Bv, kv en andere melk - bijna 11 mnd

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door MadeInUSA, 27 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.179
    10.723
    113
    Dochterlief is gek op zuivel - in elke vorm :)
    Ik begin me af te vragen of er op werkdagen niet wat af kan.

Een typische dag:
    Wakker worden - goed drinken - 2 borsten
    Rond 9.00 à 9.30 - yoghurt met fruit, soms met granen erdoor
    Rond 10.45 à 11.00 - kv
    Dan lunch met brood en helder drinken, tussendoor nog fruit of een cracker
    Rond 15.30 à 16.00 - kv
    Tussen 18.00 en 19.00 Slokjes hallo mama en warme maaltijd, volgorde afhankelijk van wanneer ik thuis ben, bij de warme maaltijd vaak nog yoghurt.
    Rond 20.00 goed drinken beide borsten en slapen
    Ergens tussen 23.00 en 0.30 en tussen 3.00 en 5.00 meestal nog een nachtvoeding, wisselend hoeveel

Ze drinkt dus ook die twee kv-flessen nog steeds gewoon op. Ik wil rustig overstappen naar gewone volle melk, eerst 1 van de overdagse voedingen, en dan de kv laten vallen denk ik. Maar ik denk ook dat als ik het aan dochterlief overlaat, ik lang kan wachten :) Hoe zouden jullie dit aanpakken?

Het aantal borstvoedingen vind ik geen bezwaar, en op vrije dagen drinkt ze op verzoek, ongeveer 3x in de tijd dat ik anders weg ben.

2. Suzanne1984

Suzanne1984 Fanatiek lid

30 dec 2011
    1.613
    0
    36
    Zou sowieso het aantal eetmomenten terug brengen naar minder (bv uitgezonderd)
    Die fles kv van 10:45 bijvoorbeeld. Als ze daarvoor nog om 09:30 yoghurt met granen oid nog van je krijgt, dan moet ze het toch zeker tot lunch vol kunnen houden. Das rond half 12 denk ik?

Die kv fles van 15.30 kun je eventueel vervangen door fruit ipv dat vrijwel direct na de lunch te geven?

Globaal is het hier:

Ontbijten met bv
    Rond 09 00 uur een cracker met bv of Diksap
    Rond 11:30 uur lunch (brood met bv)
    Rond 15:00 uur fruit
    Tussendoor bv op verzoek
    En tegen 18:00/18:30 uur avondeten en yoghurt.
    En dan slapen. Vaak wil ze dan nog een slokje eer ze in slaap kukelt.

Wie weet kun je er iets mee. Succes!

3. Suzanne1984

Suzanne1984 Fanatiek lid

30 dec 2011
    1.613
    0
    36
    Je kunt ook een beetje kv geven bij de lunch ipv helder drinken? Schoot me nog t binnen.
    Of bv. Zonder te chargeren: waarom krijgt ze kv?

4. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Hier drinkt ze 4x bv per dag en verder water zoveel ze wil, waarom kv?

5. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.179
    10.723
    113
    Ik hield t kolven niet meer vol op t werk toen meisje trgen de 10 maanden was, hele drukke tijd, kolfkamer die wel altijd bezet leek, einde kolfrecht (al deed niemand moeilijk, ik kon voor mezelf niet meer verantwoorden een halfuur tot een uur per dag niks te doen of drie keer voor Jan doedel 19 verdiepingen naar beneden) en vaak matige opbrengst waardoor ik ook na middernacht nog half slapend zat te kolven (vaak voor bijna niks omdat juffie laat op de avond nog kwam). Een flinke Vriezervoorraad heeft mijn productie nooit toegelaten. Toen ik dienst had en niet genoeg had kunnen klaarzetten, heeft papa een pak kv gehaald, en er viel eigenlijk een last van me af. En ik vond/vind t wel erg lang om tussen 7u 's ochtends en half 7 s avonds geen melk te krijgen - plus dat ander drinken nog als een spel gezien wordt door haar: paar slokjes per keer, meer niet. Ik geef zelf dus zelden een fles, dat is werk voor papa, Gastouder en oma, en die hebben ook ingesleten patronen - vooral papa is gek genoeg moeilijk te veranderen. Zal nog eens aangeven dat ze 's middags iets anders krijgt, en gewoon eens kijken hoe t gaat.
    Ze eet trouwens ook zoals ze bv drinkt: vaak een beetje Ik moet nog meemaken dat ze een hele banaan of boterham wegwerkt, ook als de vorige maaltijd al even geleden is.

