Ik ben weliswaar pas 6 weken maar ons werd aangeraden ons tijdig in te schrijven voor het KDV. Nu heb ik dat van de week gedaan, maar zij nemen de aanvraag pas in behandeling als het inschrijfgeld (a E 20,-) is voldaan. Nu wil ik daar graag nog even mee wachten totdat wij de magische grens van 12 weken zijn gepasseerd. Beetje bijgeloof zeg maar... Maaaaar dan ben ik ook weer bang dat ik te laat ben. We willen namelijk heeeel graag dat dit KDV het wordt.. Zit echt enorm in dubio! Wat zouden jullie doen?
zou je het geld niet terug krijgen als je het weer af moet zeggen? ik zou idd ook gewoon inschrijven maar wat "stom" dat je inschrijfgeld moet betalen. heb ik nooit hoeven doen
Ik zou ook vast inschrijven. Straks heb je geen plekje... Mocht er toch wat mis gaan (wat ik natuurlijk niet hoop) dan ben je 20 kwijt, maar dat is toch ook wel te overzien?
Hier moet je ook inschrijfgeld betalen, maar bij een miskraam krijg je dit geld terug. Geld krijg je hier ook nog terug als het later in de zwangerschap nog misgaat.
Ik heb me aangemeld toen ik zo'n 16 weken zwanger was... Verder geen eisen gesteld aan welk KDV (van die stichting zitten er hier in de plaats 5 kdv) wel voorkeuren aangegeven en gisteren hebben we bericht gehad dat ons kleintje in ieder geval op 2 dagen wat we wilde (woensdag en vrijdag) en op de dinsdag middag terecht kan + vanaf 1-09 ook op de dinsdagochtend.... Ik heb ook gisteren pas het inschrijfgeld hoeven te betalen nadat hun voor mij zijn gaan bemiddelen dus..... Ik denk dat je het wel terug kan krijgen mocht het uiteindelijk toch mis gaan! Dus ik zou zeggen: gewoon doen! Het ligt er trouwens maar net aan uit welke regio je komt en of je veel eisen stelt etc. (overigens wil ik daar niet mee zeggen dat ik geen eisen heb gesteld hoor ik was alleen wel flexibel in de zin van: als het bij de ene niet kan dan hopelijk bij de andere wel.... ik wilde bij een goede KDV en een goede stichting, die had ik dus ook gevonden en ik ben ervan overtuigd dat ons kleintje goed terecht komt, overigens was dit niet onze 1e voorkeur van KDV maar de 2de voorkeur)
Het gaat me niet zo zeer om die E 20,- hoor, maar ben zo vreselijk bijgelovig, echt erg 8) (Koop bijvoorbeeld ook nog niks, voordat ik echt 12 weken ben) Maar ga het toch maar doen, thanks dat jullie me dat laatste zetje hebben gegeven!