Flink / Dik en zwanger

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sweet Mama, 26 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kreeftje1984

kreeftje1984 Fanatiek lid

19 jul 2006
    2.510
    0
    0
    Een huisje in FRIESL
    Meiden in mijn fotoalbum mijn buik met bijna 13 weken, de tweeling maakt het erg goed daarbinnen ;)

2. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Ik heb zelf ook behoorlijke overgewicht ik bovende 100kg over 2 a 3 weekjes krijg ik een maagband. Wij zijn al iets meer dan een jaar bezig ik wil me ook zo graag bij jullie komen melden van dat ik zwanger ben maar begin nu langzaam het moed te verliezen:(

3. Ingiemoppie

Ingiemoppie Niet meer actief

hey tirtilisko, ik wacht nog op de goedkeuring van de verzekeraar, dan krijg ik er ook eentje. Hebben ze tegen jou ook gezegd, dat je even moet wachten met zwanger worden? Waar krijg jij die maagband?

4. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36

Ja ze zeiden dat zij het adviseerden om 2 jaar niet zwanger te raken maar als je toch zwanger raakt gaan ze het leeg halen dus het kan geen kwaad zeidden ze maar ik ga echt geen anticonceptie gebruiken we zijn al zo lang bezig ik wil het niet verder uitstellen hoewel ik toch bang ben dat het mischien toch niet gaat lukken... Ik ben naar alle controles gegaan internist, chirurg, dietist, iemand die info geeft over het maagbandtje, informatiebijeenkomst, anestetist ofzo iets, verpleegkunde, ik wacht nu op antwoord ze zeiden dat de wacht tijd 3 a 4 weken was ik ben nu al anderhalve week verder dus ik denk dat ik over 2 weken ofzo geopereerd word. Ik vindt het wel eng maar toch ik wil het om ook gewoon gezond te kunnen leven als iemand van 20 en het meerendeels voor een kindtje wil ik het

5. Gwendolyne

Gwendolyne Fanatiek lid

13 jun 2007
    2.900
    0
    0
    Ik be ook boven de 100 hoor.. en ben ook zwanger.. dus het kan best! hoe lang ben jij dan?

6. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36

Ik ben 1.77

7. Gwendolyne

Gwendolyne Fanatiek lid

13 jun 2007
    2.900
    0
    0
  8. Ingiemoppie

Ingiemoppie Niet meer actief

wij doen ook niet aan anticonceptie. Maar de opererende dokter heeft gezegd, dat wij tussen een half jaar en een jaar na plaatsing zwanger mogen worden. Tot de operatie proberen we het nog zelf.

9. wiesje

wiesje Actief lid

21 okt 2006
    463
    0
    0
    hoi hoi
    hier ook iemand met overgewicht en zwanger!
    ben vrijdag voor intake naar verlos kundige geweest en ik kom in een of ander bmiprotocool dat houd in dat ze me sterker in de gaten gaan houden met bloeddruk endergelijke en ook zei ze dat het misschien moeilijker is om mijn kindje te voelen voor hun dus dat ik dan vaker een echo zal moeten maken, die volgens haar dan ook onduidelijker kan zijn ivm vetlaag op je buik?
    iemand dit ook gehad of gehoord, het kwam mij namelijk niet bekend voor van iemand ofzo...
    liefs wiesje

10. wiesje

wiesje Actief lid

21 okt 2006
    463
    0
    0
    oja ik had nog een vraagje, heeft iemand tips over meegroei bh s maat
    90 G ?
    ben overal al geweest livera ging maar tot E nu heb ik ze besteld maar zijn onwijs duur dus heb dr maar 1 jte gedaan, en heb ze eigenlijk wel nodig want de beugels zitten niet lekker meer doet een beetje pijn...
    liefs wiesje

11. harriette

harriette Actief lid

18 nov 2005
    178
    0
    0
    noord brabant
    Hoi Wiesje,

Ik ben ook de eerste keer bij een verloskundige geweest, en die heeft me i.v.m mijn gewicht doorgetuurd naar de gyn.
    Ik ben 1.76 en weeg 120 kilo.
    Dus was mijn BMI ook te hoog.
    Mijn bloeddruk is de hele zwangerschap al perfect, 128/68 en ik ben tot nu tot maar 3 kilo aangekomen, dus heb eigenlijk niets te klagen.
    Kom lichter uit de zwangerscahp(waarschijnlijk) als ik erin ging :)

Verder heb ik de eerste keer een inwendige echo gehad, en bij de 12 weken (nekplooi) ook, voor de rest prima te zien.
    Mijn placenta licht achter, dus kan ik de kleine lekker goed voelen.

Een tip trek je niet teveel aan van wat ze zeggen over je gewicht etc.. zoals je bij mij ziet, en bij meerdere die stevig zijn hoef je niet perse veel aan te komen.

Succes met je zwangerschap.

