Ik kolf met de Medela mini electric (dubbele electrische). Nu heb ik op m'n werk gezien bij collega's dat die met de hand kolven en met de Avent. Dit verliep zo soepel en snel terwijl het bij mij best ff duurt + dat ding een herrie maakt. Gisteren bij de apotheek advies gaan vragen, maar wat blijkt nu: Die Medela is een 1 fase kolf en de (medela) handkolf een 2 fase kolf. Zo als de medewerkster het me uitlegde betekent het dat de 2 fase kolf veel meer net is alsof er een kindje aangelegd is. Wie kan me er meer over vertellen? Ik vind het zo zonde om 60 euro aan een handkolf uit te geven als blijkt straks dat het eigenlijk niet veel uitmaakt. p.s. De medela kolf had m'n man gekocht 3 dagen nadat Dean geboren is, want zelf had ik me eerst gaan orienteren voordat ik hem had gekocht. Maar het was wel heel lief van hem! Mirre
Ik heb die handkolf, omdat ik maar af en toe kolf. Bij mij voelt het niet bepaald alsof mijn kindje drinkt (in de verste verte niet) en ik ben geen ster in kolven, dus het gaat ook niet soepel. Het schijnt dat kolven steeds beter gaat, dus misschien wat tijd geven en dan gaat het net zo soepel als bij je collea's?
De kraamhulp zei mij juist dat met de hand kolven niet bij iedereen lukt (en dat is mijn ervaring ook...maar dan van 10 jaar geleden). De electrische "drinkt" met dezelfde kracht en op t zelfde ritme als dat een kindje dit zou doen zei zij. Dus...dat is weer net andersom als jou is verteld... Maar ik kreeg er 10 jaar geleden geen druppel uit met n hand kolf (weet niet meer welk merk) maar met de Medela electrische wel. Misschien is het wel voor elke vrouw anders?
Ik heb de elektrische kolf van Avent en een handkolf van Avent, maar met de handkolf krijg ik er veel meer uit! Omdat je het gewoon helemaal zelf kan regelen zeg maar. Gisteravond heb ik ongeveer 300 cc gekolfd (mijn record) met de handkolf. Terwijl ik met de elektrische niet verder kom dan 120cc. Het is maar net wat je gewend bent denk ik......
Hier ook niets met de electrische kolf, maar met de handkolf gaat het wel goed ( avent(). Ik kolf nog geen enorme hoeveelheden ( 140-150 ml per keer) maar het gaat wel geruisloos en je kan zelf het tempo bepalen en het tempo afwisselen. Dat doet je kindje tenslotte ook.
De Medela Swing is ook een electrische kolf; die heb ik zelf. Je zet hem aan en dan pompt ie 120 slagen per minuut. Dus alsof je kindje - als je dat net aanlegt - snel zuigt. Je kunt ondertussen zelf reguleren of het harder of zachter moet (het tempo blijft hetzelfde.) Zodra de melk toeschiet zet je m met een druk op de knop op de stand met 60 slagen per minuut; alsof je kindje echt aan het drinken is. Ook hier kun je het heel makkelijk zelf harder en zachter zetten. Dit is fase 2. Hopelijk heb je er wat aan.
Op markplaats moet je ff kijken zijn niet zo duur ik heb laats een avent isis handkolf gekocht voor maar 10 euro. Alleen lukt het kolven bij mij nog niet echt ik krijg er met de handkolf hooguit maar 20 cc uit. Misschien moet ik vaker oefenen
Ik heb ook een handkolf van Avent, en die bevalt me echt prima. Krijg er genoeg melk uit, en het duurt helemaal niet lang. En het is idd erg fijn dat het geen lawaai maakt.
Ik vond de handkolf van Avent heel fijn.... totdat ik ging werken . Heb nu de pump in style en dat gaat een stuk beter en vooral relaxter!