Weer even een berichtje vanuit hier. Ik ga straks een beetje schuiven met de meubelen (banken en box), zodat de kerstboom opgezet kan worden. Jeroen heeft een vroege dienst deze week en is lekker op tijd thuis vandaag. Ieder jaar weer een dubbio waar de kerstboom komt. Nu zeker, omdat we de box nog hebben. Jonna zit er niet veel in, maar wil het nog wel laten staan. Vind het wel handig als ik even wil stofzuigen of even boven wil opruimen of de was wil doen. Dan kan zij lekker even in de box spelen. Vorig jaar helemaal niks aan kerst gedaan ivm de verbouwing. Dit jaar heb ik er dubbel zoveel zin in! Heb ook net de belastingdienst gebeld om de kinderopvangtoeslag op te zeggen. Heb er 01-01-2010 geen recht meer op ivm WW-uitkering. Ga ook zo de gastouder even bellen. Vind dit absoluut niet leuk. De gastouder doet het zo leuk, en Jonna vind het er geweldig! Balen!!!
[FONT="]Ik heb de kerstboom op en nog wat kerst dingen in huis.[/FONT] [FONT="]Tis me gelukt om een leuk plekje voor de boom te vinden. Hoefde gelukkig niet met de banken te schuiven. Alleen de box en de krabpaal van de kat.[/FONT] [FONT="] [/FONT] [FONT="]Kon de kunstboom mooi in elkaar zetten toen Jonna lekker lag te slapen om iets voor 13:00.[/FONT] [FONT="]Toen Jeroen thuis kwam, hebben we de versiersels naar beneden gehaald. Daarna werd Jonna wakker. Ze keek haar ogen uit en zat ook lekker in haar box te spelen. We konden dus lekker onze gang gaan.[/FONT] [FONT="] [/FONT] [FONT="]Jonna was vandaag wel erg schor. Ze schreeuwde gisteren heel erg omdat wij ook schreeuwden tijdens het spel.[/FONT] [FONT="]Jonna heeft er niet veel last van, want ze blijft vrolijk en lachen. Het klinkt zielig, maar ook zo schattig.[/FONT]
Hoi Meiden, kom zo even bijlezen en reageren... was dit topic alweer vergeten, maar wil mij echt aansluiten!! Nu eerst ff douche haha
Jonna was al vroeg (voor haar doen) wakker. Om 6:00. Ze lag er gisteren ook op tijd in. Iets voor 19:00. Dan ook niet zo gek dat ze al wat vroeger wakker wordt. Jonna vind de kerstboom reuze interessant. Gisteren avond moesten we een paar keer nee zeggen en haar ook een paar weghalen. Maar vandaag liet ze de kerstbal al los toen ik zei nee. Gisteren trok ze het uit de boom haha. @ Missym: Jeee! Was even bang dat ik tegen mezelf aan het praten was ihihihi.
goedenmorgen... ben er ook nog wel hoor.. maar omdat ik me zo knudde voel.. ben ik maar weinig online.. en op mn telefoon de boel bijhouden gaat ook niet zo lekker.. dus lezen doe ik wel.. maar reageren wat minder... afgelopen vrijdag een echo gehad.. was super... kindje was mooi gegroeid.. alleen heb ik nu een hoge bloeddruk waar ik mee uit moet kijken.. hopelijk kan ik medicatie ervoor zo lang mogelijk uitstellen..
