welke voedings bh s zijn goed?

Discussion in 'De babyuitzet' started by marijke2, Nov 6, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. marijke2

marijke2 Actief lid

Mar 27, 2009
    466
    0
    0
    hoi meiden /damens.
    ik had een vraagje welke voedings bh zijn goed?
    die van de hema of van kruitvat of een dure eentje bij prenatal?
    en h & m ook voedings bhs?
    alvast bedankt.:)

2. limegreen

limegreen Bekend lid

May 6, 2008
    892
    0
    0
    ik heb er 1 van de h&m gekocht het was voor mij 10x niks..
    heb er ook 1 van de hunkemoller gehad en was voor mij ook niks..
    allebij waren ze niet duur..
    heb nu voeding bh's van anita en ben helemaal super blij er mee...
    ze kosten wel wat meer maar echt het geld waard..

maar het is altijd echt wat je zelf prettig vind zitten en mooi vindt...
    ik zou gewoon is een middagje gaan passen in de stad en kijken wat voor jou de beste keus is..

3. siets

siets Fanatiek lid

Sep 14, 2009
    1,235
    1,687
    113
    Leiden
    Ik heb een van de Hema, maar die vind ik niet zo fijn. Er zit een extra bandje rond je borst dat blijft zitten als de flap naar beneden is en die knelt bij mij als mijn borsten heel erg vol zitten. Ook gaan deze maar tot cupmaat D en ik ben van een C naar E cup gegaan. Einde van de zwangerschap gekocht en toen nog maat D, maar dat kan dus nog veranderen.

Voedingsbeha's van Prenatal eigen merk vind ik wel fijn. Makkelijke sluiting en soepel materiaal. Ook niet zo duur, 19,95 en volgens mij volgende week weer kortingsactie van 20% op positiemode (daar vielen voedingsbeha's bij onze prenatal ook onder.)

4. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,086
    3,869
    113
    Als je een grotere cup hebt, kom je al snel bij de duurdere voedingsbh's uit die goed zitten.
    Ik heb twee Anita's een eentje van Triumph, alledrie heel fijn, blijven er ook heel lang prima uitzien. Die ene van Anita had ik nog van toen ik mijn dochtertje bv gaf, die andere is precies hetzelfde, maar heb ik later erbij gekocht, was de helft van de prijs, dus dat scheelt lekker.

5. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

Oct 11, 2008
    4,362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    Ik heb mijn BV bh's bij de V&D gekocht. Daar kun je ze kopen van een merk of ook van het merk van de V&D. Van de ene was ik tevreden over, de andere was net iets te klein. ben ze in de voorlaatste maand van mijn zwangerschap gaan kopen, maar mijn borsten zijn wel nog redelijk wat gegroeid net toen ik bevallen was. Qua prijs valt de V&D goed mee en ze blijven wel goed in model. Gingen ook in de droger en zo.

6. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

Oct 11, 2008
    4,362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    O ja, ik had ook een grote maat.

7. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

Feb 15, 2008
    1,890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    ik had er van Anita (érg fijn) en met beugels van de H&M (ook fijn, en beugels kunnen prima, mits je de juiste maat -lees: groot genoeg- neemt).
    met een grote cup (hier E) is een goede, met name goed-ondersteunende en goed-passende, BH écht belangrijk.

je draagt ze natuurlijk ook best een poos, dus bezuinig op veel, maar niet hierop. mocht je budget nieuw niet toelaten, dan zijn er op marktplaats zát leuke, goede bh's te koop (bijv. als bv niet gelukt was).

8. Devy

Devy Fanatiek lid

Aug 23, 2008
    3,437
    1
    0
    Tilburg
    Wat je vooral niet (echt helemaal niet!) moet doen is van die bh's kopen waar het bandje over je borst heen blijft zitten zoals Siets al zei. Ook met een kleinere cupmaat knellen die dingen en zitten ze verschrikkelijk vervelend. Ik ben toen overgegaan op van die stretch topjes en die werken prima (zijn alleen misschien iets minder discreet).

9. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

Oct 11, 2008
    4,362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    o ja wat ik nog vergeten was te zeggen, zorg ervoor dat de rug en schouderbandjes breed genoeg zijn en genoeg ondersteunen. die van mij waren dus te smal en ik had vaak hoge rugpijn. Kan ook komen door de ruggeprikken die ik gehad heb, maar de dag dat ik mijn zwangerschapsbh aandeed had ik al stukken minder rugpijn.

10. Skatje

Skatje VIP lid

Dec 10, 2008
    9,026
    165
    63
    Female
    Gastouder
    Arnhem
    Ik heb er een van livera en dat is 3x niks. De 4e keer ook niet trouwens!

Dat bandje zit inderdaad hoog op je borst en het komt steeds boven je kleding uit..
    Heb ook een grote maat, E, en ik vind dat deze cups echt zakjes zijn waar je borsten in hangen, helemaal niet mooi :p

11. klarinet

klarinet Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    2,985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Ik vond de voedings bh van triump erg fijn.
    Ik had zwangerschaps bh's van Anita en daar was ik ook erg tevreden over.

12. mejosje

mejosje Fanatiek lid

Jan 26, 2009
    2,846
    0
    0
    Van iedereen in mijn omgeving hoor ik dat de bh's van anita erg prettig zijn. De rest zit allemaal behoorlijk bagger. Verschillende cupmaten...
    Iets duurder, lijkt dus wel zijn geld waard.

13. marijke2

marijke2 Actief lid

Mar 27, 2009
    466
    0
    0
    waar kun je de anitas bhs krijgen als ik mag vragen?
    was effen een vluchtkoffertje aan het op schrijven en daar in stond dus dat je een voedings bh mee moet nemen als je bv gaat geven.
    alvastbedankt voor jullie berichtjes.
    goed weekend.

14. Devy

Devy Fanatiek lid

Aug 23, 2008
    3,437
    1
    0
    Tilburg
    Livera, Hunkemoller en de positiekledingwinkel waar ik ben geweest (zou me niet verbazen als de meeste positiekledingwinkels ze verkopen).

15. Klopt het nou dat je een maat groter moet kopen? Ik heb nu cup D, dus zou dan een E moeten halen?

16. Noatje

Noatje Fanatiek lid

Apr 12, 2008
    3,488
    0
    36
    N-BR
    Mijne zijn van de Hema (van Prenatal is 3x niks)

17. chrystel73

chrystel73 VIP lid

Jan 9, 2009
    6,309
    2,593
    113
    die van het kruidvat vindt ik erg lekker zitten ( beter dan die van die hema.)

18. Devy

Devy Fanatiek lid

Aug 23, 2008
    3,437
    1
    0
    Tilburg
    Vaak inderdaad iets groter dan de maat die je tijdens je zwangerschap hebt door de stuwing die je krijgt. En afknellende bh's en borstvoeding gaan niet zo goed samen. Het is namelijk niet voor niets dat je strakke bh's moet dragen als je geen borstvoeding gaat geven. Ik zou er overigens niet teveel in een keer aanschaffen want die kun je later nog (laten) bijhalen als je precies weet welke maat je moet hebben. Verder kunnen ze je bij de desbetreffende zaak vaak ook een goed advies geven.

19. Catje86

Catje86 Bekend lid

Sep 1, 2008
    602
    0
    0
  20. MG2009

MG2009 Niet meer actief

Anita, Cache Coeur, Agathe en Marlies Dekkers zijn mijn favorieten.

Oa hier kun je voedingsbh's kopen: www.prettymum.nl

Ik heb overigens pas voedingsbh's aangeschaft ná de bevalling. Je weet nooit hoe je boobs nog veranderen.

Share This Page