Drie jonge kinderen

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Tania, May 1, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tania

Tania Fanatiek lid

May 13, 2008
    1,240
    0
    0
    Wat zijn jullie ervaringen met drie kleine kinderen vlak achter mekaar? Wij hebben nu een zoontje van bijna 3 en een dochter van 1 en we denken erover om voor een derde te gaan.

Ging het bij jullie makkelijk met drie kindjes? Kon je ze allemaal nog genoeg aandacht geven? En wordt er niet altijd eentje buiten gesloten?

Ik wil heel graag nog een kindje maar ben zo bang dat de andere twee het niet leuk vinden. Ze zijn echt gek op mekaar en spelen altijd lief samen, ik zou het jammer vinden als dat door een derde verandert.

2. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ja het is druk maar te doen :).. net zoals dat het met 2 je ze ook allebei gewoon aandacht geeft. Toen mijn derde geboren werd ging mijn dochter een half jaar later hele dagen naar school en dat scheelt ook weer. Ik heb niet echt het idee dat er op dit moment 1 wordt buitengesloten, wel zit mijn middelste erg in de peuterpuberteit dus die is wat dwars en dat botst weleens.

3. Tania

Tania Fanatiek lid

May 13, 2008
    1,240
    0
    0
    Dat is hier ook zo inderdaad dat mijn zoontje tegen die tijd (bijna) naar school gaat. Dus dan zou ik er overdag ook maar twee thuis hebben. De school waar hij waarschijnlijk heen gaat heeft een continurooster dus dat is ook weer wat makkelijker.

4. xxisoldexx

xxisoldexx Fanatiek lid

Apr 1, 2009
    1,538
    4
    0
    Erg druk idd. Laatste was een cadeautje. Had er liever wat meer tijd tussen de middelste en jongste gehad.

5. Sannebc

Sannebc Niet meer actief

Mijn oudste drie kreeg ik binnen 3jr en 5 mnd. Ik vond het best een heftige tijd. Ik was echt aan huis gebonden en alles draaide om de kinderen.
    Ik heb me daar echt aan over moeten geven en toen ging het goed. Na de derde hebben we bewust 4 jaar gewacht totdat de 4e kwam, dus dat zegt genoeg! ;)

6. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik vond het erg pittig maar vooral ook vanwege de slapeloze nachten van het eerste jaar en ook het vaak wakker worden van de oudsten tijdens die eerste jaren. Ik kan me voorstellen dat het heel anders is als je kinderen goed slapen, zowel 's nachts als overdag.

Maar goed het heeft ons er niet van weerhouden onveilig te vrijen ;)

Ik vond het wel fijn dat M al 2 maanden naar school ging en T 1 maand naar de speelzaal. Tegelijkertijd betekent dat ook veel gesjouw met de baby en plannen rondom slaapjes. S slaapt overdag moeizaam en dus vind ik het extra wrang om hem wakker te maken om T op te halen... dus dat heeft ook een keerzijde.

Verder wordt er niemand buitengesloten. Ze spelen met elkaar. Wel vooral M met T maar S is ook nog klein. Bij mn schoonzusje zie ik wel dat de band tussen de oudste twee enorm hecht is en dat de jongste daar toch wat meer buiten valt. Komt misschien ook door meisje-jongen-meisje volgorde?

Ik vind het eigenlijk bijna alleen maar genieten. Zolang ik zorg dat ik me niet te druk maak over dingen die zouden moeten, me gedurende de thuisdage vrijwrl volledig richt op mn kindere maar ook tijd claim voor mezelf (met koffie en krant even op de bank), mn werk heb, tijd maak met Jan en vrienden... dan gaat het supergoed. Dat laatste is work in progress... :)

7. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,172
    35,834
    113
    Ik vind het behoorlijk pittig. Vind het daarbij ook juist "lastig" dat de oudste naar school gaat, want dan zit je ook met halen en brengen, speelafspraakjes, zwemles etc.

Moet er wel bij zeggen dat de jongste heel vaak ziek is en best pittig, dus dat speelt ook wel mee.

8. Juul75

Juul75 VIP lid

Apr 8, 2010
    12,091
    7,843
    113
    Ik ben er nog maar net ingerold maar het gaat wel. Het enige dat lastig is is dat mijn middelste net gisteren voor het eerst los heeft gelopen, dus die kan nog niet zo heel veel. Tussen mijn eerste en tweede zat 2,5 jaar, dat was net handig want de oudste kon al veel zelf. Tussen de tweede en de derde zit 1,5 jaar en dat is net een beetje weinig. En vooral omdat ik een KS heb gehad en de eerste 6 weken niet mag tillen. Maar ja, ook dat regelt zich wel.

Maar de oudste gaat sinds 1,5 maand naar school, en voor de rest is het gewoon 'go with the flow' :D No 3 loopt gewoon in de optocht mee, waar je bij de eerste en in mindere mate bij de tweede nog wel schema's aan kon passen om de baby niet te erg te storen, moet no 3 zich aanpassen aan de rest. En dat gaat ook prima.

9. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,172
    35,834
    113
    @juul75: ja, dat dacht ik eerst ook, maar hier bleek juist nummer 3 de moeilijkste slaper en het meest ziek te zijn, dus dan gaat het al niet meer zo makkelijk.

10. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier scheelde het weer dat mijn dochter nog op de psz zat toen de derde kwam. De zomervakantie zat er ook nog tussen en was haar broertje al 6 maanden toen ze op school begon. Ik laat haar nu altijd overblijven (samen met de rest van de klas overigens hoor dus dat scheelt) omdat de middelste ook tot 11 uur naar de psz gaat en anders zou het wat teveel van het goede worden met ophalen en wegbrengen. Nu heb ik gewoon de hele middag tot 15.15 en kan hij gewoon naar bed. Zwemles ga ik na de zomervakantie naar kijken.

Share This Page