wakker maken in de ochtend

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door lieska, 26 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lieska

lieska Actief lid

13 mrt 2013
    107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag dames,
    Ik ben nogal een gevoelig mens qua structuur. Ik ben zelf heel gestructureerd en nu vroeg ik mij af...

Als ik wat structuur wil brengen in het leven van onze kleine meid (7 weken) moet ik ze dan altijd rond hetzelfde tijdstip wakker maken?

Deze week zit ik wat in de knoop met de voedingen (borstvoeding).

Even schetsen: 2 nachten terug krijgt ze om 9u laatste voeding en sliep ze tot jawel 4u30. Na het geven van een tutje sliep ze zelfs nog verder tot 6u... dus ik dacht WOW :$. Dan haal ik ze op, kleed ik ze om en dan kunnen we rustig ongeveer eten rond 6u30.

Vannacht sliep ze van 9u laatste voeding tot 3u30. Tutje ging tot 4u, maar daarna geen tutje maar honger. Ze at veel en viel terug in slaap en dan begin ik te twijfelen... ophalen rond 7u zodat de dag ongeveer hetzelfde blijft of laten slapen??? Mijn zoontje liet ik altijd slapen, maar goed hij was toen maar alleen... nu ziet er mijn dag totaal anders uit met een kleuter in huis als toen. Dus ik dacht: laten slapen. Ze sliep tot 8u30 wat zeer flink is, dat wil zeggen rond 9u hebben we gegeten. Met gevolg ziet er de dag toch heel anders uit als de vorige dag...

Anders zijn haar voedingen 7u- 11u-14u30-17u30-21u
    maar nu dus 9u-13u en waarschijnlijk 16u30-19u30- 23u??? die 23u haal ik niet eens :) daar ben ik te moe voor.

Hoe doen jullie dat? Iedere dag zelf laten beslissen? Of toch wakker maken?

Groetjes,
    Liesel

2. LiveLifeLovely

LiveLifeLovely Niet meer actief

Ik zou de baby lekker zelf laten beslissen

3. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik liet de baby bepalen, maar stond zelf wel op mijn eigen tijd op ivm de oudste. En als we bv naar school moesten, dan maakte ik de jongste wel wakker.

4. tuc

tuc Niet meer actief

Ik maakte ze uiterlijk 8 uur wakker..de oudste dan. De jongste moest 7 uur omdat hij toen een zus had die naar school ging.

5. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Als je nergens heen hoeft en ze draaien dag en nacht niet om, dan zou ik de baby lekker laten slapen.
    Met een maand of 3-4 had mijn zoontje enigszins een vast ritme snachts. Komt vanzelf denk ik

6. Ballon

Ballon Niet meer actief

Ik zou de volgende keer haar gewoon te eten geven snachts ipv rekken met een tutje. Als je namelijk niet had gerekt en haar om 03.30 voeding had gegeven had ze wss wat minder gedronken dan om 4u en was ze dan zelf om half 7,7u wakker geworden.

7. Kim13891

Kim13891 Lid

14 nov 2016
    89
    8
    8
    Hier begint de dag uiterlijk om 7 uur en eindigd om 22.30 met de laatste fles. Elke dag vaste tijden. 7 11 15 19 en 22.30 fles. Ik ben ook iemand die regelmaat nodig heeft. Wij hebben in het begin wel op verzoek gevoed, maar bij ons resulteerde dit in een ongelukkige baby die veel huilde. Nu we de regelmaat toepassen is onze man helemaal happy :) happy baby, happy mom hihi

8. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Ik zou je horloge en klok voorlopig verstoppen, en je baby eten geven als ze honger heeft. Zeker bij borstvoeding, als je baby regeldagen heeft moet je voeden op verzoek en niet op de klok. Op die leeftijd is van structuur nog geen sprake en niet nodig. Een baby van 7 weken heeft die nachtvoeding gewoon nodig, dat ga je niet lopen rekken met een speen. En 's ochtends lekker laten slapen dus. Een ritme komt vanzelf over een tijdje.

9. lieska

lieska Actief lid

13 mrt 2013
    107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hihi rekken was zeker niet mijn bedoeling, maar de nacht ervoor sliep ze na het geven van het Tutje nog lustig 2,5 uur door... dan heb je niet echt honger hé.

Ik heb toch zelf ook graag wat structuur, borstvoeding op vraag vind ik prima maar ben niet de mama die haar Borsten overal en eender welk moment boven haalt. Ik probeer toch wat structuur te krijgen... zoals min 3 u tussen de voedingen, wakker worden is verschonen, eten, spelen,... maar met een andere kleuter in huis vind ik het moeilijk om te kijken wat er bij ons past. Badje voor de voeding van 19u? Of toch die van 21u? Wakker maken om 7u, of laten slapen tot 9u?? Het zijn keuzes die je moet maken en ik weet niet welke de beste zijn soms. Aangezien zoon naar school moet of ik hem moet gaan halen en als de voedingen dan net op die uren vallen is dat niet echt gemakkelijk eerlijk gezegd.
    Ik vraag mij soms af hoe andere mama's dat doen... als baby slaapt mee naar school en hop terug uit bed... bad samen met de kleuter of apart wanneer het rustig is of... is moeilijk allemaal vind ik...

10. tuc

tuc Niet meer actief

Ik kan je niet over bv adviseren, maar hier hadden we allemaal veel baat bij structuur.
    Ik maakte de kindere dus op een vaste tijd wakker en ze deden ook op vaste tijden hun dutjes en aten op vaste tijden. Vanaf een maand of 2 dus zeker.
    Bij de jongste werkte dat juist heel goed omdat zijn zus op bepaalde tijden gehaald en gebracht moest worden en daartussen moest hij eten en slapen.

Bad deden wij altijd in de avond, maar sowieso maar 2x per week ongeveer aangezien wij enorme eczeem kindjes hebben. De kleinste ook op de tijd van grote zus (rond18.30/19.00)

Als ze na het tutje 2,5 uur doorslaapt is het idd geen honger. Een nachtfles mag ook best, maar hoeft niet. Hier beiden met 8 weken geen nachtvoeding meer gehad.

11. lieska

lieska Actief lid

13 mrt 2013
    107
    0
    0
    NULL
    NULL
    En hoe doen jullie dat dan met bad? Kleinste moet ik nog vasthouden en oudste die kan ooit zeggen ik moet pipi doen en daar sta ik dan te koekeloeren 😀

12. tuc

tuc Niet meer actief

Mijn oudste was al 4 dus die kon practisch alles zelf. Ik baadde hen wel na elkaar. En meest als mijn man thuis was.

Deel Deze Pagina