Ohhhhh, is dát het, ik ben gewoon te klein! (Hm, ipv 176 moet ik dus 2.10 zijn dus hahahaha, manlief blij joh!). Ach, ik heb vriendinnen die in maatje 34 en 36 passen die roepen dan heel hard: Noujaaaaa, ik heb met toch een vetlaag, dan denk ik: Jezus (sorry), wat ben ik dan wel niet? En dan zeggen ze: Jij? Jij bent toch slank. Right. Enneh, ik heb net lekker een koekje op bij de koffie. Zo.
Hiero ook 2 vriendinnen die 2 maanden geleden zijn bevallen. En maar zeuren over hun buik, dat die nog zo dik is en dat ze zich zo dik voelen, zucht. Ik draaide nog maar eens met mijn ogen, ja maar jij bent overal even mooi dik zeiden ze
Ga ik niet doen hoor. Dit is de eerste ronde na het stoppen met de pil, dus mijn cyclus kan langer zijn. Ook hebben we maar 2 keer onbeschermd geklust... Ik voel wel vanalles maar dat zal wel ontpillen zijn :-D
Ik weet idd ook wel dat ik niet de slankste ben, dat zegt mijn broekmaat me iedere keer weer! Maar dat er over doorgaan is een beetje overbodig, ik kan nu idd niet streng gaan dieten! En natuurlijk had ik liever slank geweest, of althans heel wat kilootjes minder! Van het poliklinische bevallen, ik snap het wel, liever dat dan dat de hele straat ziet hoe ik uit het raam gehezen word, maar je komt er, bent net 8 weekjes zwanger en dan ben ik de laatste die dat wilt horen, laat mij mijn kindje maar zien! Geef mij maar bewijs van mijn zwanger zijn denk ik dan. Maar ik ben wel echt te klein hoor, 165.. Dus het ligt echt niet aan mijn omvang Liefs
Nou meid, laat ze lekker l*llen, als jij lekker in je vel zit lekker genieten van je zwangerschap hoor, en als ze de volgende keer weer zo doet tegen je zoek je een andere vk hoor. Oh Freesia, je weet maar nooit, bij mij was het ook raak in ronde 1!
hoi hoi! hier ook een gewichtige meid! ik zit normaal gesproken prima in mijn vel, totdat ik zwanger werd. ik vond mezelf ineens dik hahahaha (terwijl ik dat dus altijd al ben, maar goed zo voelde ik me nooit!).gelukkig kan ik inmiddels met zwangerschapskleding mijn buikje benadrukken, dat voelt een stuk fijner. Nu zit ik weer een stuk beter in mijn vel. en die dikke kont hoort gewoon bij mij! zwanger of niet anyway, ik kan niet zeggen dat ik te klein ben voor mijn gewicht (ben nml 1.88 m hahahaha). best jammer, want vond ik wel een goede! Ik ben gewoon te zwaar, erg te zwaar ook nog denk ik (mijn bmi valt in elk geval in de obesitas waarde, dus ik ben echt te dik). maar eigenlijk voel ik me daar wel goed bij. vooral omdat ik in mijn hoofd helemaal niet zo dik ben denk ik grijns. ik vind mijn gewicht mooi verdeeld, heb mooie rondingen en vindt zelf ook de vollere meiden mooier eigenlijk. (hebben jullie dat ook, of vinden jullie dun het mooist?) vraagje aan jullie, ik ben nu 15 weken en nog wat zwanger, maar kan met de doptone nog steeds het hartje niet vinden. Nu ligt mijn baarmoeder naar achteren gekanteld, maar ik wil zo graag een levensteken van mijn ukkie horen! zijn er meer meiden die pas laat het hartje konden horen? meiden, jullie allemaal nog gefeliciteerd met jullie zwangerschappen trouwens he! enneh, positiekleding in grote maten te koop bij MADRES te enschede! je wordt echt superlief geholpen, en ik heb maar liefst 3 stoere broeken kunnen scoren waarvan 1 zo'n gave heupspijkerbroek was (en hij staat toch leuk!). liefs Marij
Hey Marij; welkom! Herkenbaar, bij mij duurde het ook een tijdje voordat ik het hartje kon horen en ook ik heb een gekantelde baarmoeder. Ik bleef het stug dagelijks volhouden, ik denk dat ik het hartje rond week 17 voor het eerst hoorde hoor! Dus geen zorgen. En NATUURLIJK zijn gevuldere dames mooier dan hele dunne
mja ik hou ook niet zo van dat hele dunne hoor zoals job dan altijd opmerkt: zeg meisje... wil jij een hamburgertje? @silvia: ik wou dat ik kon zeggen dat ik te klein was voor mn gewicht.. maar met ong. dezelfde lengte als fem.. word dat lastig enneh.. je hebt helemaal gelijk hoor jouw lijf.. en je weet het best hoeven mensen je niet continu op te wijzen
Hmm ik ben ook niet zo lang... goed excuus haha die hou ik er in! Ik ga zo lekker aan de hightea en shoppen voor mijn eerste positiekleding, ben benieuwd En Freesia, hier dacht ik ook steeds dat het allemaal ontpillen was, tot ik ook ging overgeven, toen heb ik maar eens getest en ja hoor, ronde 1 gewoon al raak... wat nou niet zo vruchtbaar bij overgewicht!
Ik kon met de angelsound het hartje ook pas vinden bij de 17e weken ongeveer. Ik zat ook een tijd veel te laag te zoeken, rond de 16 weken zat ie al bijna bij mn navel, terwijl ik nog bij mn schaambot zocht
Jahaha Joldeg, dat deed ik dus ook, wist ik veel... Ik voel me prima in mijn vel, en het voordeel van iets steviger zijn is dat mensen sneller zien dat je zwanger bent en dus kun je lekker pronken met je buikie!
