14 wk en minder poepen

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door dolfijn73, 12 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dolfijn73

dolfijn73 Actief lid

1 mei 2010
    192
    0
    0
    Hoi Teddy,

Ons meisje van 14 wk poept de laatste tijd minder vaak. In het begin poepte ze wel paar keer per dag, later minder maar vrijwel elke dag wel. Nu heeft ze voor de 2 keer al 3 dagen niet gepoept. Ze perst wel maar het komt niet. Gevolg paar keer per dag huilen. Ze eet verder wel gewoon en plast goed.

Is het normaal dat kindjes minder vaak gaan poepen? Op het consultatiebureau zeiden ze dat je het wel 2 weken kon afwachten ?!

2. dolfijn73

dolfijn73 Actief lid

1 mei 2010
    192
    0
    0
    Ze krijgt overigens volledige borstvoeding!

3. Teddy

Teddy Bekend lid

20 okt 2011
    695
    0
    0
    Hoi Dolfijn,

Het is heel normaal dat kindjes die volledig BV krijgen minder poepen. Jouw kindje verteert de moedermelk volledig en heeft geen afval om uit te scheiden. 2-3 weken niet poepen is bij bv heel normaal. De ontlasting is dan nog steeds dun (zalvig).

Ben je gerust gesteld?

4. dolfijn73

dolfijn73 Actief lid

1 mei 2010
    192
    0
    0
    2, 3 weken niet poepen?? mijn hemel. Heb wel het idee dat ze er bij tijd en wijle last van heeft. Probeert te poepen maar komt maar niet. Wel windjes laten enzo. Maar ik hoef me dus geen zorgen te maken, ook niet als ze eerst wel meer poepte dus?

Van de week was de poep wel wat dikker dan eerst, inderdaad zalfachtig.
    We kijken het dan maar aan, zal vanzelf wel komen dan :)

Deel Deze Pagina