Kinderopvang en ziektewet

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Angel31, 31 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angel31

Angel31 Lid

17 jan 2010
    53
    0
    0
    Hoi dames,

Volgende week gaat onze kleine voor het eerst naar de opvang (3 dagen). En hier heb ik het ontzettend moeilijk mee. Ik heb nl nog te kampen met een fikse bekkeninstabiliteit, daardoor zit ik dus nog in de ziektewet. (daarnaast heb ik vorig jaar mijn baan verloren). Gaandeweg de zwangerschap heb ik een klein beetje kunnen accepteren dat ik geen baan meer had, maar ik was (en ben) nog steeds zooo kwaad op mn eigen lichaam. De verzorging van de kleine kan ik met moeite doen. Het kost me wel erg veel kracht om zelf te tillen, te wassen enzo. Gellukkig helpt mn vriend me zoveel mogeljijk, maar hij heeft ook een drukke fulltime baan, en dus voel ik me daar ook weer schuldig om.
    Maar goed volgende week dus naar de opvang, en ik ga dan 3 dagen naar de revalidatie in de hoop dat ik langzaamaan weer de oude mag worden..... toch knaagt het aan me.. had het allemaal zo anders voorgesteld!!
    Weten jullie hoe het zit met de kinderopvangtoeslag als ik in de ziektewet zit, want hier komt anders ook weer een ander probleem de hoek om (financieel)....
    pffff.... volgens mij staat volgens mij de komende week alleen maar in het teken van heeeeel veeeeel tranen!

2. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.268
    6.176
    113
    Ik zou zeggen, bel de belastingdienst even. Ik denk namelijk dat je er geen recht op hebt, dus je alles zelf moet betalen. Maar misschien zijn er uitzonderingen, dat weet ik niet.
    In ieder geval sterkte gewenst en succes met de revalidatie!

3. Dora en Boots

Dora en Boots Niet meer actief

Oeps,eerst goed zoeken dan typen:)
    Zie onderstaande post!:)

4. Dora en Boots

Dora en Boots Niet meer actief

5. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Als je dit jaar ook maar 1 dag gaat werken, heb je er gewoon recht op hoor.

6. Suuzje

Suuzje Fanatiek lid

22 feb 2007
    1.024
    0
    36
    Informeer eens bij je gemeente of je op grond van een sociaal-medische indicatie wellicht in aanmerking kan komen voor een vergoeding op grond van de wet kinderopvang.

Deel Deze Pagina