flevolandse mama's (of toekomstige mama's) kom gezellig kletsen

Discussion in 'Algemene clubs' started by pamsie, Nov 3, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ankje

Ankje Fanatiek lid

Mar 1, 2009
    3,746
    0
    0
    magazijnmedewerker/reachtruckchauffeur
    Almere-Buiten
    Volgens mij komt dat vast en zeker goed!
    Ik heb helaas geen baan. Dus ben zo nu en dan wel op het internet te vinden.

2. Ankje

Ankje Fanatiek lid

Mar 1, 2009
    3,746
    0
    0
    Almere-Buiten
    Goede morgen!

Jonna lag om half 8 in bed en werd pas weer om 8 uur wakker! :$
    Heerlijk geslapen dus :D

3. AHzondag

AHzondag Niet meer actief

ik heb ookheerlijk geslapen, gisteren heel slecht. heb een loop oor en had hele erge hoofdpijn. vannacht gelukkig niet en mijn hoofd doet ook minder pijn.

ik ben vandaag bij de gyn geweest en alles was helemaal goed. ben zo blij! we zijn wel ietsjes minder ver maar dat maakt niet uit. we hebben een heel druk ukkie gezien. zo druk dat de gyn niet eens een foto kon maken hahaa..

wat veranderen betreft, moet wel zeggen als er iemand in je omgeving een kindje krijgt gaat het vaak alleen daar nog maar over. dat is mijn ervaring. wij proberen het natuurlijk wat te beperken en want kan me voorstellen dat het voor anderen erg vermoeid kan zijn.

ik ga denk ik wel een pakje fanellen doeken halen, maar zie wel of ik het ga gebruiken

4. Rowenavb

Rowenavb Actief lid

May 21, 2008
    490
    0
    16
    Flevoland
    Hee meiden!

Hier nog een mama uit Flevoland, Dronten om precies te zijn :D
    Ik heb een dochter van bijna 2 (30-12-2008 ) en ben net in verwachting van de tweede spannendddd weer :D!

5. Ankje

Ankje Fanatiek lid

Mar 1, 2009
    3,746
    0
    0
    Almere-Buiten
    @ Sammie: Ben het met je eens. Zo waren de vrienden van ons ook.
    Maar nu ik zelf ook een kind heb merk ik dat je het eigenlijk onbewust doet. Wij hebben tegen onze vrienden gezegd dat als er iets is, dat ze het ons gerust kunnen zeggen. Voor ons is dit ook nieuw en wij zijn er van overtuigt dat we het prima kunnen combineren.
    Hopelijk lukt het.

@ Rowena: Gefeliciteerd met je 2e zwangerschap. Hoe ver ben je nu?

Ik kom trouwens uit Almere. Volgens mij had ik dat nog niet verteld.

6. dobbel

dobbel Fanatiek lid

Feb 12, 2009
    3,868
    39
    48
    ergens in het heelal
    ik heb mijn vrienden nooit laten vallen omdat ze kinderen hadden, en ik niet, tevens heb ik met mijn nicht een enorm goede band, en ook zij laten ons niet vallen nu wei een kindje hebben, en dat terwijl hun bewust kiesen om kinderloos te blijven.

kan prima, er is meer als je kind om over te praten, alhoewel er mensen zijn die dat niet kunnen.

veel mensen hebben respect voor ons en ons doorzettingsvermogen, en voor mijn man, die uiteindelijk best een moeilijk stap heeft gezet in onze kinderwens.

hier ook heerlijk geslapen, ik heb gelukkig een kind wat goed slaapt, zit wel eens een rare nacht tussen, maar dan heb ik gelukkig een lieve man die er uit gaat, ik ben een slechte slaper, dus als ik slaap dan laat ie me slapen.

heb wel een rotweek achter de rug, gisteren een vriendin van 36 begraven, vorige week overleden, acute hartstilstand, verschrikkelijk, dus wat dat aangaat een rot week achter de rug,

7. AHzondag

jeetje wat erg. zomaar ineens zo jong!
    veel sterkte.

wij hebben ook niemand laten vallen hoor.
    maar soms is het gewoon een keer genoeg haha
    maar dat kun je dsan gelukkig op een subtiele manier zeggen en dan is het ook goed.
    zal ook voor ons wennen wij zijn er zo vol van!

8. Ankje

Ankje Fanatiek lid

Mar 1, 2009
    3,746
    0
    0
    Almere-Buiten
    Ben het met je eens Sammie.
    Wij hebben ook nooit iemand laten vallen. Wat ik al eerder zei, wij hebben vrienden die nu een kind van 7 en een kind van 2 hebben. En ook wij (toen zonder kind) konden er prima mee overweg. Maar dat komt dus van 2 kanten.
    Je hebt vrienden die sluiten zichzelf er voor af. Dan kun je van alles proberen, maar dan houd het gewoon op. Niet dat dat zo bij ons is hoor.

Ook wij zitten vol van onze dochter. Ook wij zitten nu in een fase dat ze zich snel ontwikkelt en dus graag willen vertellen, lijkt mij ook logisch.
    En nee, het is niet alleen Jonna op en Jonna na.
    Maar als je gevraagd wordt hoe het gaat, dan vertel je toch ook wat je hebt meegemaakt en daar hoort je dochter/zoon bij.

9. Ankje

Ankje Fanatiek lid

Mar 1, 2009
    3,746
    0
    0
    Almere-Buiten
    Wat verschrikkelijk! Veel sterkte

10. Miran6

Miran6 Actief lid

Jan 31, 2010
    322
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey meiden, wat gezellig dat er nog meer bij gekomen zijn uit flevoland :) ... ga nog even alles goed bijlezen. Heb amper achter pc gezeten,zit met een griepje thuis.
    Ziek en moeder zijn is een geweldige combinatie :p Vrouwen zijn echt doorzetters.

