@kersenflap: toevallig dat jullie Fleur, Esmée en Aimee op jullie lijstje hadden. Mijn vriend wilde in het begin ook Aimee op het lijstje (en dan als uitspraak Amy), maar ik vond deze schrijfwijze te verwarrend en mijn vriend vond de schrijfwijze van Amy weer niks . Dus uiteindelijk deze van de lijst haha. Waarom hebben jullie uiteindelijk Fleur gekozen? @Lizzy: leuk! Ben benieuwd of jij nog gaat twijfelen over de naam als je een meisje verwacht of dat het bij Fleur blijft .
Esmee! Zo heet onze dochter ook. Wij hebben gekozen om de naam zonder streepje of wat dan ook te schrijven, zodat dit ook niet vergeten kan worden. Wat ik nu vaak zie is dat mensen er juist wel een streepje bij zetten, maarja komt minder voor dan dat het er op zou moeten. Maar beide namen zijn erg leuk! Nu zwanger van de 2de en toen hebben we de naam Fleur overwogen, dus ik zal ze beide niet afkeuren haha Succes met de keuze!
100% Esmée. Fleur wordt al snel Fleurtje en vind het verkleinen zo verschrikkelijk staan Mijn zus heet zo maar dat schrijf je zonder de laatste e Esmé. Dat vind ik persoonlijk mooier staan dan jouw schrijfwijze
Leuk dat jullie dochter Esmee heet . En volgens mij is Esmée de Franse schrijfwijze, maar zonder streepje is misschien wel weer makkelijker. Lastig, haha. Beide schrijfwijzen zijn sowieso leuk! En toevallig dat jullie ook Fleur hebben overwogen. Ben nu ruim 35 weken en nog geen keus gemaakt... Hopelijk kan ik binnenkort de knoop doorhakken .
Haha ja Fleur kant je snel afkorten naar Fleurtje, maar Esmée kan je natuurlijk ook Esmeetje noemen . Wat betreft de schrijfwijze: als we onze dochter Esmée noemen dan schrijven we dat op deze manier, maar Esmé is ook mooi . Ach ja, eerst maar eens kijken welke naam het wordt haha.
Esmee. Is gewoon DE naam 😉 Onze dochter is zonder streep. Wij zeggen zelf regelmatig smee of smeetje en rijmen ook gewoon met de naam esmeetje peetje. Esmee zelf zegt emee. Fleur is ook een leuke naam. Je moet zelf je eigen keuze maken. Het is jullie meisje. Krijgt ze nog een tweede naam? En passen ze goed bij de achternaam?
Haha, snap dat je voor Esmee kiest! Maar leuk dat jullie dochter Esmee heet . Verder krijgt ze geen tweede naam. De namen passen trouwens ook allebei goed bij de achternaam. Dus ja, lastig haha. Als we voor Fleur kiezen zijn er trouwens wel een paar vrouwen die dan dezelfde voor- en achternaam hebben als onze dochter (voor zover we konden zien via internet dan ). Voor Esmee hebben we tot nu eentje gevonden. Maar goed, zegt ook allemaal niks. Misschien worden er nu wel heel veel meisjes geboren die de naam Esmee krijgen en zitten er ook een aantal bij met dezelfde achternaam. Als het zo doorgaat beslis ik pas bij de geboorte .
Esmee! (en dan het liefst zonder streepje, voegt niets toe en ze zal het haar leven lang moeten aangeven, als ze ergens haar naam opgeeft). Fleur vind ik een beetje truttig.