Mijn zoontje weigert nog steeds de fles. Ik loop hier nu al ruim een maand mee te klooien. Ik heb 3 soorten flessen geprobeerd en ik wil er eigenlijk niet meer aanschaffen, want hij ZIET die fles en hij weet gewoon dat het een fles is dus het maakt mijns inziens niet uit wat voor speen er nou op zit, hij wil 'm bij voorbaat al niet.. Ik ben gastouder en mijn eigen kinderen gaan op vrijdag naar het kdv. Tot nu toe kon ik gewoon 2x per dag daarheen om te voeden, maar ik krijg meer kindjes in de opvang en dan kan dat dus eigenlijk niet meer. Wat is wijsheid? Bijvoeden?? Ik heb al rijstebloem geprobeerd als papje, maar meer dan 20 ml gaat er dan ook niet in. Nu heb ik 2 opties bedacht: met een bekertje of met een spuitje. Kan dat nog, met een baby van bijna 5 maanden, met een spuitje voeden? Of zal een bekertje handiger zijn? Ik weet het gewoon echt niet meer maar ik heb er geen vertrouwen in dat hij die fles nog gaat pakken. Hij wordt er zo boos van en dat ik elke keer mijn bv moet weggooien, vind ik ook niet tof. Heb je tips? Zit echt met mijn handen in het haar Ik wil hem ook niet van het kdv afhalen en het gaat verdorie echt maar om 1 voeding die ik moet overbruggen, misschien 2.. Als hij 6 maanden is kan hij misschien wat fruit eten en straks een boterhammetje, dus het is ook echt maar nog 1 tot 3 maanden (boterham 'mag' toch met 8 maanden???)
Hoi, Ik denk dat je de fles los moet laten. Aan de andere kant, de leidsters op het KDV zullen toch ook wel ervaring hebben met kindjes die met moeite de fles pakken? Is het mogelijk om jouw baby nog een maandje of twee bij jou te laten zodat je hem zelf kunt voeden tot hij aan wat vaster voedsel toe is? Anders lijkt de beker mij een goede oplossing. Het gaat maar om 1 voeding begrijp ik he? Als hij dan niet zoveel drinkt op het KDV haalt hij het thuis wel weer in. Probeer ook te voelen waar jij je goed bij voelt. Houd in je achterhoofd dat het maar voor een korte periode is. Sterkte.