Flink / Dik en zwanger

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sweet Mama, 26 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Nope, nog geen actie hier. Ik ben op 30 juni voor de 1e keer ingeleid. Toen kreeg ik een tampon/veter met gel. Ik had 's ochtends 1 vingertopje ontsluiting maar nog geen volledige verweking. Om een uur of 3 raakte ik in een weeën storm, zonder resultaat. Heb toen pijnstilling gehad en 's avonds om 8 uur is de tampon weer verwijderd. Met de baarmoedermond was niets veranderd, de weeënstorm had helemaal niets gedaan. Maandag 2 juli 2e poging inleiden door wederom die tampon. Direct na het inbrengen weer een weeënstorm (1 minuut een wee, 30 seconden niets en dan weer een wee, af en toe had ik 1 grote wee van 20 minuten zonder tussenpauzes). Om 6 uur is toen besloten om de tampon te verwijderen omdat ik nog steeds 1 vingertopje ontsluiting had en geen volledige verweking. Dus vandaar 2x mislukt, want ik ben nog steeds zwanger. Ik had vorige week vrijdag wel 2 cm ontsluiting en volledige verweking, dus mijn lichaam is zelf aan het werk gegaan. Morgen heb ik weer APK bij de gyn dus ben heel benieuwd hoe de boel er nu van binnen uit ziet.

Liefs, Tanya

2. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Jeetje Tatan, wat spannend allemaal! :)

@Xje: Ja, dit is onze eerste, dus vind het allemaal nog superspannend! Ik woon in Capelle! :)

3. Freesia

Freesia Fanatiek lid

5 jul 2007
    4.101
    0
    36
    Filiaalleidster Drogisterij
    Kloosterzande
    @ Tatan, ik wilde het ook al vragen :)
    Wat een gedoe zeg, spannend allemaal! Hopelijk doet je lichaam het lekker zelf! Lijkt me toch beter hoor...

4. xje

xje Actief lid

26 feb 2007
    157
    0
    0
    ZH
    [quote="Tantan Morgen heb ik weer APK bij de gyn dus ben heel benieuwd hoe de boel er nu van binnen uit ziet.

Liefs, Tanya[/quote]

Nou sterkte dan morgen! Laat je ff weten hoe het is gegaan? (Misschien beval je wel morgen... hihi)
    Oh, inleiden met die tampon-gel was ik vergeten dat dat ook kon... wat een toestand zeg..., dat was vast niet prettig. Als die weeen nou nog ergens goed voor zijn, maar zonder resultaat is wel balen...

@Fem, zeker spannend de 1e, voel je al veel bewegen? Ik voel nu veel meer dan de 1e keer, maar toen lag de placenta aan de buikwand.

5. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    @Xje: Ja, ik voel de kleine al bewegen, maar niet de hele dag door (moet ik me daar zorgen over maken?), het is zo moeilijk om te definiëren wat je moet voelen zo bij de eerste, hihi. Manlief kan het aan de buitenkant nog niet voelen (speklaagje?).

@Tantan: Nou meid, spannend wordt het nu hoor!

6. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Tantan ik wil je veel succes wensen ik hoop dat het allemaal vanzelf gaat en dat je niet lang hoeft te wachten of mischien ben je zelfs al bevallen dat zou wel leuk zijn :D

7. jettje

jettje Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.541
    0
    0
    zv-er
    Tantan, hopelijk hoed je niet meer lang te wachten.
    En heb je snel je ukkie in je armen :D

8. xje

xje Actief lid

26 feb 2007
    157
    0
    0
    ZH
    @Fem, nee hoor, hoef je je helemaal geen zorgen over te maken, je hoef hem zelfs nog niet elke dag te voelen... Ik voel het wel aan de buitenkant (heel zachtjes, mar dat wordt over een paar weken vanzelf harder). Mijn hubbie heeft het 1x gevoeld, maar steeds als hij zijn hand erop legt, stopt ze... hihi ;) Ik vind het wel gezellig dat gevoel van binnen, vind je niet?

9. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Ik vind het helemaal geweldig xje! Iedere keer lig ik helemaal in een deuk en dan zegt manlief: Is ze weer bezig? (Het is waarschijnlijk een meisje, ze weten het nog niet 100% zeker, ze ligt zo diep dat ze het niet goed kunnen zien), ik vind het echt super. Ik merk wat dat als ik tikjes tegen mijn buik geef dat ze erop reageert! HEEL gaaf vind ik dat! :)

10. Benzoblij

Benzoblij Actief lid

8 mei 2007
    319
    0
    0
    Hai dames,
    Ook ik ben zwanger en heb al mijn hele leven een flink overgewicht.
    Nu met de zwangerschap vind ik het erg vervelend daar de hele tijd mee geconfronteerd te worden...
    Gisteren hadden we de 20 weken echo en de echoscopiste heeft een half uur lang gezegd dat ze het amper kon zien door mijn vetlaag.
    Nou is dat onzin, want wij lopen bij de gynaecoloog en die maakt vaak echo's waarop gewoon alles te zien is.
    Gisteren bleek ook dat ze toch alles had gecontroleerd dat moest en toch maar zeuren he.
    Gelukkig bleek alles goed te zijn met ons kindje dus al met al was het toch een leuk iets :D

