Bv en weer zwanger

Discussion in 'Borstvoeding' started by Sophy, Jun 27, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sophy

Sophy VIP lid

Aug 28, 2011
    5,876
    2,876
    113
    Noord-Holland
    Zijn er hier ook dames die bv zijn blijven geven tijdens zwsc? Hoe ging dat qua productie? En was het fysiek te doen?
    Mn dochter is 10mnd en ik ben weer zwanger. Ze wil nog graag bv en ik wil ook graag doorgaan :) merk wel dat mn productie afneemt en dat ik nu wat extra fv geef ter compensatie en om mn lijf wat te sparen qua vermoeidheid. Hoor graag wat ervaringen! Kan de productie het halen 9mnd lang? Ik hoop het echt :)

2. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Hier hebben we het niet gered. Dochter was ook 10 maanden toen ik weer zwanger werd. Bij 8 weken zwangerschap is ze van de ene op de andere voeding gestopt. Ze had ook nog eens oorontsteking toen dus het was dubbelop. Ik heb nog geprobeerd te kolven met neusspray, maar er kwam maar 10 of 20 cc uit mijn borsten. Ze werd in die week 1 en uiteindelijk (na veel tranen) heb ik het maar zo gelaten. Hopelijk lukt het jullie wel, maar als je nu al fv moet geven ben ik er bang voor. Kun je niet proberen juist vaker aan te leggen of is dat fysiek echt te zwaar?

3. Sophy

Sophy VIP lid

Aug 28, 2011
    5,876
    2,876
    113
    Noord-Holland
    Wat jammer dat het zo liep!
    Ik heb al sinds ze 4mnd is productieproblemen. Nu doe ik avond, nacht en ochtend bv en overdag wat fv (2x150) na de bv. Ik ben er dus ook bang voir dat het niet gaat lukken maar wil toch proberen. Dacht ook dat op zich 3/4x op een dag geven rond deze leeftijd haalbaar is..
    Nog iemand ervaring?

4. Sophy

Sophy VIP lid

Aug 28, 2011
    5,876
    2,876
    113
    Noord-Holland
    De neusspray mag trouwens niet :) die wekt samentrekkingen op en kan dus voor een mk zorgen.

5. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ik kreeg het destijds gewoon mee van de huisarts. Apart zeg. Gelukkig een gezonde zoon gekregen, maar thanks voor de info!

6. Zoe123

Zoe123 VIP lid

Feb 9, 2013
    11,809
    5,944
    113
    Female
    #6 Zoe123, Jun 27, 2014
    Last edited: Jun 27, 2014
    Hier is het ook niet gelukt helaas...jongste dochter heeft tot 9 maanden gedronken, ik was toen ruim 2 maanden zwanger en mijn productie holde
    achteruit.
    Maar gelukkig zijn er ook genoeg vrouwen bij wie het wel lukt.
    Sommige kindjes drinken nog een tijdje door terwijl er niet veel melk
    meer is. Als dat van beide kanten oke is, prima!
    Kijk gewoon hoe het gaat :)

Ik heb wel gemerkt dat mijn productie, toen zoon geboren was, snel op gang kwam.
    Blijkbaar waren ze het niet vergeten :D

7. Sophy

Sophy VIP lid

Aug 28, 2011
    5,876
    2,876
    113
    Noord-Holland
    Ohja ik ga ook gewoon kijken hoe t gaat maar ben ook benieuwd naar ervaringen. Kan er weinig over vinden.

Zoe, heb je toen alleen je zoon gevoed of dochter er ook weer bij? Of wilde ze helemaal niet meer?

8. Zoe123

Zoe123 VIP lid

Feb 9, 2013
    11,809
    5,944
    113
    Female
    Nee, had het geweldig gevonden, gewoon voor een slokje er bij, maar helaas, ze wou echt niet meer..

9. Purk

Purk Fanatiek lid

Nov 19, 2013
    3,189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ging het goed tot een week of 20, maar ik wilde toen zelf op zich ook afbouwen, dus heb het ook niet meer gestimuleerd.

10. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

Feb 21, 2012
    2,830
    477
    83
    Female
    Mijn dochter was 9 md toen ik opnieuw zwanger raakte. Mijn productie ging snel achteruit. Ik heb tot 16wk zwangerschap haar kunnen voeden aangevuld met moedermelk uit de vriezer 13 liter had ik op voorraad.

Kolven lukte met een week of 8 niet meer. Heb toen Emma nog wel zo veel mogelijk life gevoed maar madam is heel erg ongeduldig dus op een gegeven moment wilde ze niet meer. Haar laatste voeding was op de ochtend van haar eerste verjaardag. Die ochtend erna wilde ze niet meer.

5 maanden later is haar broertje geboren en ook al vond ze het voeden erg interessant zelf aanhappen wilt/doet ze niet meer. Ze zegt wel ooit "Emma ook melkje" en wijst dan naar de borst maar als ik haar aanleg prikt ze alleen maar met de vinger. ...

Ze krijgt nu wel elke dag en beker/fles moeder melk. Ze vind het erg lekker en op deze manier gaan we toch de twee jaar volmaken.

11. Zoe123

Zoe123 VIP lid

Feb 9, 2013
    11,809
    5,944
    113
    Female
    Top!:p

12. Sophy

Sophy VIP lid

Aug 28, 2011
    5,876
    2,876
    113
    Noord-Holland
    Rian wat een mooi verhaal! Ik had er nog niet aan gedacht maar bekertjes mamamelk na de geboorte kunnen natuurlijk ook. Houd ik in gedachten!

