Ik heb de eerste afl al zitten kijken omdat ik vrijdag avond niet thuis ben. Ik ben echt fan van flikken en kijk al vanaf het begin vind Eva en wolfs echt top vooral wolfs het is zo lekkerding.
Afleveringen « Flikken Maastricht mijn dochter heeft meegespeeld in baby gaga... : seizoen 6 in het echt is wolf ook zo'n schatje...
Ik snapte er ook niets meer van! Wilde natuurlijk vrijdagverder kijken.. En dacht huh heb ik wat gemist??? Dus de volgorde klopt niet meer? Raar toch?
Seizoen 1 In het riviertje de Jeker vlakbij Maastricht wordt het levenloze lichaam van een jonge vrouw gevonden. De enige aanwijzingen zijn een klein doosje hars en een dure halsketting. Voor de jonge temperamentvolle rechercheur Eva van Dongen (Angela Schijf) is deze moord een nieuwe uitdaging in haar dynamische werk. Dan verschijnt Floris Wolfs (Victor Reinier) op de plaats delict. Deze Amsterdammer is door hoofdinspecteur Flamand (Will van Kralingen) toegevoegd aan het rechercheteam van Limburg-Zuid. Tot groot ongenoegen van Eva blijkt Wolfs ook nog haar nieuwe partner. Marion en Romeo (Oda Spelbos en Sergio Romero IJssel), het 'blauwe' rechercheteam zijn vereerd met de komst van Wolfs. Eva denkt hier heel anders over en probeert op allerlei manieren onder een samenwerking uit te komen. Voor haar is het oplossen van de moord het belangrijkst en ze heeft geen zin de nieuwkomer aan het handje te nemen. De ervaren maar ook wat mysterieuze Wolfs laat zich echter niet makkelijk misleiden. Noodgedwongen wordt Eva, op zoek naar de moordenaar, meer afhankelijk van Wolfs dan haar lief is. Seizoen 2 De cast bestaat uit: Victor Reinier - Floris Wolfs Angela Schijf - Eva van Dongen Oda Spelbos - Marion Dreesen Sergio Romero IJssel - Romeo Sanders. Er is een nieuw personage toegevoegd aan de cast; Helmert Woudenberg speelt de rol van Eugène Hoeben (Hoofd Inspecteur). In de eerste aflevering van de tweede reeks vinden we Wolfs in het ziekenhuis. Hij is neergeschoten bij de achtervolging van de crimineel Danneels in de grotten van de Zonneberg. Naast de kogelwond heeft hij een zware hoofdwond van de val. Hij wordt kunstmatig in slaap gehouden. Eva maakt zich zorgen, pas als Wolfs wakker is zal blijken of er sprake is van blijvend hersenletsel. Daarnaast maakt ze zich bezorgd om haar broer Maurice, die gearresteerd is door de rijksrecherche die onderzoek doet naar de schietpartij in de grotten. Tot overmaat van ramp wordt ze ook nog disciplinair gestraft voor het negeren van het dienstbevel om niet de grotten in te gaan. En dan is Danneels ook nog voortvluchtig. Als Wolfs eindelijk wakker wordt lijkt alles weer een beetje normaal te worden. Maar dan wordt er een uitgedroogde bewusteloze Duitser op de kamer naast Wolfs gelegd. Als Wolfs erachter komt wie de man is, kan hij het politiewerk niet laten en zet, in pyjama, de achtervolging in. Voordat Eva, Marion en Romeo goed en wel beseffen wat er aan de hand is, vliegen de kogels door het ziekenhuis. Seizoen 3 De vaste cast in derde reeks bestaat uit: Victor Reinier - Floris Wolfs Angela Schijf - Eva van Dongen Oda Spelbos - Marion Dreesen Sergio Romero IJssel - Romeo Sanders Helmert Woudenberg - Eugène Hoeben. Elke week wordt er een zaak opgelost, maar ook in deze reeks spelen er langer lopende verhalen en volgen we de persoonlijke strubbelingen van ons team. Gaat Eva eindelijk kiezen tussen de twee belangrijkste mannen in haar leven? En accepteren die haar keuze wel? Is Frank wel helemaal verlost van de criminelen die het op zijn zaak voorzien hadden? Marion wordt wijkagent en moet meteen diverse keren in moeilijke situaties optreden. Als ze dan ook nog eens met doodsbedreigingen te maken krijgt valt het politiewerk haar zwaar. En ook Romeo krijgt te maken met relationele problemen. Seizoen 4 De vaste cast in vierde reeks bestaat uit: Victor Reinier - Floris Wolfs Angela Schijf - Eva van Dongen Oda Spelbos - Marion Dreesen Sergio Romero IJssel - Romeo Sanders Helmert Woudenberg - Eugène Hoeben. Wolfs lijkt na het neerschieten van Luca met het geld verdwenen te zijn. Maar dan duikt hij ineens weer op; met de koffer. Waar een verrassing inzit. Vervolgens wordt hij op non-actief gezet hangende het onderzoek naar de dood van Luca. Terwijl Wolfs thuis zit heeft de Maastrichtse politie het druk. Een bijzonder waardevol Fabergé-ei wordt in de stad tentoongesteld. Hoeben heeft de beveiliging geregeld. Ook is er veel drukte door