Flesweigeraars..wanneer accepteerde de jouwe een fles of beker?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Hellen1971, 1 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hellen1971

    Hellen1971 VIP lid

    16 dec 2008
    6.069
    1
    36
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    ijn dochter weigert de fles sinds ze een maand of 4,5 is. Ik moet nu echt de voedingen tijdens mijn werktijd afbouwen, want over anderhalve week heb ik geen kolfverlof meer. Maar feit is, nog steeds moeilijk drinkt als het geen tiet is.(en ik nu én snorziek én ongesteld ben. Mijn productie is om te janken nu...gisteravond voor ik ging slapen was er helemaal geen TSR en heb ik naar de oxytocine gegrepen om er toch nog wat uit te persen voor haar)

    Ze krijgt nu nog in de ochtend, voor ze naar bed gaat en voor ik ga slapen BV, maar hoeveel ik ook drink..het is niet veel meer. Ben als de dood dat het gaat stoppen.

    En wat dan?

    Inmiddels lepelen we yoghurt en soms drinken naar binnen als ze niets uit de beker (oefenbeker van difrax of een gewone beker, want tuitbeker vindt ze niet zoveel) neemt. Vooral het moeten lepelen wordt erg gewaardeerd door het KDV, maar niet heus) maar er komt toch echt nog wel een keer een tijd dat ze wél gewoon uit een beker gaat drinken?

    Wanneer deden jullie kids dat?
     
  2. Agapi

    Agapi Bekend lid

    31 mei 2006
    688
    0
    16
    Cyprus
    Met 9 maanden en nog iets ging ze voor het eerst uit een beker drinken. De fles is nooit gelukt. De Magic Cup van Avent deed hier de truc en daarna is ze al gauw overgestapt op een rietjesbeker.
     
  3. Sparkie

    Sparkie Fanatiek lid

    24 okt 2009
    3.028
    2
    0
    Mijn zoontje weigerde de fles vanaf 8 weken, toen we voor het eerst gingen oefenen. Met zes maanden een gewone beker geprobeerd, ging een beetje, maar niet grandioos. Moest hem nog steeds live voeden onder werktijd. Met 8 maanden wilde hij ineens wel de fles, maar dan alleen op de creche, en niet thuis van papa:(.
    Nu drinkt hij probleemloos uit een tuitbeker (maakt niet uit wat voor merk) en een gewone beker (en nog steeds de borst;))
    Lastig probleem hoor... Kun je niet overleggen met je werkgever over verlengd voedingsverlof? (evt fifty fifty, dat je een paar vakantieuren opoffert?). Dat geeft je nog een beetje respijt, en kun je goed oefenen met een gewone beker. Bij ons hielp het om niet direct met melk te oefenen, maar eerst met water.
     
  4. tjessia

    tjessia Fanatiek lid

    1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Sinds we er een andere speen opzetten. Een soort s-vormige die net als de vorm van een tepel aanneemt als ze drinken. Dat zou je kunnen proberen, dat was hier het probleem.
     
  5. Tantan

    Tantan Fanatiek lid

    25 feb 2009
    1.103
    0
    0
    Roosendaal
    Mika weigerde ook de fles sinds dat hij een maand of 4 was. En met 8 maanden werd hij ziek, en dronk toen ineens wat sap uit een flesje (van zijn broer). Gewoon een doodgewone sapfles van de Hema. Sindsdien elke keer geprobeerd. Melk bleef een probleem, om het via een flesje te geven. Hij wilde liever de borst. Tot vorige week. Hij kreeg de waterpokken, en goed ook! Het zat ook in zijn mondje en op zijn tong. Hij kreeg ook nog eens spruw en er staan 4 (!!) tanden op doorkomen. Hij wilde niet meer aan de borst, hij wilde alleen koud drinken, waarschijnlijk omdat zijn hele mondje zeer deed. Het kleine beetje wat ik nog uit mijn borsten geperst kreeg kreeg hij dan koud, in een flesje. Mijn produktie was enorm teruggelopen zodat ik ook FV moest geven (wederom koud).
    Ik ben sinds gisteren met de BV gestopt :)(), hij krijgt nu koude FV uit dat sapflesje. Na 4 dagen intensief kolven om de 2 uur lang, met gebruik van die oxytoxine-spray, bleef mijn produktie te laag.

    Dus Mika begon weer met drinken uit een flesje met een maand of 8, en nu heeft hij hem helemaal geaccepteerd.
     
  6. Tantan

    Tantan Fanatiek lid

    25 feb 2009
    1.103
    0
    0
    Roosendaal
    Was zomaar even benieuwd of Roos de fles en/of beker al geaccepteerd heeft.
     
  7. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Op deze leeftijd zou ik geen energie meer in een fles aanwennen steken. Met 9 maanden horen ze officieel op een beker over te zijn uiteindelijk. Dus ik zou gewoon in een beker aanbieden.

    Wat je productie betreft: op dag dat je niet werkt zou ik wat vaker aanleggen dan de drie keer die je nu doet, dan houd je je productie wat beter in stand.

    Als je voedrecht is afgelopen, dan is je kind 10 maanden (mag voeden tot de 10e vermaanddag). Dan zou je kind de dag echt wel moeten kunnen overbruggen met brood, groente fruit, yoghurt en een beker met drinken hoor!
     
  8. Ireen

    Ireen Fanatiek lid

    8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Misschien geen antwoord op je vraag maar ik had ook enorme productiedips (kolf fulltime dus kon het goed merken) en die zijn over sinds Jens een jaar is. Dus inderdaad zoals dirksmama zegt vaker aanleggen thuis en dan kom je uiteindelijk in de zeer relaxte modus dat je productie niet meer zo dipt, als ze wat ouder is!

    Verder is er een lepeltjesbeker/fles van Nuby, misschien fijn voor het kdv.
     
  9. appelsientje

    appelsientje Fanatiek lid

    5 mei 2007
    1.308
    0
    0
    Mijn zoon was ook een flesweigeraar vanaf een maand of 4, hij heeft uiteindelijk uit een tuitbeker leren drinken van difrax met een zacht tuitje (geen antilek, want daar kreeg hij al helemaal niets uit).
    Nu ik mijn tweede kindje heb, weet ik ook wat daarvan de oorzaak was. Ik heb gewoon heel veel melk en het spuit er letterlijk uit. Dus hij (en mijn dochter nu ook) hoefde helemaal geen moeite te doen met drinken. Gewoon vacuum zuigen en slikken maar!! Dus vandaar dat een tuitbeker wel wilde (oke, heeft ook even geduurd voordat ie dat doorhad, maar het wilde wel) Het is wel zaak dat je dan ook alleen die beker gebruikt en niet nog eens de fles gaat proberen, want dat probeerde de oppas bij ons nog steeds en toen wilde het niet. Pas toen hij een aantal weken thuis was bij mijn man omdat de oppas met vakantie was en mijn man steevast die beker aanbood toen viel het kwartje eindelijk! Succes en sterkte, want het is een drama ik weet er alles van!
     
  10. Hellen1971

    Hellen1971 VIP lid

    16 dec 2008
    6.069
    1
    36
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Inmiddels heeft Roos de klik gelegd en drinkt ze eigenlijk heel goed uit de gewone tuitbeker. Die anti-leksystemen lagen haar helemaal niet. Enige probleempje wat ik nu nog heb, is dat ze opvolgmelk niet meer zo belieft. Ik geef nu dus wat vaker iets verdunde yoghurt, wat diksap, rooibosthee etc. Dat gaat goed. Daarnaast krijgt ze nog steeds 3x daags borstvoeding.
     

Deel Deze Pagina