Flesweigeraar

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door ettol, 5 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ettol

ettol Actief lid

21 aug 2013
    233
    56
    28
    Hallo dames,

Dochterlief is nu 4 mnd en volgende week ga ik weer werken. We hebben braaf vanaf 5 weken geoefend met fles, nu drie verschillende geprobeerd (tommee tippee, dr brown en de medela speen). Verschillende houdingen, verschillende temperatuur, vers gekolfde melk en ontdooide melk en ook verschillende mensen.
    Ze neemt een paar slokjes en dan wil ze niet meer...
    Vandaag was ik een ochtendje weg en toen ik thuis kwam was ze helemaal overstuur en werd direct rustig toen ze mijn borst rook.

Ze heeft nu nog sterke tong wegduw reflex dus ik wacht nog met groentehapjes en alle soorten fopspenen weigert ze ook. Ze heeft een heel sterke voorkeur voor de borst.

Cupfeeding overweeg ik nu.
    Hebben jullie ervaring met cupfeeding of nog andere tips?

2. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

21 apr 2014
    2.083
    295
    83
    Emmeloord
    Ik ken je probleem maar al te goed. Ik ben pas bij 6 maanden weer gaan werken. Voorheen dronk ze echt niks uit een fles. Bij 6 mnd dronk ze toen steeds mini beetjes. Max 50 ml. Ze haalde s avonds alles in. Geen probleem. Ik ging op de creche voeden toen ze daar begon. Want met 8 maanden ben ik weer volledig gaan werken 8 dagen aan een. Ze kreeg toen ook fruit dus dat scheelde al iets. Maar gek genoeg heeft ze na twee maanden wennen door dat ze daar prima uit een fles kan drinken. Wel op de slaapkamer daar met slaapzak aan voor ze naar bed gaat. Ineens drinkt ze nu in de ochtend 120 ml en in de middag soms 50, soms meer. Ze komt in de avond iets vaker maar snachts niet meer, vaak nog 1x. Dus uiteindelijk is het goed gekomen.
    Dus ik zou zeggen, blijf het leuk houden met de fles en gewoon gaan werken. Desnoods kom je haar een keer voeden. En laat haar lekker clusteren en vaker drinken in de avond. Ze kan echt wel een paar uurtjes met minder melk. Dat zou ze op termijn in de nacht ook doen. Het is minder wenselijk maar ook prima als ze het anders regelt.

Deel Deze Pagina