ziektewet na WAZO

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Anita Molenaar, 22 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anita Molenaar

10 jan 2014
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo ik heb een vraagje,

In 2013 ben ik de WW ingegaan. Hierna heb ik me door zwangerschapsklachten ziek moeten melden en kreeg ik tot aan mijn zwangerschapsverlof een ziekte-uitkering. Inmiddels is mijn bevallingsverlof verlopen en heb ik me weer ziek moeten melden door nog steeds klachten gerelateerd aan zwangerschap.

Mijn vraag is of de 13 weken regel weer geldt of dat in mijn geval niet geldt omdat ik al eerder in de ziektewet zat voor mijn bevalling en ik me nu vanaf mijn bevallingsverlof weer ziek meld?
    En hoe zit het met de hoogte van de ziektewetuitkering? 70 of 100%?

Bedankt alvast,

Groeten,
    Anita

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Anita,

Je hebt een aantal vragen over je Ziektewet-uitkering.

Hoe zit het met de 13 weken regel, gaat deze niet opnieuw in omdat ik voor het zwangerschapsverlof ook al in de ziektewet zat?
    De ziekteperiodes voor en na het zwangerschapsverlof worden bij elkaar opgeteld voor de berekening van de 13 weken termijn. Dit houdt in dat deze termijn dus na het verlof doorloopt en niet opnieuw ingaat.

Hoe hoog is de Ziektewet-uitkering?
    Als je ziek bent door de zwangerschap of de bevalling betaalt de ziektewet 100% van het dagloon.

Actuele informatie over ziek door zwangerschap of bevalling en een WW-uitkering vind je hier.

Ik wens je veel beterschap.

Met vriendelijke groet,

Yvonne
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

3. Anita Molenaar

10 jan 2014
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Yvonne,

Bedankt voor je snelle en duidelijke antwoord!

Groeten

Anita

Deel Deze Pagina