Flexcontract en Wazo

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Joyyke85, 28 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joyyke85

Joyyke85 Bekend lid

18 mei 2014
    682
    0
    0
    NULL
    Zuid limburg
    Hallo,

Ik had een vraagje naar aanleiding van mijn situatie. Ik heb een jaarcontract dat loopt tot 1 mei 2015 en ik ben 24 januari uitgerekend van mijn kindje.

Ik werk als flex-kracht wat inhoudt dat ik maar moet afwachten hoeveel uren ik werk.

Nu is mijn vraag, heb ik recht op een Wazo uitkering als flexer en hoe gaat dit in zijn werk? Moet ik mezelf melden bij UWV of doet mijn werkgever dat?

En hoe weet ik hoeveel ik zal ontvangen als ik inderdaad recht heb.

Alvast bedankt voor uw reactie

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Joyyke85,

Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap!

Je vraagt hoe het zit met jouw recht op een zwangerschapsuitkering aangezien je flexkracht bent.

Als flexkracht kun je ook een zwangerschapsuitkering krijgen. De hoogte van je uitkering is een gemiddelde van je salaris in de twaalf kalendermaanden voor start van je verlof. De voorlaatste maand of vier weken (ligt er aan of je werkgever per maand of per week/4 weken betaalt) worden hierbij niet meegenomen. Was je niet die volledige twaalf maanden in dienst bij deze werkgever? Dan berekenen we het gemiddelde over de periode dat je wel in dienst was.

Je werkgever vraagt je zwangerschapsuitkering voor je aan. Dit kan tussen de vier en twee weken voor de ingangsdatum van je verlof worden gedaan.

Actuele informatie over jouw zwangerschapsuitkering vind je hier.

Een voorspoedige zwangerschap gewenst!

Met vriendelijke groet,

Ellen
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

3. Joyyke85

Joyyke85 Bekend lid

18 mei 2014
    682
    0
    0
    NULL
    Zuid limburg
    Dankjewel voor de reactie!

Dan heb ik het eerst toch verkeerd begrepen. Nu is het me duidelijk.

Gr Joyce

4. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Fijn dat het nu duidelijk is, graag gedaan!

Deel Deze Pagina