Dobbel wat vreselijk van je vriendin...gecondoleerd. Zo jong...
    Wij hebben onze bruiloft gevierd bij Hoevemarant...ken je dat??

Rowen..gefeli met je 2de beeb :) Hoe gaat het met je zwangerschap?Zit je 1e toevallig op het kdv.

Sammie...hoe voel jij je ??Wat fijn zeg dat je ukkie lekker druk was :)

11. AHzondag

voel me eigenlijk wel goed, kan nog niet teveel eten en van zoetigheid word ik echt misselijk ( is dit een kwaal voor een jongen of meisje? haha)
    verder heeft mijn man gezegd dat buik wat groeit zo leuk!

12. Ankje

Ankje Fanatiek lid

Mar 1, 2009
    3,746
    0
    0
    Almere-Buiten
    @ Miran: Nou idd. Als wij ziek zijn gaan we gewoon door! Hahahaha. Mama-power!!! :D
    Toch van harte beterschap.

@ Sammie: Ow wat leuk zeg!!! Heb je die kleine al gevoeld?

Even een foto spammen van onze deugniet.
    Ze had de billendoekjes te pakken.
    View attachment 110629

13. AHzondag

nee dankan toch nog niet met 13 weken, heb gelezen dat het paqs vanaf 16 weken kan.

leuke foto! schattig

14. Ankje

Ankje Fanatiek lid

Mar 1, 2009
    3,746
    0
    0
    Almere-Buiten
    Klopt idd. Ik voelde Jonna met zo'n 15 weken. Maar ook hoorde ik mensen die het kindje al voelden met 13 weken. Maar dat zullen wel meiden zijn die voor de 2e of 3e keer zwanger zijn.

Spannend voor je zeg!
    Je voelt je nog steeds goed en lekker?

15. AHzondag

ja, vandaag voor het eerst niet misselijk opgestaan. denk dat nu de leuke periode gaat beginnen.

nou overal ligt er sneeuw behalve weer hier:(

16. Ankje

Ankje Fanatiek lid

Mar 1, 2009
    3,746
    0
    0
    Almere-Buiten
    Overal? Dan ben ik benieuwd waar. ;)
    Hier in Almere ook niks...geen vlokje!:(

17. AHzondag

haha nou groningen zag het er erg leuk en wit uit hahaha

ach flevoland blijft altijd achter met alles, als er storm is, is het hier alleen regen ahhaa. (gelukkig maar)

18. Miran6

Miran6 Actief lid

Jan 31, 2010
    322
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik wil ook sneeuw !! Lijkt me heerlijk om met de kleine te gaan sleeen. We vinden wel een manier om een doos op een slee vast te maken. :D:D Als de wegen maar schoon zijn... :)

Ankje wat een schatje zeg :) ... heb jij ook dat je gewoon helemaal verliefd bent op je eigen kindje ?? heerlijk....
    Moeder zijn vind ik super zwaar, maar zo bijzonder en speciaal.
    En je eigen baby is natuurlijk de allerleukste, liefste van de hele wereld :D:D

Sammie...bij mij werkte vanillevla erg goed tegen misselijkheid. Af en toe een hapje, erg lekker en werkte goed.
    Ik voelde mn baby al wel vroeg, een soort vlindertje wat er onderin mn buik vladderde, een gek gekriebel.
    Geniet van elk moment, het gaat zo snel...

Worden jullie ook wel eens vervelend van mensen die ongevraagd hun mening geven (ook toen ik zwanger was en nu met mn zoontje ook). Ze zijn o zo bezorgd en willen maar al te graag vertellen hoe je het moet doen :p:p vreselijk gewoon.
    Even hun commentaar geven...
    (sorry moest het even kwijt hihihi)

Ik ga eten koken...boerekool vanavond en voor de kleine denk ik courcette (of zoiets :S) :)

19. AHzondag

ach ja daar hebben we nu al last van...
    iedereen weet wel wat je moet doen en iedereen weet wel wat je allemaal voelt. nou kun je zeggen dat ik af en toe gek wordt van mijn schoonzus, zij ook zwanger maar weet alles beter en heeft het zo zwaar pfff.... maar ach ze bedoelen het wel goed allemaal en dat is dan ook weer lief! dus ja neem het maar aan en doe er wat mee of niet zou ik zeggen

20. Ankje

Ankje Fanatiek lid

Mar 1, 2009
    3,746
    0
    0
    Almere-Buiten
    Sammie: Zwangerschap. Iedereen doet het op zijn eigen manier. De één kan enorm zeuren, en de ander loopt zo 9 maanden alsof er niks aan de hand is.
    Iedereen heeft ook zo zijn eigen hormonen. En ik vind dat anderen daar niet zomaar over kunnen oordelen.
    En ik ben er van overtuigt dat je het super doet in je zwangerschap hoor meid!

Miran: Hahaha. Nou zeker! Maar dat lijkt me ook heel normaal.
    Jonna heeft de ogen van haar vader (daar ben ik ook op gevallen). Nu zegt Jeroen dat hij verdrinkt in Jonna’s ogen. Whahahaha.
    En ja…je eigen kind is idd de leukste. Maar goed ook toch?

O ja! Tegen dat ‘comentaar’ kon ik vlak na mijn bevalling helemaal niet tegen. Hormonen….
    Ik heb nu wel geleerd om ja en amen te zeggen en het van me af te schudden.

Jeroen en ik vinden dat we het goed doen. Jonna loopt bijna los, eet alles, slaapt al vanaf de 3e maand ’s nachts door, kan zich goed vermaken, is geen mensenschuw, etc
    Als we ergens mee zitten dan vragen we wel om hulp.

Share This Page