@fem: tja dat valt hier dan net weer tegen baarmoeder lag naar achter.. en volgens de vk groeide mijn buik daarom minde rsnel en nog steeds.. heb ik geen superbuik ofzo zelfs de vk-assistente merkte op dat ik best een klein buikje had. gelukkig is het nu inmiddels wel duidelijk geen "ik heb te veel gegeten"-buikje maar een echt zwanger-buikje
Hier valt er ook nog weinig te pronken hoor, met name door de eerder genoemde 'maag-rol' hihi. Die valt meer op dan mn buik. Maar ach, ik zit er niet mee hoor, ik had voorheen al niet echt problemen met mn postuur en nu ook niet. Ja ik ben dik, nou en? Overigens, volgens de vk groeit mn buik prima en is voor haar alles goed en in orde. Dus waarom zou ik me er dan druk om maken?
Ik had dus echt heel snel een buikje, al met 10 weken kon je het zien ofzo en nu kun je er echt niet meer omheen, mensen vragen me zelfs: Nou meid, je moet al bijna he? Ik ben ervandoor, krijg zo visite!
lekker van geniten hoor Fem ik merk dat ik die buik ook zeer goed kan waarderen op het moment dus jij kan er hooguit nog wat weekjes langer van genieten. en op het eind zit ie misschien wat meer in de weg *grin* maar dat merken we dan vanzelf wel weer he
Snap echt wel dat ze je daarop willen wijzen gezien hun medische achtergrond maar 1 keer is toch echt wel genoeg. Het is toch echt niet zo dat ze je iets nieuws verteld en daarbij kun je daar nu niets aan veranderen. Mijn vk zei eigenlijk alleen maar dat ik moest oppassen met suiker omdat ik een iets verhoogt risico had op zwangerschapssuiker. Dat betekende niet dat ik nooit een snoepje o.d at, ik haalde gewoon suikervrije snoepjes, jam e.d. Groetjes Anita
Klopt het zijn echt schatten daar. Ik kwam naar een avond winkelen daar gewoon totaal depri binnen want nergens kon ik zwangerschapskleding in mijn maat vinden. ( bij de c en a werd werd ik op mijn vraag naar zw.kleding grote maten met een handgebaar naar de positiemode gewezen met de mededeling dat ze hele grote maten hadden wel tot 48. Heb dat meisje maar even uitgelegd dat ik zelfs in niet zwangere toestand niet in maat 48 pas) Dus ik had eigenlijk alle hoop opgegeven en zei dus ook jullie hebben vast geen kleding in grote maten zoals 52-54. antwoord. Och meid kom lekker zitten, viel het zo tegen, wij gaan tot maat 56/58 hoor en we willen de collectie voor grote maten gaan uitbreidden. Wat zoek je, hoever ben je, ach wat leuk heb je een echofoto bij je. Wil de aanstaande oma en moeder misschien even een kopje koffie. Hmm een zwarte broek, hmmmm. Dan ga ik even naar achter, we hebben net de nieuwe collectie binnen, die hangt er nog niet maar daar zitten mooie zwarte broeken bij. Echt alles werd er voor mij uit de kast gehaald, ik werd vertroeteld en het belangrijkste is het gevoel wat ze je erbij geven. Ik voelde mij gewoon mooi (terwijl ik binnen kwam met het gevoel een dik vet zwijn te zijn) Groetjes Anita
Zo'n ervaring als bij Madras doet je goed he? Ik was vorige week in Borne bij Pregno. die hebben op hun site staan dat ze grote maten hebben. Ik vroeg ernaar, werd ik verwezen naar drie (!) shirtjes in maat 48. Dat was het...De nieuwe collectie moest nog binnenkomen zeiden ze. Ik was echt pissed. Ben vervolgens naar een andere winkel in Borne geweest, het is eigenlijk een webwinkel maar je kunt er op afspraak ook langsgaan (bellebelly). Ik heb vier shirts gescoord en een mooie zwarte stretchbroek voor bij elkaar 90 euro! Het was wel nodig om te passen, ik heb van somige shirts maat 50 en van andere maat 54...Het verschilde nogal dus. Hele lieve meid die deze zaak runde, ik voelde me echt beter! Verder zit ik nu na 20 weken zwangerschap nog op 2 kilo onder startgewicht, ik begin nu langzaam aan te komen. Ik ben deze week de eerste keer getest op suiker (dagcurve flucose), die was helemaal goed. Ik eet nog best veel suiker hoor, drink bv elke dag 0.5 liter cola. Ik let gewoon goed op mijn gewicht en andere symptomen van suiker (snel aankomen, veel dorst hebben enz) en daarmee vind ik het best. Ik laat me mijn vreugde over mijn zwangerschap echt niet bederven door nu in een keer spastisch te moeten gaan doen over mijn gewicht (113 kilo toen ik zwanger werd) of wat ik eet. Mijn buik...ach ja, dat zijn er vooralsnog twee: een vetrol waar mijn maag zit en een stevige onderbuik. Iedereen zegt dat ze nog niets kunnen zien, maar ik merk zelf dat ik echt wel boller word. Ik pas echt niet meer in mijn broeken (terwijl ik allemaal strecthbroeken haad, dus die rekken nog wel even mee). Ik vind het allemaal prima, laat ze maar kletsen. Ik geniet er enorm van als ik mijn kleine voel bewegen en daar gaat het uiteindelijk om!
hebben jullie niet toevallig ook het gevoel dat zwangerschapskleding groter uitvalt dan gewone kleding? Mijn buik is ontzettend aan het groeien, voel me zo trots! Het is nog niet helemaal hoe ik hem hebben wil, maar dat is ie eigenlijk nooit, haha!