13. ons2ewonder

ons2ewonder Bekend lid

May 3, 2011
    986
    8
    18
    moeder
    2e dochter was 16 maand toen ik zwanger werd van 3e kindje. Ze dronk toen nog minimaal 5 keer per dag bv. Ze is de hele zwangerschap blijven drinken. Er kwam wel iets uit of dit veel was weet ik niet. Toen zoon geboren werd liep het allemaal prima. Dochter dronk de stuwing weg en hielp de productie opkrikken. Zoon hoefde amper moeite te doen en is ook amper afgevallen hierdoor. Ze drinken nu nog steeds samen ( dochter 2,5 jaar drinkt minimaal 2 x per dag en zoon 4 maand drinkt zo vaak hij wil tussen de 5-10 keer denk ik )

Dochter van 4 jaar wil soms ineens ook een slok( ze heeft helaas maar 1,5 maand bv gehad) ik duw er een druppel uit en die drinkt ze eraf( voor haar het iedee dat ze hetzelfde mag als de rest) soms wil ze gekloft uit een beker

14. Sophy

Sophy VIP lid

Aug 28, 2011
    5,876
    2,876
    113
    Noord-Holland
    oh das ook een mooi verhaal, dank voor het delen :)

15. maja246

maja246 Fanatiek lid

Oct 7, 2009
    1,468
    30
    48
    Mijn dochter was 13 maanden toen ik weer zwanger werd. M'n productie werd een stuk minder en na een paar maanden ging het ook pijn doen. Uiteindelijk id. m'n dochter zelf gestopt met 16maanden wat ik door de pijn ook prima vond. Het voelde voor mij ook zo dat de natuur dit dan zo regelt.
    Gefeliciteerd met je zwangerschap!

16. Bloeme

Bloeme Bekend lid

Jun 16, 2012
    583
    154
    43
    Mijn zoontje was 16 maanden toen ik weer zwanger raakte. Hij dronk toen nog 'sochtends en 'savonds bij me, en overdag soms ook nog als troost. Ik wilde graag doorgaan met voeden. Dat is niet echt gelukt, ik heb nog tot de 10e week van de zwangerschap gevoed en toen gestopt. Ik had er zelf opeens geen zin meer in :) Ik denk een hormonenkwestie. Stoppen ging ook moeiteloos, geen stuwing, niets. Mijn zoontje vond het, gelukkig, niet erg. Na de bevalling heb ik hem nog wel de borst aangeboden, maar toen had hij geen intresse meer. Soms krijgt hij nu wat bv in een flesje, de restjes die zijn broertje niet heeft opgedronken.

17. Sophy

Sophy VIP lid

Aug 28, 2011
    5,876
    2,876
    113
    Noord-Holland
    Leuk al die verhalen hoewel jammer dat doorvoeden vaak niet lukt.

Ik merk ook dat mn productie enorm keldert.. Geef nu 2x op een dag en ze wil gelukkig nog graag dus ik hoop dat het blijft lukken zo :)

18. MamaMaya

MamaMaya Fanatiek lid

Dec 6, 2010
    1,104
    29
    48
    Wij deden ook een bescheiden poging. Mijn jongste was wel al bijna 3j toen ik zwanger werd. Ze dronk nog vooral voor het slapengaan en bij ziekte of vermoeidheid. Rond 4mnd zwangerschap heeft ze het opgegeven met de woorden "de rest is voor de baby" :p

Ik verwacht niet dat ze nog aan de borst komt, maar dat hoeft voor mij ook niet persé. Het was nooit mijn ambitie te tandemen, wel om mijn kindjes te laten bepalen wanneer ze wilden stoppen. En dat is al 2 keer gelukt.

Maar ze krijgt straks net als haar grote zus bekertjes afgekolfde melk. Grote zus was daar gek op, wel alleen vers. Uit de koelkast of diepvries vond ze niet lekker.

19. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

Dec 27, 2011
    9,178
    10,718
    113
    Hier was dochterlief ook 16 maanden. Ze was zelf al iets aan het afbouwen, taalde al niet meer naar een ochtendvoeding, maar voor het middagdutje of bij thuiskomst en zeker voor het slapen was de borst nog zeer gewenst. Ik heb nog een maand of twee, drie melk gehad naar mijn idee, en heb in die tijd de overdagse voeding op mijn initiatief laten vallen. Ze heeft nog tot 21 mnd volgehouden met "drinken"/spenen voor het slapen gaan en toen is ze zelf gestopt. Ze vindt mijn booboo's nog altijd interessant, maar vertelt erbij dat ze voor de baby zijn. Ben benieuwd of ze straks ook weer wil, ik heb zelf niet de ambitie om te tandemen. Ben wel blij dat zij op natuurlijke wijze is gestopt ruim voor de geboorte van de tweede.

20. ijsje82

ijsje82 Actief lid

Jan 8, 2014
    470
    3
    18

ik heb vandaag ondekt dat ik weer zwanger ben en was wel benieuwt hoe het bij jou gaat met voeden. loopt je voeding erg terug? of is het nog wel wat bij te krikken? ik merk nu aldat mijn voeding terugloopt en ben nu ongeveer 5 weken schat ik.

Share This Page