Mijn dochter weegt nu ongeveer 5 kilo en ze krijgt al een tijdje 2 keer 180cc+6 en 3 keer 150cc+5 (Friso Comfort) en dronk ze om de 4 uur. Ik gebruikte Friso Comfort omdat ze veel spuugde na elke voeding, met Comfort was dit nog steeds het geval maar een stuk minder. Helaas begon het spugen weer wat erger te worden dus ben ik overgestapt naar standaardvoeding + johannesbroodpitmeel. Het spugen is nog steeds aanwezig helaas, ik heb niet echt het idee dat die switch gewerkt heeft. Op het consultatiebureau gaven ze aan dat het erbij hoort omdat ze geen pijn lijkt te hebben tijdens het spugen en dat ze goed groeit. Sinds een week komt ze weer om de 3 uur en is ze ontzettend onrustig. 's avonds komt ze om de 2 uur, het is echt krijsen gillen, op haar handje zuigen, happen in m'n gezicht/hals, speentje uitspugen. Als ik haar dan klein flesje extra geef drinkt ze die ook helemaal op. Ik weet het soms echt even niet meer als ze het maximaal aantal flesjes gehad heeft en ze weer ontroostbaar is. Ik ga het sowieso even overleggen met het consultatiebureau maar misschien hebben jullie advies?
Lijkt sterk op verborgen reflux. Dan zou ik persoonlijk dit doen: - terug naar comfort (is tegen spugen!!) Jbpm ligt gevoelig ivm krampen en de comfort is ook juist tegen krampen - kleinere flessen geven - bedje iets schuin Dan is het dus geen honger maar zuur wegslikken. Dan kan je wel 5x180 maken omdat ze toch hapt maar het werkt niet.
Ik heb 2 kindjes waarvan de jongste ongeveer even oud als jou kindje. Beide zijn huilbaby's die precies vertonen wat jij beschrijft. Nu geef ik borstvoeding dus kan 's avonds aanleggen zo vaak ik wil maar het helpt niets. Wat wel werkt is een draagdoek! Kindje ligt tegen je aan, wiegt mee op jou bewegingen en zit rechtop zodat het eten minder snel omhoog komt. Mijn zoontje kreeg met deze leeftijd inmiddels wel flesvoeding en bij hem was ik overgestapt naar voeding voor hongerige baby's. Waar het huilen nu precies van komt (en kwam bij zoonlief) weet ik nog steeds niet maar ik weet wel dat het met 3 maanden ineens een stuk beter gaat! Soms is er gewoon niet een reden te vinden waarom ze huilen. Bij mij namelijk iedere avond en overdag bijna nooit. Tja, wat is daar dan de reden van....