Kunnen jullie met mij meedenken? Na anderhalve maand te hebben huisgezeten ben ik aangenomen bij echt een top bedrijf via het uitzendbureau. Wat dat betreft ben ik helemaal blij, maar er is een maar... In principe werk ik drie dagen. Ik heb dan twee dagen Creche nodig en mijn man is 1 dag thuis. Prima geregeld natuurlijk. Maar ze geven aan dat het in de zomerperiode voor kan komen dat ik maar twee dagen hier te werken. En dat houdt in dat ik voor twee dagen betaald krijg, maar ook een dag teveel aan de Creche betaal. Ze kunnen nu niet aangeven hoeveel dit zal zijn helaas. Nu ben ik op zoek naar een flexibele opvang. Voor mij zou het natuurlijk het handigst zijn als ik 1 dag vast afneem en de tweede dag per week doorgeef, maar bestaat dit überhaupt? Als ik na 6 maanden goed gefunctioneerd heb willen ze me in principe overnemen van het uitzendbureau en werk ik gewoon 24 uur Wat zouden jullie doen?
Wat rijtjes zegt. Of een flexibel KDV. Ons KDV rekent je per kwartier af. Het uurtarief is 6,70 euro, maar je betaalt dus voor ieder kwartier dat je afneemt. Wij hebben een contract voor minimaal 5 uur per week, maar welke uren dat zijn mogen we iedere week zelf aangeven. Is ook wel nodig, want ons rooster wijzigt iedere week.
Wij maken ook gebruik van flexibele opvang. Als het zomervakantie is gaan ze soms een paar weken niet en hoef ik dat ook niet te betalen. Ook wij betalen per kwartier. Wij zijn per uur 6,40 kwijt.