Flexibel worden met baby.. hoe?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sproettie, 3 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Hier heel flexibel.

Vanaf dag 10 ging hij overal mee naar toe, of als wij weg gingen en hij kon niet mee ( bijvoorbeeld over de grens en hij had nog geen id kaart) dan ging hij uit logeren (wel pas bij 8 weken).

Zo gaat hij regelmatig naar mijn schoonouders, of mijn moeder komt eens bij ons. Of naar het KDV ( als we beide moeten werken). Ook uit logeren is geen probleem.

Natuurlijk denk ik aan hem als hij uit logeren is ( gebeurd niet zo vaak hoor) , maar zodra wij weg zijn dan heeft hij het bij opa en oma ook naar zijn zin.

2. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    Wij beginnen nu pas een beetje met ons zoontje uit handen te geven en hem te laten slapen bij mijn ouders. eerst was het steeds een half dagje maar nu zelfs een avond/dag/nacht. ik gaf BV tot 15 maanden (bijna) dus was wat lastig. mijn man 'past op' wanneer ik weg ben of mijn ouders. maar nu kan de kleine ook uitbesteed worden...wij hebben het er moeilijker mee dan hij...(ons kleintje werd een maand te vroeg geboren en lag 10 dagen in de couveuse vandaar dat ik het ook moelijk vond om hem uit handen te geven).

je moet doen wat je gevoel is. laat je niets opdringen. als jij er niet aan toe bent, moet je het niet doen!

qua slapen enzo zijn we erg flexibel maar wij wonen in Griekenland (mijn man is Griek) en hier is alles wat 'losser'. wij namen hem ook wel eens mee naar een taverna. maar dat is hier ook het klimaat!ik zie wel dat ons kleintje met wat meer structuur beter gaat maar af en toe eens helemaal uit 't "programma' moet kunnen. maar dat moet wel bij jouw leefstijl en je kindje passen...

3. Amethist

Amethist Niet meer actief

Mijn jongste (zoontje) is van 27 juni 2011 :D. Pfff, wat was het heet hè, ik ben dan 's nachts bevallen, dus tijdens de bevalling geen last van gehad, maar de 1e 2 kraamdagen waren vreselijk.

Anyway...ik ben ook niet zo flexibel hoor. Mijn zoontje huilde veel op het begin en ik merkte (en merk nog steeds) dat hij veel baat heeft bij regelmaat. Nu hij iets ouder is kan ik hem makkelijk wakker maken als ik echt weg moet, zonder dat hij gelijk helemaal van slag af is, maar de meeste uitstapjes en noodzakelijke afspraken (fysio voor mijn dochter bijv.) probeer ik toch wel zo te plannen dat het het beste uitkomt met zijn ritme. Wij zijn toevallig 2 weken geleden een dagje samen weg geweest en toen waren de kinderen bij mijn vader en stiefmoeder. Is prima gegaan en het was ook heerlijk om een dagje samen te hebben. Maar verder...nee, ik/wij ben/zijn ook niet zo dat we iemand snel op de kinderen laten passen. De keren dat we bijv. samen uit eten zijn geweest sinds mijn dochter is geboren (23 april 2010) zijn echt op 1 hand te tellen, ze is nu ook pas 3x uit logeren geweest, mijn zoontje nog helemaal niet. Voor ons (en dan vooral voor mij eerlijk gezegd, mijn man zou ze best vaker willen laten logeren) voelt dit het beste. Ik heb de kinderen gewoon graag bij me (alhoewel ik soms ook naarstig op zoek ben naar een rol behang om ze achter te plakken ;)) en er meer op uit met z'n 2-en komt wel weer als de kids wat ouder zijn en zelf bijv. graag willen gaan logeren.

Heel verhaal, maar wat ik eigenlijk wil zeggen is dat je dus echt niet de enige bent. Doe waar je je goed bij voelt. Met 1 kleine kanttekening -> je man heeft wat mij betreft natuurlijk ook wel wat in te brengen. Dus als hij eens een keer samen een dagje de stad in wil bijv. (ik noem maar iets), dan kan je dat m.i. best een keer doen en iemand op jullie dochter laten passen. Daar krijgt ze écht niks van, alhoewel dat soms misschien moeilijk in te zien in (want wie kan er nou beter, of op zijn minst net zo goed, zorgen voor jullie meisje?! Dat is iig de gedachte die ik altijd heb rondsluimeren.)

4. Bloembloem

Bloembloem Bekend lid

21 okt 2010
    561
    2
    18
    Orthopedagoog
    Mijn zoon is 9 maanden en ik gaf hem ook eigenlijk niet vaak uit handen (nu hoeft dat niet meer, hij geeft zichzelf wel of niet :) ) Nu hij zelf 'loopt' en kruipt kan hij zelf kiezen naar wie hij wel en niet toe gaat en dan vind ik heel fijn.
    Verder is hij ook nog nooit uit logeren geweest (en dat hoeft voorlopig van mij absoluut niet) en zijn we 1x 's avonds weggeweest, toen pastte mijn moeder op.

Ik vraag ook liever oppas voor overdag dan voor 's avonds.

Ik zou vooral je man vragen je de tijd te geven, je hebt zo te horen een heftige periode achter de rug. Luister naar je gevoel! Je kind gaat vanzelf de wereld ontdekken, dan moet je wel los laten.

Deel Deze Pagina