Ww, zw, wazo, ww

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door maja246, 29 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maja246

maja246 Fanatiek lid

7 okt 2009
    1.468
    30
    48
    Hallo webcareteam,

Mijn situatie is zoals in de titel staat. Mijn zwangerschapsuitkering stopt binnenkort. Helaas is het me nog niet gelukt al weer werk te vinden dus ik heb opnieuw WW nodig.

Nu was ik in de veronderstelling dat er tijdens mijn periode in ZW 13 weken WW is opgemaakt. Maar dat de duur van de WAZO niet ten koste gaat van de WW duur.

Dit las ik ook bij een ander forumlid en ik had het ook al telefonisch van het UWV begrepen.

Zojuist werd mij net aan de telefoon verteld dat de WAZO wel degelijk van de WW duur afgaat en dat ik mijn WW opnieuw moet aanvragen (van een door jullie elders genoemde herleving kan geen sprake zijn)

Hoe zit dit volgens jullie, want zestien weken WW vind ik nogal een verschil

Alvast bedankt!

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Maja246,

Je wilt weten wat er gebeurt met de duur van je ‘oude’ WW-uitkering na een periode van ZW- en WAZO-uitkering

Het is inderdaad zo dat de eerste 13 weken van je Ziektewet-uitkering je WW ‘verbruikt’. De duur van de WW-uitkering schuift deze periode niet op.
    De duur van je WW-uitkering schuift echter wel op met de periode van je zwangerschaps- en bevallingsuitkering (WAZO).

Ik sluit me dus aan bij jouw veronderstelling en hetgeen wij al eerder op dit forum hebben aangegeven.
    De informatie die je aan de telefoon hebt gekregen lijkt me dus niet juist.

Het klopt wel dat je zelf opnieuw de WW-uitkering moet aanvragen.
    Dit kun je digitaal doen op werk.nl.
    Bij één van de eerste vragen kun je dan aangeven dat het gaat om een herleving van je eerdere WW-uitkering.
    Sta je niet meer ingeschreven als werkzoekend? Schijf je dan ook opnieuw in als werkzoekend op werk.nl.

Met vriendelijke groet,

René
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

3. maja246

maja246 Fanatiek lid

7 okt 2009
    1.468
    30
    48
    Bedankt voor de snelle reactie

4. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Graag gedaan en veel succes met zoeken naar een leuke baan!

Deel Deze Pagina