Wat is een normaal bedrag om te krijgen als gastouder bij iemand thuis,ik wil dit werk gaan doen , 1 kindje bij hun thuis maar wat is dan een bedrag die je er voor krijgt? Gr
ik ben zelf aan t orienteren als vraagouder. Ik lees dat 3,50- 4 euro normaal is exclusief eten en pampers enzo.
Wij betalen bij elkaar 7.75 per uur dit is excl luiers + eten en wij brengen ons meisje naar de gastouder toe dus die komt niet bij ons aan huis. @ Sweetlakecity: 3,50-4,00 is wel erg goedkoop 8)
Wat een bedrag zeg! Jullie gastouder verdient wel erg veel hoor, zeker als ze meerdere kindjes heeft. Of is dit tarrief zo hoog omdat jullie geen andere kinderen willen bij de gastouder? 3,50 a 4 euro is veel normaler voor bij de gastouder thuis. Ze kan er naturlijk meerdere opvangen waardoor haar uurtarrief veel hoger is. Als jij bij de ouders gaat oppassen zou ik minimaal 6 euro vragen, want jij kunt geen andere kinderen opvangen dan deze ene. Voor veel ouders is het daarom pas interessant bij minimaal 2 kinderen. Pas wel even op want de kans is erg groot dat het per 1 januari 2010 gaat veranderen!
Ik krijg per kind ook bijna 7 euro per uur exclusief onkosten. Dit is zowel bij de ouders thuis als bij mij. Ik hou daar netto bijna 5 euro per kind per uur aan over. Weet niet of dit veel is of niet, maar ik persoonlijk vind dit niet meer dan schappelijk. ( ik pas 7 dagen per week 24 uur per dag op als het nodig is.) Nu minimaal 147 uur per week als ik het bij elkaar optel. Het is leuk werk, maar je moet wel mazzel hebben met het vinden van oppaskindjes! Groetjes, Sam
7.50 is wel erg veel zeg! Wij betalen 5,50 EUR aan het gastouderbureau. Onze gastouder krijgt er maar ca 3 euro van.
Als je in totaal 147 keer 5 euro krijgt, dan draag je wel opvallend weinig belasting af. Daar klopt iets niet Je verdient zo'n 3000 euro netto per maand? En betaalt 30 procent belasting?
Ik verdien iets meer door eigen bijdrages van de ouders, maar ik ben met mijn hele papierhandel naar de belastingdienst gegaan en het klopt gelukkig echt Ik was namelijk in het begin nogal bang, omdat ik al eens eerder een belastingaanslag van een hoop euro's heb gehad :s Ik betaal de belastingdienst bijna 1000 euro per maand en dan hou ik bijna 3100 over. Dit is aan de hand van de berekeningen van het belastingkantoor. Lijkt mij dat hun het wel weten anders heb ik alsnog een probleem hihi Groetjes, Sam
Maar daar snap ik echt helemaal niets van... Mijn man verdient bruto bijna net zoveel en houdt echt een heel stuk minder over! En jemig, wat een salaris heb jij zeg. Naar mijn mening verdien je dus wel te veel en is dit verre van schappelijk. Besef je je wel hoeveel geluk je hebt met dit salaris voor (in principe) ongeschoold werk op een laag niveau? Wel lekker voor jou natuurlijk Maar ik vind schappelijk nogal een eufemisme.
Ze is er wel 7 dagen per week mee bezig, zo nodig dag en nacht! Dat zijn heel wat uurtjes dus dan kom je vanzelf wel aan dat salaris.
Ja maar stel je vangt bijv. 4 kinderen op (ik neem aan dat zij ook meerdere kinderen heeft) dan verdien je omgerekend 28 euro per uur. Dat is echt heel erg veel hoor. Ook al je continu beschikbaar bent. Mede daarom is het juist ook begrijpelijk dat het uurloon voor een gastouder relatief laag ligt, omdat ze vaak meerdere kinderen opvangen en dan valt het qua uurloon uiteindelijk wel mee. @ sam86: hoef je je gastouderbureau niets af te dragen dan? Of betalen die ouders nog meer dan die 7 euro per uur?
