Hall allemaal! Mijn dochter van 6 maanden krijgt nog 3 flessen van 180 +6, ze is nogal zwaar (bijna 10 kilo) dus moet ze al van een fles af. Op dit moment is dit haar schema: 7.30 broodje en fles 9.30 fruit 10.00 slapen 12.00 broodje en fles 14.00 slapen 16.00 cracker en water 17.30 warm eten 19.00 fles en slapen Ze drinkt nog steeds alles op en wordt zelfs boos als het op is... Welke fles kan ik nu het beste afbouwen? Ik dacht eerst de middagfles, maar hoe zit dat eigenlijk, want wat krijgt ze dan te drinken bij haar broodje. Uiteindelijk krijgen ze later toch ook een beker melk?
Kan je niet meer water doen en minder scheppen? Dat je de scheppen van de ochtend en middag halveert?
Dat een kindje zwaar is hoeft ze nog niet perse van een fles hoor! Je hebt nou eenmaal wat zwaardere kindjes, dat komt vanzelf in orde. Maar om haar belangrijkste voedingsbron af te nemen vind ik een slecht idee. Cb zeker?
6 maanden is erg jong om al een fles weg te halen. Mijn zoontje is 9 maand en we hebben afgelopen week de avondfles eraf gehaald. Misschien is het een optie om een fles iets te minderen door er een schepje minder in te doen en dan wel dat water erbij te houden. Dus bijvoorbeeld 180+6 wordt 180+5 Op het cb raden ze aan om de avondfles eraf te halen want die is extra. Je geeft namelijk dan groentes en yoghurt. Tussen de middag is het het drinken bij de boterham.
Ik vind het wel vroeg hoor voor 2 flessen, bij mij op ch zeiden ze bij 9 maand naar 2 flessen.. Ik zou als ze echt moet minderen dan eerder de flessen kleiner maken, dus naast het brood 120+4. Mijn dochter krijg bij het brood ook een kleinere fles in de middag, bij een hele boterham doe ik 120+4 en bij minder meestal 150+5. Als je haar 3x 120/4 geeft zit ze rond de 400 cc + wat yoghurt, maar lijkt me wel aan de vroege kant...
Ik zou gaan voor de middagfles. Wij zijn met 7-8 maanden begonnen met afbouwen hiervan. Ons mannetje eet en drinkt ook alles wat je hem voorzet, dus we moesten het zelf een beetje uitvogelen. We hebben de middagfles gewoon afgebouwd en steeds wat meer brood gegeven...
Ze heeftt nog steeds 500cc zuivel op een dag nodig, dus drie flessen is prima. Je zou de fles iets kleiner kunnen maken. Een kind van 6 maanden moet je niet op dieet gaan zetten. Die moet je gewoon gezond eten aanbieden en zelf laten bepalen hoeveel ze eet. En als ik je schema zo zie eet ze nou niet bepaald overdreven veel.
Ontzettend bedankt allemaal!! Inderdaad het cb... Ik denk dat ik inderdaad gewoon wat minder schepjes per fles ga geven en dan laat ik het verder nog even zo...