Nou wil ik het ook weten ook! Mijn vriend komt uit friesland... en die zegt altijd als het 13:40 is het volgens hem "het is twintig voor twee" Nou zeg ik gewoon dat het ''tien over half twee is'' Omdat ik het zo geleerd heb weet ik ook niet beter en ik heb het ook nergens anders zo gehoord dan alleen in friesland! Klopt dit of verschilt het gewoon echt van school enzo? IK wil graag jullie meningen horen! Alvast bedankt
Ik kom uit Groningen maar zeg ook meestal twintig voor twee in plaats van tien over half twee. Maar dat komt meer omdat ik het anders zo'n mond vol vind, hihi!
Tuurlijk kan het allebij maar ik vind het zo appart klinken! Als je gewoon tien over half 2 gewent ben. Als ik aan hem de tijd vraag en hij zegt het zo moet ik altijd nog eens zelf kijken want het dringt niet helemaal door bij me. En volgens mijn komt de uitspraak uit het noorden. En dat wilde ik alleen even weten of dat klopte want hij beweerd van niet En ik moet gewoon me gelijk krijgen
Ik zeg altijd 20 voor 2.. 10 over half 2.. ja dat zeg ik volgens mij ook wel eens.. maar als iemand dat tegen mij zegt, dan moet ik zelf nog gaan rekenen volgens mij om dan tot de conclusie te komen dat het 20 voor 2 is En yep: grunn
Deze Friezin heeft het ook over 20 voor 2. Maar wat zeg je dan tegen 14:20? - is dat 10 voor half 3? - is dat 20 over 2... Groet van Kiki
Wij die niet in het noorden wonen zeggen inderdaad tien voor half 3 en jullie die wel in het noorden wonen zeggen 20 over 2
rare jongens die...groningers Ik kom oorspronkelijk uit Brabant en woon nu in Noord holland ...heb 8 jaar in zuid holland gewoont. Maar ken t echt alleen als tien voor half of tien over half...Zal mn vriend die uit grun komt wel eens aan zn haar trekken en kijken wat hij zegt...ben nu ook wel benieuwt. Heb hem toch in de 10 jaar dat ik hem ken (en zn broer) nooit betrapt hierop...