Hallo, Mijn zoontje is inmiddels bijna 2 maanden en ben na ongv 4 weken gestopt met BV en overgestapt naar FV. ik heb nu best spijt en hem al ongv 3 weken geen bv gegeven ben sinds eergister begonnen met hem aan te leggen. en ben toen pas achter gekomen dat er zoiets al relacteren bestaat. ik had altijd wel een goede productie maar die is heel snel weer achteruitgegaan. ik heb vandaag een dubbelzijdige kolf gehuurd maar het wilt niet echt ik ben nu bezig met zoveel mogelijk kolfen en af en toe mijn kleine nog even aanleggen, maar dat kan ook niet zolang want zodra hij merkt dat er niet veel uit te halen valt wordt ie boos dus dan haal ik maar weer de FV erbij. Wat kan ik het beste doen om mijn productie zsm weer op peil te krijgen. er komt nu tijdens het kolven wel wat uit maar echt het minimale, druppeltjes melk.... is domperidon een optie? en fenegriek? alvast bedankt
Je kunt beide opties proberen. Verder veel samen zijn met je kindje: huid op huid, draagdoek, samen dutje doen etc. Ik zou kolven, kolven, kolven gedurende een aantal dagen (los koppelen van de voedingen) en eerst productie beetje opkrikken. Daarna overstappen naar borst: evt. tepelhoedje wanneer je kindje een stevige 'speen' zoekt. Je kunt in overleg met een LK bijvoeden terwijl je kindje drinkt (via slangetje die uitkomt naast tepel) zodat hij direct beloont wordt. Goed voor stimulatie! Ook kun je eerst honger stillen en dan daarna aan de borst. Schakel hulp in: relacteren is goed mogelijk, wel handig om je doelen en subdoelen goed te bespreken en goed begeleid te worden, zo voorkom je dat je onrealistische verwachtingen krijgt en met een kater achterblijft. Top dat je je zo wilt inzetten!
bedankt voor de tips. ik kolf met een elec. dubbelzijdige. en ik ben gestopt omdat ik het idee had dat hij meer wilde dan ik produceerde, en het niet meer ging. achteraf gezien had ik gewoon wat meer moeten doorzetten en ookal moest het wat vaker zitten en aanleggen. vandaar dat ik nu zo een spijt heb, hij heeft ook last van harde ontlasting dmv de flesvoeding
start in ieder geval met kolven in een schema: masseren, 7 min. kolven, masseren, 5 min. kolven, masseren, 3-5 min. kolven. Dan - en dit is belangrijk om te stimuleren- met de hand nog middels compressie proberen laatste beetjes uit je borst te halen. Hoe leger, hoe meer aanzet tot vullen zeg maar. Ook kun je een paar kolfmomenten invullen op volgende manier: kolven, 10 min. krantje lezen, 10 min. kolven, 10 min. kopje thee, 10 min. kolven. Zo maak je een uur vol. Zet de kolf neer, leg een schone theedoek op de flesjes, na het uur hoef je de flesjes pas te wisselen. Door veelvuldig beetjes te stimuleren geef je je lichaam sein dat er weer melk mag komen! Succes! blijf vragen!