Ik kolf al een week of 3, met veel succes, goede hoeveelheden. Als ik ga kolven komt normaal al heel snel de toeschietreflex en komt de melk in straaltjes uit de borst. Echter, sinds eergisteren merk ik bij het kolven dat het heel lang duurt voor er uberhaupt melk komt en dat het niet meer in stralen komt, maar hooguit in drupjes. Ik kolf nu ook ineens veel minder af! Eerst zo'n 80 cc totaal (beide borsten) en nu een krappe 40. Wat is er aan de hand? Ik krijg er stress van omdat ik bang ben dat de productie ophoudt en de baby te weinig gaat binnen krijgen???
De productie is in de eerst weken relatief hoog. je bent bevallen en je stimuleert veel+ 2 factoren waardoor het eigenlijk heel erg goed op gang gebracht wordt. Nu is dat anders het wordt zuiver op gang gehouden door de uitwendige stimulatie. Heb je al eens regeldagen geprobeerd:2 of 3 dagen om 11/2 a 2 uur kolven. Dat zou de baby ook doen normaal gesproken. Uberhaupt is een baby aan de borst de beste en natuurlijkste manier van stimulatie: dat levert meestal de beste productie. Succes Linda