nou nou, het kdv wordt wel de hemel in geprezen zeg... Als de vaste leidster ziek is, waar ik mee communiceer over mijn kind en wie weet hoe en wie ze is, dan is er een invaller ja. Dan kan ik dus naar mijn werk, maar zo fantastisch vind ik dat niet! Zij (meestel vrouwen ) kent toch ook mijn kind niet! Gelukkig zijn er vaste invallers op mijn KDV, maar de eerste keer dat er een invaller voor mijn neus stond dacht ik even, hmmm... Het gaat niet alleen om de opvang zelf, maar ook om de kwaliteit van de opvang. In mijn geval bleek dat de invalster mijn dochter allang een paar keer gezien had, en dat ze zich wel ingelezen had. Ook bleek dat een half uurtje later een andere vaste leidster kwam, dus ik had me voor niks rot gevoeld
Jeetje Merle, Wat een onaardige uitspraak. Bij Flexmoeders.nl hebben zich allemaal vrouwen ingeschreven die heel graag een baan als serieuze oppas willen. Thuis, of bij de kinderen in huis. Dat is prijzenswaardig. Ik ben Wendeline van Luijk, directeur van Flexmoeders.nl en ik heb net met plezier maar ook verbazing deze discussie gelezen. Toevallig is de GGD net vandaag bij ons langs geweest voor de jaarlijkse inspectie. Ze zijn heel tevreden over ons omdat we het juist zo bijzonder goed regelen! Even in het kort iets over onze controle. Flexmoeders.nl heeft van alle gastouders en hun volwassen huisgenoten, een Verklaring Omtrent het Gedrag. Voorafgaand aan de opvang wordt door de ouders en de oppas een Risico-Inventarisatie gedaan van de opvanglocatie voor Veiligheid, Hygiene en Brand. En daarnaast hebben alle oppassen een verklaring moeten afleggen over hun gedrag ten aanzien van de kinderen, ons beleid, en de Wet Kinderopvang. Wij hebben daar dus een strak beleid voor. Enfin, met Debbie is via een PB al contact opgenomen over het huisbezoek. Maar laten we wel wezen. Ouders zijn toch niet gek? Een moeder gaat echt haar kind niet achterlaten bij een dwaze oppas in een smerig en onveilig huis. Onze filosophie is: Juist moeders kunnen het beste aanvoelen of een oppas bij hun past. Het gaat om het onderbuik gevoel. Als dat eenmaal goed zit, gaan wij alle 'formele' checks en verklaringen regelen. ps. Uitval bij ziekte kan inderdaad een probleem zijn. Bij vakanties overigens ook. Flexmoeders.nl raadt daarom alle ouders aan om (kosteloos) nog een gastouder aan zich te verbinden die kan inspringen tijdens vakanties en bij ziekte.
Ik heb WEL (meer) vertrouwen in andere gastouderbureaus omdat daar de controle gewoon veel groter lijkt. Bureaus die cursussen verplicht stelt aan de gastouder en de gastouder ook regelmatig bezoekt. Flexmoeders doet wat dat betreft gewoon vrij weinig en dat staat mij niet zo aan. Dat mag ik toch vinden als ouder? Ik betaal liever extra geld voor meer zekerheid. En ja, dan is er bij een kdv veel meer sociale controle dan bij een gastouder via bijv. flexmoeders. Hoe kun je dit niet vinden? Leidsters op een kdv werken iedere dag met anderen samen, een gastouder doet dit standaard niet. Overigens geloof ik echt wel dat er fijne gastouders bestaan. Maar ik woon in Amsterdam en ja sorry, in Amsterdam heb je nou eenmaal veel gekken rondlopen. Als ik in het dorp van mijn ouders had gewoond, had ik vrijwel iedere potentiele gastouder op de 1 of andere manier gekend (via via). Dan had ik veel minder het gevoel gehad mijn kind bij een complete vreemde achter te laten.
Onaardig? Onaardig?? Dat is mijn beoordeling van die motivaties! Hoe kan ik daar nou wat anders van maken dan dat het feitelijk is? Er zijn zelfs gastouders die zichzelf aanbieden zonder motivatie. En die moet ik serieus nemen? Mensen die niet eens even de moeite nemen om zichzelf goed voor te stellen? Kom op zeg. De vorming van mijn onderbuikgevoel begint toch daar al? In principe spreek je jezelf dus tegen.
@ Merle, kan je het de volgende keer een beetje minder crue brengen aub. Ik weet dat je kort door de bocht kan zijn, maar het deed me wel pijn!
Het is niet mijn bedoeling om ouders die een gastouder op die manier hebben geregeld voor hun hoofd te stoten. Ik vind ook niet dat je een ontaarde ouder bent of iets dergelijks en dat je het niet goed hebt geregeld. Ik spreek echt vanuit mijn gevoel en mijn gevoel hierover is gewoon niet zo goed. Maar dat zegt misschien meer over mij. Ik sta er volledig achter dat ik geen goed gevoel krijg van flexmoeders.nl en het beter vind geregeld bij duurdere gastouderbureaus, maar nogmaals geloof ik echt dat als ik in het dorp van mijn ouders had gewoond, er mogelijk een veel beter gevoel bij had gehad. En als ik een geweldig bericht van een potentiele gastouder zie staan op flexmoeders.nl, zou ik daar ook best wel enthousiast van kunnen worden. Die heb ik alleen nog niet gezien! En jij misschien wel... Dus heb jij geluk gehad Maar sorry dus als ik je een verkeerd gevoel heb gegeven. Je moet je mijn berichten echt niet persoonlijk aantrekken (al is dat misschien wat lastig, maar het is in ieder geval niet naar jou persoonlijk gericht).
ok meis, ik snap je helemaal! Mijn GO komt niet bij Flexmoeders vandaan, maar staat er wel ingeschreven... Persoonlijk had ik er een beter gevoel bij om bij een GOB binnen te kunnen lopen. Maar dat is ieder voor zich toch?