen dwingen. Dat kan gewoon niet goed gaan.

Bel met VBN of LLL voor verstandig advies en luister vooral absoluut niet naar je CB, want die hebben er zo te zie de ballen verstand van.

Een keer of 8 per dag aan de borst is op deze leeftijd heel normaal.
    Onder werktijd kan afgekolfde melk in een fles aangeboden worden, maar dat hoeft niet. Als moeder heb je geen KOLFverlof, maar VOEDverlof. Je mag dus ook gewoon je kind onder werktijd zelf voeden. Kind kan naar werk gebracht worden, of moeder kan naar kind. Moeder mag ook bijvoorbeeld later beginnen en eerder naar huis zodat kind een kortere tijd zonder moeder hoeft te overbruggen.

Van pap groeit een kind van 4 maanden niet.

Deel Deze Pagina