Vanaf 2010 wil de overheid t een en ander veranderen, maar dat moet eerst nog de kamer door. Nu mag ik (gastouder) naast mijn eigen kind(eren) maximaal 4 kinderen opvangen. Begin oktober verwacht ik onze 2e, en in het wetsvoorstel staat dat de in totaal, inclusief eigen kinderen, maximaal 4 kinderen mogen zijn. Dat is dus ineens de helft! En daarbij willen de de vergoeding van maximaal 6 euro nogwat terugschroeven naar 2 euro 50. Tenzij je gediplomeerd bent, aan heel veel regels voldoet en jezelf thuiscreche noemt, dan ligt t bedrag wat hoger en het aantal kinderen ook. Sam 86, staat er in jouw taakomschrijving niet au pair? Lijkt me dat je bijna inwonend bent joh. En voor zoveel tijd vind ik niet dat je teveel verdient. Per gastouderbureau verschilt het wat je verdient, en of je meer krijgt om bij de ouders thuis te zijn. Hier was het 3,50 tot 4 euro thuis en zo´n 7 euro bij de vraagouder thuis. Als je toch pas nu begint zou ik op zoek gaan naar mensen waarvan je zeker weet dat ze je volgend jaar ook nog kunnen en willen betalen... Je bouwt toch een band op met de kinders, en t zou jammer zijn als ze stoppen vanwege t geld! Want wát er verandert weten we nog niet, maar dát er wat gaat veranderen wel!
Ik denk dat dat urenaantal gerekend is per kind. Dus ze is niet zoveel uur kwijt in de week, maar ze krijgt wel voor zoveel uur uitbetaald (2 kinderen per uur, zijn 2 uitbetaalde uren). Ik vind het begrijpelijk dat de overheid niet voor iedere ongeschoolde gastouder willen gaan betalen. Iedere malloot kan gastouder worden op deze manier. Maar ik zou het dan wel weer redelijk vinden als ouders voor gediplomeerde gastouderopvang net zoveel terug krijgen als voor een kdv, zeker met het oog op lange wachttijden bij een kdv.
@MerleQ: dat jouw man minder overhoudt van evenveel bruto salaris, komt waarschijnlijk omdat hij ergens in loondienst is? Dan wordt er nog van alles ingehouden aan premies, (WW is net afgeschaft geloof ik, maar pensioen bijv.). Bovendien krijgt hij in ieder geval vakantiegeld en misschien ook nog een eindejaarsuitkering? Die krijgt de gastouder niet: dat moet je er wel bij in rekenen. En de gastouder krijgt vaak niet betaald als ze ziek is, dus ook dat mag inberekend worden bij het uurloon... Dan houd je dus idd meer over van een zelfde bruto-salaris... Per 1 januari worden de regels overigens wel aangescherpt: een gastouder moet zich dan gaan registreren. Om je te mogen registreren moet je aantoonbare relevante opleidingen hebben, of cursussen volgen. Doe je dat niet, dan val je niet onder de vergoedingsregelingen...
O, en het zou nog kunnen dat een gastouder als zelfstandig ondernemer belast wordt... maar dat weet ik niet zeker.
Ik vind dat bedrag voor het aantal uren dat ze werkt en de risico's die ze allemaal zelf van dat geld moet opvangen echt alles behalve TE veel! Maar goed, wie zijn wij om te bepalen of iemand te veel, te weinig of precies voldoende verdient, wat een onzin. Je weet namelijk verder helemaal niks van iemands situatie dus ik vind het wel heel makkelijk roepen van een afstand hoor.
Jezus!! 3100 euro netto!??!!? Nou dan heb ik wat verkeerd gedaan door eerst 3 jaar naar school te gaan waardoor ik nu 3 dagen in de week op een groep met 12 kinderen sta (kdv) en daar zo'n 950 euro aan over hou! Auw....
Ze werkt dus veel uur en moet alles zelf betalen he? Ziektekostenverzekering, pensioen, arbeidsongeschiktheidsverzekering, enz. Dan is je geld snel op hoor!