6. Marvb

Marvb Fanatiek lid

17 dec 2012
    1.518
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ze krijgt denk ik.inderdaad wel wat veel.. ze zou langer zonder eten moeten kunnen.. Mijn zoontje is wel wat jonger (bijna 7 maanden) maar misschien heb je wat aan ons schema:
    tussen 7-8 bv
    9-9,30 fruit
    11.30 brood met slappe thee
    12.30-13.00 kv 180/6
    15.00 tussendoortje + sap of thee
    17.00 warme maaltijd + griekse yoghurt
    19.30 bv

7. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier wil ze geen mamamelk meer op werkdagen. Maar ze kan dan prima zonder flessen melk.
    Ik weet niet in welke volgorde ze altijd eet bij de gastouder, ze slaapt soms op wat wisselende tijden. Maar ze krijgt daar als ontbijt yoghurt met granen, 1-2 stuks fruit, 1-2 boterhammen, cracker/soepstengel/rijstwafel. Daarnaast drinkt ze water of thee.
    Thuis warm eten, soms fruit of yoghurt na. Rond 7 uur flesje mamamelk met granen en dan nog bv voor het slapen gaan.
    's Avonds laat, s nachts en 's morgensvroeg nog bv.

Op thuisdagen drinkt ze nog 2x extra bij mij voor de slaapjes.
    Koemelk en kv gaat ze hier niet krijgen (denk ik). Zolang ze nog minimaal 3x bv krijgt, volstaat 1x yoghurt per dag wel.

8. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier drinkt ze trouwens ook meestal maar een paar slokjes water per keer maar nu ze geen melk meer krijgt als ik werk, drinkt ze wel meer. In elk geval voldoende. 't Is nooit een hele grote drinker en plasser geweest.

9. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Ik had ergens gelezen als ze nog minimaal 4x bv krijgen per 24uur dat andere zuivel (yoghurt enz) echt overbodig is.. Klopt dat?

Hier ons schema

6.15 bv
    8.45 fruit (paar hapjes maar helaas)
    11.30 fles bv
    15.30 fles kv
    18.00 groente gemengd met meergranenpap (60cc)
    19.00 bv voor t slapen (paar slokken)
    22.30 bv
    2.00 bv
    4.00 bv

Als ze ergens tussendoor nog trek heeft krijgt ze nog wel eens een stuk soepstengel of rijstewafel

10. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Met de borstvoedingen en de yoghurt krijgt ze voldoende zuivel binnen. Ik zou die kv vervangen door fruit en evt. water of thee.

11. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    @ukkie, ik denk dat dat wel klopt hoor. Hier kreeg ze vanaf 8 maanden af en toe een beetje yoghurt voor de lekker.
    Maar toen ze steeds minder melk wilde drinken bij de gastouder, ben ik vaker yoghurt gaan aanbieden en nu krijgt ze het als ontbijt.

@TS, als je dochter zonder kan, zou ik ook de kv laten staan en ander vocht aanbieden.

12. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.179
    10.723
    113
    T is denk ik wat Red ook een beetje zegt - de vanzelfsprekendheid van melk en dan slapen hadden we gewoon overgenomen naar als ik er niet was. Ik heb de Gastouder gevraagd de fles bij t brood te geven en papa om iets anders dan melk te geven, en dat lijkt goed te gaan. De koemelk staat nog te wachten, daar wil ik zelf mee beginnen maar niet in de avond - als ze buikpijn krijgt zit je er 's nachts mee.

Geen babymelk meer zou ook een mooi moment zijn om de flessen de deur uit te doen!
    Naar mijn idee werd meisje ook weer een beetje mollig, nog een goede reden om de kv af te bouwen :)

Deel Deze Pagina