Hee mupske Ego berichtje: Ja sorry, ik was dit topic helemaal vergeten. Ik had iig een aantal scholen gebeld in Lelystad, waaronder de Wildzang en de Boeier. Beide voor mij alleen te bereiken met de auto, er zit hier geen of geen goede school in de buurt (woon in de Suyderseeboulevard wijk, dus de enigste echt in de buurt zijn de Finnjol en het Baken). Maar goed, bij de Boeier heel raar gevoel gekregen. Zou terug gebeld worden binnen 2 weken voor een kijkochtend en kreeg na 2 dagen een brief (ik had al begrepen dat ze discriminerend waren en behoorlijk decadent) maar ik denk dus dat wij zijn afgewezen vanwege mijn naam (Grieks). Naja, maar goed bij de Wildzang wel een goed gevoel. Nu nog even een ochtendje kijken en dan inschrijven. Hij wordt in oktober 2011, 4 jaar! Hij is dus net 3 geworden, maar de meeste hebben een jaar wachttijd. Verder heb ik nog een zoontje van 20 maandjes nu die echt heeel ontdeugend is, maar naar mijn idee niet goed genoeg groeit, dus daar maak ik mij een beetje zorgen over. Hij is nu ongeveer 83cm en weegt ongeveer 11kilo! En dat voor een manneke van 20 maandjes.... Verder las ik hier iets over een geschil met de ouders van Sammie ik wou je even sterkte wensen. Ik weet hoe het is als een ouder geen flikker om je geeft (of dat in ieder geval zo laat overkomen). Werken jullie allemaal? En wat doen jullie voor werk?
Jonna heeft dat olifantje gekregen die ballen naar boven spuugt. Je moet alleen aan zijn oor draaien zodat hij dat gaat doen. Tot mijn verbazing draait ze ook gewoon aan zijn oor! Keer op keer! Ze leert zo snel, niet normaal. We hebben allebei nog even lekker geslapen van 8 tot 10. @ Lelymupske: Hey! Leuk dat je er ook even bent. Jammer dat je niet zo lekker in je vel zit. Yeah! Fijn dat de echo goed was zeg. Wel jammer dat je bloeddruk hoog was. Hopelijk is die de volgende keer wat lager. @ Missym: Foei! Hoe kan je deze nou missen. Wat een rare school zeg. Ze mogen daar toch niet zomaar onderscheid in maken? Gelukkig heb je nog een school. Hopelijk is die wel goed. Wat zegt het cb over je zoontje van 20 maanden? Lijkt mij niet echt TE licht hoor. Jonna was de laatste keer (2 maanden geleden ongeveer) 74 cm en bijna 11 kilo. Maar moet er wel bijzeggen dat zij al vanaf haar geboorte zwaar en groot is hoor. Ik werk niet, ik zit in de ww helaas. Ben me helemaal suf aan het solliciteren, maar alleen maar afwijzingen gehad. Tis echt niet leuk om een part-time (max. 4 dagen) baan te vinden.
hoi, ben ik ook weer ik ben zo moe de laatste dagen dat ik ook wel lees maar geen puf meer heb om te typen. met mij gaat alles wel goed, heb nu alleen last van mijn darmen en gelukkig niet meer echt misselijk. ben nu ook echt aan snoepen geslagen haha. ik val alleen wel nog af, 6 kilo is niet heel van wat ik om me heen heb gelezen. lelymupske, jeetje nu al een hoge bloeddruk, heb je daar altijd al een beetje last van? wel fijn dat de echo helemaal goed is! missym, ik hoop dat het je gaat bevallen op die school! het is altijd moeilijk om een keuze te maken en ja de ene school is heel aardig en de andere niet! ik woon in de kempenaar en wij hebben een paars cholen op loop afstand, maar dat is nu nog een beetje ver van mijn bed hahaha
@ Ankje: heerlijk dat Jonna zo in de box speelt zodat jullie alles op konde zetten. ook hier druk met een plekje zoeken voor de boom. we denken er ook over na om misschien de eerste 1,5 meter maar kaal te laten. anders hangt Logan er steeds in van het weekend gaan we hem hier opzetten. @lelymupkse: fijn dat de echo mooi was. ik vond het altijd zo genieten om naar het kindje in me buik te kijken. *balen van je hoge bloeddruk. hopelijk kun je inderdaad de medicatie zolang mogelijk uitstellen. doe het rustig aan. @ missym: nou ja wat achtelijk dat je daarom afgewezen wordt. als het een openbaren basisschool is kan je een klacht indienen bij de onderwijs inspectie. dit komt dan in hun rapport te staan. niet dat jij er veel aan hebt maar het is wel vervelend voor die school. *83cm en 11 kilo. dat is mijn mannetje ook ongeveer en die is 17 mnd. dus tja heel veel verschil is het niet denk ik. maar kan me best voorstellen dat je je zorgen maakt. als je het vergelijkt met je oudste toe hij zo oud was en verschild dat heel erg?
