Hoi, Ik wil graag een boek kopen,waarin ik wat tips kan vinden over het opvoeden van onze dochter. ( die de laatste tijd regelmatig last heeft van driftbuien) Nu zag ik het boek supernanny van Jo Frost ,keek het ook altijd op tv en dat spreekt me wel aan. Iemand ervaringen met dit boek en weet of het ook echt wat is. Heb er nl ook 1 gezien van ouders van nu, peuterpuberteit en dat leek me ook wel wat. Maar lijkt me niet zo handig om uit 2 boeken te gaan lezen.. Groetjes Debby
Ik heb zelf nog geen kinderen (eerste op komst) maar ik keek ook altijd het programma en heb haar eerste boek zelfs al gelezen. Vond het erg interessant en ben ook van plan methodes van haar te gebruiken. Ik heb echt het idee dat het werkt! Ik ben wel benieuwd naar meiden die er ervaring mee hebben.
Ik heb de dvd set van Jo frost...echt HEEL goed. Je kunt op onderwerp zoeken en dan ff kijken hoe ze het aanpakken, dan kun je het ZIEN..dat vind ik makkelijker en fijner dan een boek..
Deb, ik heb met beide boeken of andere (nog) geen ervaring, maar wilde wel zeggen dat het lezen van 2 of meer verschillende boeken niet persé verkeerd hoeft te zijn. Je kunt er uit halen wat jij prettig vindt. Sommige opvoedmethodes die besproken worden, hoeven totaal niet bij jouw persoon / gezin aan te sluiten namelijk. Je hoeft ze natuurlijk niet direct te kopen maar leen ze eerst eens van de bieb, kijk welke je prettig vindt en ga dan over tot kopen of juist geheel niet! Succes met de driftbuien van je meisje. Als daar een simpele oplossing voor zou zijn he...
Wat ben ik blij dat je dit topic opent zeg...Wij lopen momenteel nogal vast in de opvoeding van Milan, maar ook van Misha. We blijven in een cirkeltje ronddraaien. 's Avonds bespreken we hoe we het aan willen pakken, de volgende dag binnen een uur wijken we alweer van die afspraken af, omdat Milan het bloed onder onze nagels vandaan haalt of om niks loopt te janken oid..Op de 1 of andere manier is ons geduld verdwenen, is onze consequentie (wat wij altijd hoog in het vaandel hadden staan) vervaagd en is ons plezier in ons gezin lamgeslagen. Dit is de eerste keer dat ik dit ergens kenbaar maak, maar ik worstel hier al wèken mee. Op alle mogelijke manieren probeer ik ons plezierige, gezellige leven terug te krijgen, maar ik blijf valen. Simpelweg omdat ik, denk ik, niet weet hoe ik dat precies aan moet pakken cq vol moet houden... Nu ik jou bericht lees over Jo Frost (ben een enorme fan van haar aanpak, maar het is nooit bij me opgekomen om eens een boek van haar te bekijken, zo dom Terwijl we wel verschillende van haar technieken gebruiken...), ben ik even gaan googlen op haar boeken. En jeetje, ik barst ineens van de energie om deze boeken aan te gaan schaffen en in het diepe te springen. Ons hele leven zal om moeten, terug naar de basis en van daaruit weer gaan opbouwen om allemaal weer gelukkig te worden.. Bedankt Deb26, dat je mijn ogen hebt geopend met dit topic..
Ik heb het boek!! En ik vind het een heeel fijn boek, heb hem ook in 1 keer uitgelezen, het bleef boeiend! Alle aanpakken staan echt heel duidelijk uitgelegd, ook met voorbeelden!
Graag gedaan! Ik heb hem gisteren meteen bij bol besteld en heb hem net binnen. Ik wist al heel wat van haar aanpak en ik zie het helemaal zitten om ons meisje wat bij te leren qua gedrag. Voor zover dat kan met haar leeftijd dan. Groetjes Debby
Misschien is het juist wel handig om meerdere boeken te lezen. Zo kun je een beetje ontdekken wat bij je past en bij je kiddo past. Tweedehands heb je hele mooie boeken op bol.com of je kunt natuurlijk bij de bieb huren... Ik zelf zal er geen boeken over lezen omdat ik een pedagogische achtergrond heb. Ik weet dus wel hoe en wat.
Ja, dat is een voordeel Melloncollie, die pedagogische achtergrond, daar zul je inderdaad je voordeel mee halen..Maar vergeet niet dat je eigen kind wel iets heel anders is (qua gevoel) dan je ervaring met buitenstaanders... Zelf ben ik erg nuchter van aard en had ook niet verwacht dat ik zo vast zou lopen. Maar het is toch gebeurt. Een kind opvoeden is gewoon "the hardest job on earth"..Je loopt tegen zoveel dingen aan en op een gegeven moment lijkt het gewoon even op. Er spelen natuurlijk een hoop factoren mee. Hoe zit je zelf in elkaar, hoe is het karakter van je kind, hoe is de gezinssituatie etc... Ik ben erg blij dat er tegenwoordig wat meer hulp is van buitenaf, in dit geval de boeken van Jo Frost. Op die manier wordt je weer op de goede weg geholpen, ipv dat je aan blijft modderen en het van kwaad tot erger kan gaan...
Ik werk zelf in de kinderopvang, tegen andermans kinderen heb ik geen probleem om streng maar rechtvaardig te zijn. Maar met mijn eigen dochter is het toch wel heeeel anders.
Hey loetje Heb er allemaal nog geen ervaring mee (*komt wel) maar wilde je even een hart onder de riem steken... Je kunt het wel en je komt er wel. Maar probeer ook leuke dingen te blijven doen met hem, anders word alles zo een negatief zwart gebied en dan zal hij ook in dat patroon blijven hangen. En af en toe even lekker een avond voor je man en jij om op teladen... Go for it!!!! En deb26uiteraard ook veel suc6 hoop dat het boek jullie zult helpen