Liefs Jetje

12. wiesje

wiesje Actief lid

21 okt 2006
    463
    0
    0
    hallo harriette dank je wel voor je snelle antwoord
    met hoeveel weken had jij dan je eerste echo?
    vind het wel een beetje jammer allemaal dat dat dan weer anders moet zijn dan bij "normaal"zwangeren wij hebben namelijk as vrijdag de 1ste echo en ik zie het al zo gebeuren dat ze dan niks kunnen zien ofzo en dat ik dan nog weer langer moet wachten (vond dit al lang hihih :oops: ) omdat ik dan voor echo naar ziekenhuis moet ofzo.. of zie ik nu hele grote spoken?
    en met het kindje voelen bedoelde ze dat hun het niet zouden kunnen voelen endus niet goed inde gaten kunnen houden en dat je dan weer extra echo s moet maken ofzo iets?
    liefs wiesje

13. harriette

harriette Actief lid

18 nov 2005
    178
    0
    0
    noord brabant
    HOi Wiesje,

Ik had mijn eerste echo bij 10 weken, bij de veloskundige.
    Ze deed het eerst uitwendig, maar toen kon ze niets zien, deed het daarna inwendig.
    Voel je niets van, en dan hebben ze gewoon beter beeld, en kunnen ze meer zien.
    Dus niets om je druk over te maken, en slanke vrouwen krijgen ook weleens een inwendige echo hoor.
    In het ziekenhuis maken ze iedere keer een echo, dus aan de ene kant ben ik wel blij dat ik toen doorgestuurd ben, kan iedere keer de kleine zien. Dus het heeft ook zijn voordelen.

En hun maken dezelfde echo's als in het ziekenhuis, dus ik neem aan dat je niet speciaal voor een echo naar het ziekenhuis moet, maar dat weet ik niet zeker.

Al met al maak je niet druk, ze kunnen die kleine van je echt wel vinden in je buik.

Liefs
    Jetje

14. Niet meer actief

Hoi Wiesje

Ik ben nog een flink stuk zwaarder dan de meesten in dit topic, ik weeg zo'n 145kg bij een lengte van 1.85, een BMI van 43 dus. Dat houdt voor mij in dat in het ziekenhuis moet bevallen en met 28wkn mn suiker geprikt moet worden, maar verder niks. Ik heb met 12 weken gewoon een normale echo gehad, ik zei nog dat ik me zorgen maakte ivm mn speklaagje maar volgens vk maakte dat niks uit. Vorige week weer gewone controle gehad, waarbij ze voelen waar het kindje zit en ook dat was prima te doen. Ze doen ook helemaal niet moeilijk over mn gewicht/omvang, zeggen er niet eens iets over. Sterker nog, ik ben sinds begin van de zwangerschap 2kg afgevallen en ze drukken me op het hart niet meer af te vallen omdat dat niet goed is voor de baby. Mn bloeddruk is ook gewoon prima en verder totaal geen bijzonderheden eigenlijk.

Laat je niet gek maken en probeer gewoon te genieten van de zwangerschap. Bij 8 weken doen ze echo's heel vaak inwendig omdat het dan gewoon nog te klein/pril is voor uitwendig, dat heeft opzich niks met dik/dun te maken, zoals Harriette ook zei. Bij 12 weken is t normaal gesproken uitwendig en dat is eigenlijk ook standaard de 1e echo.

Succes
    Joldeg

15. Niet meer actief

Ik draag ook 90G en draag nog gewoon beugelbh's. Ik heb nu gewoon een nieuwe bh in 90H gekocht en verwacht die nog wel even te kunnen dragen. Ik zie het nut van een meegroeibh in deze maat niet echt in, kwestie van gewoon een grotere bh kopen. Nu moet ik wel zeggen, ik draag altijd maar 1 soort bh, die heeft ruimere beugels en is geheel naadloos, daar heb ik nu dus ook geen last van.

Succes
    Joldeg

16. Niet meer actief

Da's raar. Ik ben nu 20 kilo afgevallen tijdens de zwangerschap en ik kan er helemaal niets aan doen. Als je bewust aan de lijn gaat is dit niet goed voor je baby. Mijn gynaecologe maakt zich geen zorgen over mijn gewichtsverlies, want onze ukkie blijft het goed doen en loopt zelfs voor op schema. Ook hier geen problemen met suikers en bloeddruk.

Liefs, Tanya

17. Niet meer actief

Dames, heb een nieuwe buikfoto in mijn album gezet van 3 dagen terug. Ik kan nu echt zeggen dat ik trots ben op mijn buik en dat hij gezien mag worden!

Liefs, Tanya

18. Gwendolyne

Gwendolyne Fanatiek lid

13 jun 2007
    2.900
    0
    0
    zo.. mooie buik! ben jaloers!

19. Krullebol

Krullebol Actief lid

31 dec 2006
    386
    1
    0
    Ik had met acht weken de eerste echo en met twaalf weken de tweede, beide moesten inwendig maar ach...Mijn gyn doet niet moeilijk over mijn gewicht, ze heeft alleen gewaarschuwd dat het niet slim zou zijn om veel aan te komen, dus ik let er wel een beetje op. Tot nu toe 4.5 kg lichter dan startgewicht, dus ik kan nog wel wat hebben...

Prachtige buik Tanya, ik hoop dat die van mij ook zo mooi wordt!

20. Idd een prachtige buik.
    Mag je best trots op zijn.
    Hele mooie pretecho foto's....zo lief

Deel Deze Pagina