zondag hebben we de box weg gehaald. wat een ruimte heb je dan ineens zeg. heb hem ruim 1,5 jaar in de woonkamer gehad maar was hem nu toch echt wel zat. we dachten er al een hele tijd over om hem weg te doen maar elke keer als we zo iets hadden van nu gaat hij weg kroop logan er weer in. Ja hij gaat er zelf in. hij klimt dan op de bank en gaat dan via de leuning er in. vond het dood eng de eerst keer maar na de 20ste keer wen je er aan. logan klets al aardig alleen op het KDV niet. maar gisteren had hij ineens door dat als hij door ook klets dat de juffies hem dan wel begrijpen. en hij meer voor elkaar krijgt. de juffies waren helemaal verbaast dat hij kletste hihi. ook vandaag weer heerlijk gespeelt in het KDV en geklets. hopelijk is het morgen niet al te glad 's ochtends want dan kunnen we lekker gaan babyzwemmen. heb er weer zin in ben al ruim 4 weken niet geweest. zo volgens mij heb ik nu wel weer genoeg gekletst. fijne avond allemaal.
@ Sammie: Fijn dat je niet meer zo misselijk bent. Hahahaha .vreetbuien .opgepast!! @ Gyino: Jonna begint het trouwens steeds beter door te krijgen hoe ze uit die drinkbeker met het rietje moet drinken. Ik heb bewust gekozen dat we gewoon de boom neer moeten zetten. Wij vinden dat Jonna moet leren om eraf te blijven. Tis wel zwaar, maar ze begint het door te krijgen dat ze er niet aan mag komen. Wat ga je morgen doen eigenlijk? Jonna gaat niet meer naar de opvang dus Jonna is nu ook gewoon op donderdag thuis. Lekker he die ruimte! Wat leuk dat Logan nu ook op het KDV begint te kletsen.
Gisteren middag veel dingen geregeld en achteraan gebeld. De verzekeringen lopen niet zoals het zou horen. Ook even gecheckt of het nu wel goed ging met mijn WW-uitkering. En gelukkig. Ze hebben het overgemaakt. Ook heb ik de gastouder gebeld, met veel pijn in mijn hart. Ze vertelde mij dat ze normaal 2 maanden opzeg termijn had. Dacht al zoiets, maar was het ook helemaal vergeten. Ook een beetje de hoop dat ik op z'n minst wel een baan kon vinden voor 1 dag in de week des noods, maar dat ook niet. De gastouders was zo lief....ze vertelde mij dat ze voor ons geen opzeg termijn in rekening wilde brengen. Maar dat we het per direct stop zetten. Ze heeft net ook een operatie achter de rug, dus dat was voor haar ook fijn vertelde ze. Wist niet wat ik moest zeggen. Kon eigenlijk alleen maar huilen. Vooral toen ze vroeg of ik volgende week langs wilde komen, want ze wilde iets leuks maken voor Jonna met de kinderen. Jeroen en ik hebben daarna het erg lang gehad over mijn sollicitaities. Wil absoluut niet full-time werken. Het voelt dan dat ik mijn kind laat opgroeien bij opa en oma en dat wij alleen het weekend ons kind hebben. Voelt gewoon niet goed! Mijn schoonmoeder heeft het ook al een paar keer tegen mij gezegd dat ik optijd voor full-time moet solliciteren. Ze bedoeld het misschien goed, maar het steekt me. Alsof dat zo makkelijk is. Ik vind wel een baan....maar ik heb een kind! Dat wij willen opvoeden, en niet door opa's en oma's. Maar helaas zou ik straks wel moeten, want ik krijg maar tot 1 Juli 2010 WW. Daarna heb ik geen recht op de bijstandsuitkering en heb dus geen inkomen als ik geen baan heb. Ben er wel van overtuigt dat als ik full-time ga solliciteren dat ik zo een baan heb, aangezien ik zelf al 3 banen heb moeten afwijzen omdat ze perse iemand zoeken voor full-time. Wat een ongelofelijke KUT situatie. Kan hier zo boos om worden!! Nu komt het verleden er ook nog bij. Heb me vanaf mijn 17e helemaal uit de naad gewerkt full-time. Ook ben ik bij diverse bedrijven hoger op gekomen of bijna. Maar iedere keer door situaties waar ik niks aan kan doen, verloor ik mijn baan. Nu ook weer....en nu zit ik in deze situatie. Onze 2e kinderwens is er absoluut, maar wil er nog niet aan beginnen als ik nog geen vastigheid heb. Grrrrrrrr. Sorry voor dit lange bericht, maar ik ben zo ontzettend boos en verdrietig. Doe straks mijn kind te kort! En dat wil ik niet!!!!!