11. Niet meer actief

Gisteren dacht ik heel even dat het begonnen was. Ik ben om 5 uur mijn bed uitgestrompeld met pijn in mijn rug en buik. Om 6 uur voelde ik de 1e weeën, ze kwamen meteen om de 4 a 5 minuten. Dat is zo gebleven. Ik mocht iets eerder op APK komen en ben meteen aan de CTg gegaan en heb ook een inwendig onderzoek gehad. Ukkie deed het heel goed tijdens de weeën/krampen die ik had. Maaaaaaaaaaaar omdat er helemaal geen ontsluiting was bijgekomen sinds 1½ week (nog steeds 2 cm) en omdat de weeën niet in kracht toenamen mocht ik weer naar huis. En nu is alles weer rustig, dat wil zeggen dat ik heel af en toen nog een wee/kramp heb maar voor de rest niets. Ja, mijn muts/schaambeen doet enorm zeer, mijn rug ook. Maar ik ben dus nog niet bevallen... Dus wachten we maar gewoon weer af. Het liefst zou ik willen dat mijn vliezen braken, dan weet ik gewoon zeker dat ik ukkie binnen 24 uur in mijn armen heb en weten we ein-de-lijk of ukkie een jongen of meisje is (want daar ben ik nu wel heel erg benieuwd naar!). Volgende week maandag heb ik weer een APK.

Liefs, Tanya

12. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    veel succes meid/ Ik hoop dat je niet langer meer hoeft te wachten

13. AnthoniaH

AnthoniaH Actief lid

29 jul 2006
    361
    0
    0
    Ik ga voor je duimen hoor! Dat je niet zo lang meer hoeft te wachten!

Succes met de bevalling! Zet 'm op!

Dikke knuffel!

14. xje

xje Actief lid

26 feb 2007
    157
    0
    0
    ZH
    @Benzoblij: wat klote dat er zulke mensen zijn he? Ze kunnen je blijdschap over je zwangerschap flink verpesten! Mijn vk (met de vorige zwangerschap) was zo... ik kreeg iedere controle te horen dat ze het niet goed kon voelen door mijn vetlaag en of ik niet eens naar een dietiste moest.... Nu een andere en wat een verschil! Deze kan gewoon alles voelen en de echos gaan ook gewoon goed. Niets van aantrekken en blijven genieten hoor... het lag gewoon aan haar!

@Tantan, jeetje meid.... veel sterkte, ik kan me voorstellen dat je er moe van wordt! Kan niet lang meer duren!

@AntoniaH: ik zag net je andere topic en ik heb gereageerd!

15. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Wanneer wordt mijn buik mooi? Ik had toch niet echt een dikke buik, en ik kan zelf echt wel zien dat mijn buik groeit, maar ik lijk gewoon zo dik! Ik vind het zelf echt nog niet mooi, alleen het bovenste gedeelte is mooi.... :(

16. Niet meer actief

Lieve guppie, dat komt vanzelf! Bij mij is het pas na week 25 ofzo heel hard gaan groeien en werden 2 buiken 1 buik! Komt goed, echt waar!

Liefs, Tanya

17. Niet meer actief

Jee Tantan, is er nog steeds niks gebeurd bij jou? Wanneer komt die kleine nou eens? ;)

Ik zie in je onderschrift "inleiden 2x mislukt, nu maar afwachten". Wat is de verdere procedure nu dan? Hoelang kun je maximaal nog doorlopen?

Succes!

18. Iman

Iman Bekend lid

31 jul 2006
    987
    0
    0
    ik heb niet alle 18 pagina's gelezen maar ik heb het juist het tegen overgestelde.. ik ben erg slank van mezelf en ook ik kreeg geen buik.. bij mijn dochter pas bij een maand of 6/7 en nu nog steeds een kleintje... ach ja als het maar goedgaat met het kindje denk ik dan maar!

groetjes Iman

19. Niet meer actief

Ik denk tot 42 weken. Ik moet wachten totdat het spontaan begint, en ik denk dat ze met 42 weken gaan inleiden (wederom). Ik heb over een uurtje een APK bij de gyn en dan hoop ik meer te horen!

Oja, nieuwe buikfoto's in album (hopenlijk de laatste ;) ), door het vele afvallen heb ik geen kont meer overgehouden...

Liefs, Tanya

20. Dandelion

Dandelion Actief lid

20 jul 2007
    480
    0
    0
    Office manager/ Student CE
    Amsterdam
    Hoi allemaal! Leuk topic dit, ik was al een tijdje aan het meelezen.
    Ik ben stevig, 79 voor de zwangerschap, maar ik maak me er niet zo druk over en ik kom ook snel aan.. heb veel trek, maar probeer het zo gezond mogelijk te houden.

Maar ik was dus voor mijn 20 weken echo en de echoscopiste heeft tot 3 keer toe tegen me gezegd hoe moeilijk het wel niet te zien was door mijn buik vet/gewicht. Ik zat dus bijna te huilen op een gegeven moment, ze verpestte mijn speciale moment met naar de baby kijken helemaal! Ik bedoel, ze kan het een keer zeggen.. en dat nog... wat schiet ik daar nou mee op!
    Ook stond in de brief voor de verloskundige: Beeldvorming: beperkt door obesitas! Ik weeg verd*mme 86 kilo met 19 weken, heet dat tegenwoordig obesitas?

Okee dat moest ik dus even kwijt. Ik heb maar besloten om er sch**t aan te hebben, ik ben gelukkig en zwanger!

X Dandelion

Deel Deze Pagina