Wij hebben kort geleden een meisje (dochter van een kennis) gevraagd of ze af en toe bij ons wil komen oppassen. Maar wat betalen jullie zo'n oppas?? Per uur of gewoon per avond? Ik zat zelf aan 4 euro per uur te denken... Wat vinden jullie???
Hey juffie81, 4 euro is best wel veel hoor, ik denk eerder aan 2,50 per uur. Ze kunnen eten en drinken pakken wat ze willen en lekker tv kijken.... Succes met beslissen.
Ons nichtje (18 jaar) krijgt E 10,- per avond, afhankelijk van wat we gaan doen is dat zo'n 3 of 4 uurtjes. Als 't nachtwerk wordt krijgt ze wat meer. We hebben een vaste prijs afgesproken zodat we geen gedoe krijgen over kwartiertjes enzo.
ow ja joh? IK zat zelf te denken aan 5 euro per uur straks, vond het zelfs wel weinig, maar het is zelfs royaal als ik het zo lees!
ik vindt inderdat zo 2,50 wel mooi. want ze hoeven meestal niks te doen. en aan het kdv betaal je al 6 euro per uur en dat zijn opgeleinden mensen
2,50 tot 3 euro is heel normaal. Oppas doet ook vrij weinig normaal gesproken. 5 euro per uur is erg veel als gastouder krijg je dat vaak niet eens! En dan heb je echt wel meer te doen dat tv kijken en ships eten
Wij geven mijn zusje €10.00 per avond. Ze wilt er zelf niks voor, maar wij vinden dat zelf ook normaal. Hoe oud is je oppas? Dan kan je opzoeken hoeveel ze met een bijbaantje ongeveer verdienen.
Ik heb geen oppasmeisje maar een oppasbroertje en die betaal ik niet altijd ( als het maar een uurtje is ofzo, familie moet ook eens klaar staan zonder dat daar vergoeding tegenover staat vinden wij) maar als hij een hele avond oppast krijgt hij 5 euro. Tess ligt al in bed als hij komt en eigenlijk kan hij dus de hele avond internetten, tv kijken en de kasten hier leeg eten
Ik heb keuze uit 2, een meid van 19, die krijgt ca 3 euro per uur en een fles cola + zak chips. En nog een meid van 15, die krijgt in ruil daarvoor bijles wiskunde en een fles cola + zak chips. Die van 19 brengt soms de kinderen ook naar bed, die van 15 komt soms overdag een uurtje of 2 oppassen, maar vaker als de kids al op bed liggen. Heel af en toe komt een vriendin van me, en zij doet het gratis als vriendendienst. Groetjes van Kiki PS en ook wel de babyfoon bij de buren.
Ik betaal 3.50 per uur. En dan ronden we meestal naar boven af. Is een stagaire van het kinderdagverblijf (en ik wil haar erg graag houden), doordat ze stagaire op ons kdv is, kent ze mijn dochter zeer goed.
Ik heb zelf ook veel opgepast. Ik kreeg tussen de 3 en 5 euro per uur. 3 euro vind ik zelf meer dan genoeg. Je kan dan altijd aan 't eind van de avond besluiten wat meer te geven, bijv. als je kindje wakker is geworden ofzo. Ze hoeven idd niet veel te doen. Er werd wel altijd gezorgd dat er wat lekkers in huis was (chips bijv.).
Ik doe momenteel maar wat.. Denk wel dat we een uurprijs moeten gaan afspreken met onze oppas.. (heeft nu pas 2x opgepast, dus dat was ook het uitproberen, ze is ons buurmeisje, dus mocht er iets zijn dan kan ze ook thuis altijd nog even back up vragen)
wij hebben eerst een tijdje een oppas gehad voor 5 euro per uur. MAar ik vond het maar niks. Onze dochter sliep en zij hing met dr virend op mijn bank 2 zakken chips en 2 flessen frisdrank weg te werken...Ook vond ik haar 'niks doen" ze ruimde niet eens even dr glas en rotzooi op! als wij thuis kwamen stond ze op en weg was ze :S..... als we nu 's avonds weg gaan, zetten we de babyfoon bij de buren neer + huissleutel. Zij kijken dan af en teo even bij Eliza en horen verder alles wel via de babyfoon. Andersom doen we dat net zo. Als zij weg zijn, zetten ze ook de babyfoon bij ons neer met een huissleutel. gratis en nog een fijn gevoel er bij ook