ankje, ik weet precies hoe je je voelt, vooral mijn man kan je heel goed denk ik. hij is ook een jaar werkloos geweest heeft nu een partime baan. hij heeft juist op fulltime banen gesolliciteerd en dat werd niks. snap heel goed dat je veel bij jonna wil zijn en geef je gelijk. ik wil ook niet dat ons kindje elke dag bij oma gaat zitten omdat ik moet werken elke dag. kan ik niet vanwege die handicap. jehebt nog even en ik zou gewoon even door gaan en dan als het over twee maanden nog niks opleverd misschien toch maar fulltime gaan werken, dan heb je wat en misschien kun je dan verder met kijken naar partime banen kijken.
Ik zal helaas wel moeten Sammie. Ik ga idd nog even part-time solliciteren. En daarna full-time. Mijn schoonmoeder heeft het liefst dat ik daar nu al mee ga beginnen, maar ik vertik het gewoon. Ik weet haast wel zeker dat als ik mezelf full-time beschikbaar stel dat ik zo een baan heb.
je moet doen wat jezlef wil en niet wat je schoonmoeder wilt. het is jou leven en jou gezin. doe gewoon wat jezelf wilt en komt het wel goed. wat voor werk zoek je?
Ik zoek best wel breed. - magazijnmedewerker - order picker - verkoopmedewerker - assistent - telefoniste Eigenlijk alles waar ik maar een beetje ervaring in heb solliciteer ik op. Hier: Heb vanmiddag weer 2 sollis gedaan. 1 voor orderpicker 1 voor telefoniste inbound Ook wacht ik nog steeds op een reactie op een andere sollicitatie waar ik wel hoop op heb. Ze was afgelopen week ziek, maar vertelde mij gisteren dat ze deze week contact met mij opnemen.
@ ankje: ik ga morgen even de stad in. wil bij dirk van de broek de bananenpapje halen. en moest nog iets doen maar ben vergeten wat. schiet me zo wel weer te binnen. ga je anders even mee. vind het wel gezellig. ga niet lang hoor met deze kou maar even een frisse neus kan nooit geen kwaad. * ja vind ook dat hij moet leren er vanaf te blijven maar voorzie grote klimpartijen hier met ons apie. ah ja we zullen zien. ** lieve ankje, ik kan je frustratie begrijpen. en het is niet makkelijk in deze tijd om een baan te vinden. geef de moet niet op. een baan krijg je echt wel. snap je schoonmoeder ook wel. ze wil niet zien dat jullie lijden. maar 5 dagen werken met een kleine is ongelovelijk zwaar. ik vind 3 dagen al echt heftig. weet dat roy en ik er voor jullie zijn je kunt altijd aankloppen. en ben het met sammie eens het is jullie gezin niet die van je schoonmoeder.