Fleur der water is gebroken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Fleur1, 23 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Ze heeft vorige week al een paar keer aan zo'n hart ding gelegen ivm opvolgende harde buiken en al heel wat cm aan ontsluiting.
    Ik zwerf hier nu een week rond in huis om alles draaiende te houden want er moet wel iemand zijn voor de kleine en voor haar. Het was heel erg maar we schrokken helemaal niet toen ze zei dat haar water was gebroken.
    Ik hou jullie op de hoogte vanavond zal ik hier eens verder gaan neuzen want het is hier volgens mij wel erg gezellig.

2. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Het is hier ook heel gezellig! En we leven allemaal erg met jullie mee hoor. Ik ben blij dat ze al 32 weken zwanger is, dat scheelt zoveel. Duimpjes blijven draaien hoor!

3. bambie

bambie Bekend lid

31 okt 2007
    878
    1
    0
    expert beheerder
    bilthoven
    Mijn vriendin is bevallen van haar zoon met 33 weken en hij is nu een lekkere knul van 15 maanden!

Bij haar waren ook haar vliezen gebroken en daarna geen houden meer aan, de wee remmers sloegen niet aan en voor dat de spuit om de longen te rijpen kon aanslaan werd Loek geboren.
    Maar hij kon zelfstandig ademen en na een aantal weken coveuse mocht hij naar huis.

Groetjes
    Bambie

4. BoBam

BoBam Niet meer actief

zo he das vroeg! Ik hoop dat alles goed gaat!
    Weet je al meer?

5. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Oh gelukkig al 32 weken. Dat maakt het al weer wat beter kwa kansen :)
    Nou zo te zien kan t toch n aantal weken goed gaan zo. Dus hopen dat dat bij je zus ook zo is.
    En hopen dat ze zich niet ondertussen dood verveelt in t ZH ;)
    Sterkte en succes!

6. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Tegenwoordig kunnen ze gelukkig zo veel.
    Ons meisje is met 28w6d geboren en is nu 8,5 maand en je ziet er niks meer van.

7. wendyp

wendyp Niet meer actief

Jaaaa... Lieve mooie Brittje!

8. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Thnx Wen :D

9. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    Het kan inderdaad nog wel een poosje blijven zitten hoor.
    Vriendin van me had met 21 week zwanger al gebroken vliezen, en is met 27 week bevallen en kindje maakt t goed en is inmiddels een jaar.
    Maar elke dag langer is al beter.
    Sterkte hoor.

10. Mvjason

Mvjason Fanatiek lid

30 sep 2007
    1.677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    gelukkig is ze al 32 weken dat scheelt indd

hopelijk blijft het kleintje nog even bij mama maar mocht het geboren worden is het een kwestie van groeien groeien groeien

11. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Fleur vroeg of ik voor haar om kleertje wilde gaan. Maar hoeveel zou je nodig hebben? Heeft zo'n kleintje veel aan in een couveuse?
    Wie weet raad en wat is het kleinste maatje? en waar kun je die halen?
    Wie kan me helpen?

12. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.072
    2.214
    113
    Brabant
    als beebje nu komt zou ik maatje 44 kopen, die hebben ze bij de v&d, de prenatal en bij LIEF! en vast nog wel meer zaken!:) die hangen bij de prematurenlijn! En ik zou niet te veel kopen, want t is toch gokken voor de maat, omdat je nog niet weet wanneer t kindje komt!
    In het begin, in de couv, hebben ze alleen een luiertje aan!
    succes ermee! en anders even in het zkh vragen!

13. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

www.prematuursite.nl

Hier kun je prematuurkleding kopen van maat 38 t/m 50. Je vindt er ook de maten die bij de zwangerschapsduur horen.

14. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    bij de prenatal hebben ze veel maatje 44 succes en sterkte

15. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.824
    3.348
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    volgens mij hebben ze tegenwoordig ook bij c&a , hans textiel en zelfs hema maatjes 44. Op opvallend veel plaatsen in elk geval. Maar bij de prenatal zit je zowiezo goed.
    Sterkte voor je zus ! En ook voor jou en de rest van de familie, spannende tijd zo!

16. Giegel

Giegel VIP lid

20 apr 2008
    5.743
    0
    36
    Ik heb zelf voor mijn jongste bij prenatal kleertjes gekocht in maatje 46 (waren ook kleinere maatjes). Dit bleef erg goed in de was en de droger en nu draagt de pop deze kleertjes.
    Ik vond het toen leuk en betaalbaar.

Maatje 44 is gezien de zwangerschapsduur nu passend denk ik en volgens mij heb je dan aan 2 (misschien 3) pakjes/setjes genoeg.

Sterkte!

Groetjes,
    Giegel

17. Debby18

Debby18 Actief lid

2 apr 2006
    317
    0
    0
    Wens je zus veel sterkte, en ik duim voor haar dat het kindje lekker nog wat langer mag blijven zitten.
    Mijn zoon was met de geboorte 43,5 cm. en voor hem hebben mijn ouders toen bij de Babydump kleertjes kunnen kopen in maatje 44. Ze hebben er best veel keus, van rompertjes tot pakjes, van jasjes tot mutsjes en zelfs sokjes. Mijn zoon heeft in de couveuse eigenlijk alleen een luiertje aangehad, en de eerste dagen zeker een mutsje.

Veel succes ermee!

Liefs xxx, Debby

18. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    @ kleertjes

Eerst dragen ze alleen een luier.
    En als de infuusjes minder worden dan mogen ze een rompertje aan.
    Kleertjes gaan pas aan als ze uit de couv komen.

19. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Ik zou nog geen kleertjes kopen is mijn mening.
    Net wat de anderen zeggen: mocht het kindje nu snel komen, ligt het eerst in de couveuse met alleen een luier aan. Pas als de tijd daar is krijgt het een rompertje aan en dan kun je de maat beter inschatten. Mocht het tijd zijn dat het kindje uit de couveuse komt, kun je altijd nog kleertjes kopen.

20. Diaantje78

Diaantje78 Niet meer actief

Mijn vliezen zijn met 33 weken gebroken er zat een scheurtje in. Ik werd opgenomen in het ziekenhuis en kreeg prikjes voor longrijping en weeenremmers. Helaas werkten deze niet en kwam mijn zoontje met 33 +6 weken. Hij was kerngezond moest natuurlijk wel in de couveuse maar na 2 weken mocht hij lekker naar huis. Wij hadden van te voren een kledingsetje maat 44 gekocht.
    Ik hoop voor je zus dat de kleine nog ff blijft zitten. Is toch het beste he... Trouwens tegen mij zeiden ze dat bij 34 weken de natuur zijn gang lieten gaan.

Groetjes Diana

Deel Deze Pagina