alle toeloop vanwege de Vrijthofconcerten van André Rieu. Marion en Romeo houden een bestuurder aan die niet hands free belt. De automobilist is niet van plan te stoppen; geeft vol gas en gaat ervandoor. Als de bestuurder na een achtervolging aangehouden wordt, treft de politie sporen van explosieven in de auto aan. Ook wordt een lijst van medewerkers en data van de Vrijthofconcerten van André Rieu aangetroffen. Wordt er een aanslag op hem voorbereid? De rechercheurs gaan met de beveiliging van Rieu praten en al snel blijkt dat een doorgedraaide fan gedreigd heeft Rieu op te blazen. Eva en Wolfs willen zijn concerten afblazen maar dat is de meester-violist niet van plan. Dus moeten de rechercheurs alle zeilen bijzetten om Rieu te beschermen en de explosieven te vinden. Seizoen 5 De vaste cast in de vijfde reeks bestaat uit: Victor Reinier - Floris Wolfs Angela Schijf - Eva van Dongen Oda Spelbos - Marion Dreesen Sergio Romero IJssel - Romeo Sanders Will van Kralingen - Ellis Flamand Jamie Grant - Esmee van Rooy Moord en doodslag, chantagepraktijken, verdwijningen en drugszaken in het pittoreske Maastricht vormen opnieuw het decor van de vijfde reeks van Flikken Maastricht. Maar ook de persoonlijke levens van Eva, Wolfs, Marion en Romeo staan centraal. En de serie verwelkomt twee 'nieuwe' gezichten. Allereerst keert hoofdinspecteur Flamand terug op haar (vertrouwde) plek in Maastricht en een nieuwe collega komt het 'blauwe' team versterken: Esmee van Rooy (een rol van Jamie Grant). In het nieuwe seizoen is het hele team druk bezig met een verbeten klopjacht op Daan de Vos. Maar Daan blijkt nog veel meer troeven achter de hand te hebben en het is maar de vraag of ze hem te pakken krijgen. Eva doet onderzoek naar het verdwenen geld uit de plofkoffer; ze moet en zal bewijzen dat Wolfs daar niets mee te maken heeft. Als de zaak eindelijk rond lijkt, doet Eva een gruwelijke ontdekking... Seizoen 6 (2012) De vaste cast in de vijfde reeks bestaat uit: Victor Reinier - Floris Wolfs, Angela Schijf - Eva van Dongen, Oda Spelbos - Marion Dreesen, Sergio Romero IJssel - Romeo Sanders, Ria Eimers - Frieda Mechels. Wanneer duidelijk wordt dat de Amerikaanse president een bezoek aan de militaire erebegraafplaats in Margraten brengt, duikt een groep fanatieke Griekse anti-globalisten op in de kraak scene van Maastricht. Als enkele leden van de groep gearresteerd worden bij een chantagezaak, zien rechercheurs Eva van Dongen en Floris Wolfs de contouren van een complot voor een aanslag op de Amerikaanse president. Een hoge secret service-agent komt het onderzoek naar het mogelijke complot leiden. Hij botst flink met de Nederlandse rechercheurs. Toch krijgen Van Dongen en Wolfs het vermoeden dat het hele complot een afleidingsmanoeuvre is voor een andere aanslag. De Amerikaan wil er niet van weten en trekt alle beschikbare middelen naar zich toe in zijn strijd tegen de anti-globalisten. Dan ontdekken Wolfs en Eva dat er inderdaad een tweede geheime aanslag wordt voorbereid. Maar de vraag is of ze op tijd zijn en de Amerikanen kunnen overtuigen.Ook in de persoonlijke levens van de hoofdpersonen is het turbulent. Een nieuwe chef, een nieuwe liefde en een zwangerschap zetten de onderlinge verhoudingen zwaar onder druk. En misdaden waarmee het team te maken krijgen, raken de leden van het team ook persoonlijk.
Ik ben ook fan Heb super veel zin in vrijdag! Eindelijk weer nieuwe afleveringen. Al moet ik zeggen dat ik die afleveringen van politie antwerpen ook wel heel spannend vond....
Ik ben ook erg fan! Maar toch heb ik iets gemist vorig seizoen.. Wat heeft Daan de Vos met Fleur gedaan?? Of is dit voor jullie ook nieuw?
Heb even zitten gluren op wikipedia omdat ik er ook geen touw meer aan vast kon knopen. Seizoen 4 is afgelopen,vanavond start seizoen 7. Over Daan De Vos: In seizoen 5 ontvoert hij idd Fleur en begraaft haar in een kist onder de grond. Ze kunnen hem arresteren na een achtervolging op het water waarbij Eva op de motor schiet die daarbij in brand vliegt. In seizoen 6 wint hij het hoger beroep en komt dus vrij. Aan het eind van dit seizoen lopen Eva en Wolfs hem tegen het lijf als de amerikaanse president op bezoek komt. In het komende seizoen is Daan de Vos ook weer regelmatig te zien.
Hier helemaal happy dat eindelijk Seizoen 7 begint!! Kan niet wachten tot het straks begint!! Maar wel apart dat ze nu eerst Seizoen 4/5 hebben uitgezonden