Hier nog iemand met twee buikjes, in plaats van 1. Binnen 6 korte rondes (26 dagen cyclus) was het hier raak. Met 8 weken liep ik al in positiebroeken, omdat mijn eigen broeken niet meer pasten. Nu ben ik 24 weken zwanger en ik draag ondanks de twee buikjes wel een buik band. Ik heb het gevoel daar wat stevigheid aan te hebben en de broek blijft perfect zitten. Mensen kijken daar soms wel eens vreemd van op, als ze de buikband zien. Maar ik ben zwanger en iedereen mag er van denken wat ie wil. Heb dan wel geen ronde buik maar straks wel een mooi lief klein wondertje in mijn armen. En daar gaat het uiteindlijk om! Vandaag kreeg ik trouwens voor het eerst een reactie van een vreemd persoon die kon zien dat ik zwanger was. Erg leuk om eens te horen!
Meiden dit geeft weer moed al die lieve verhalen! We moeten trots zijn op ons buikje dat daar een geweldig wonder in zit Wat de mensen zeggen kan mij ook niet smeer schelen, ik ben in ieder geval dol gelukkig met mijn zwangerschap en hoop straks toch een zwangerschapsbuik te mogen showen Oja om even op de vraag van AnthoniaH in tegaan: ik ben nu met behulp van hormonen zwanger geraakt. In de 2e ronde van de hormoonkuur bleek het zo goed zijn aangeslagen dat er 2 eitjes zijn gesprongen YIPPIEEEEEE Liefss
Hier nog een dikke buik met wonder erin. Draag ook maat 52-54 en kan nu met 27 weken nog steeds mijn gewone kleren aan. Moet eerlijk zeggen, dat ik dat best lekker vind hoor. heb nu 1 zwangerschapsbroek gekocht en die moet ik na 1 keer dragen meteen weer wassen, want anders zakt het elastieke buik gedeelte af. Weten jullie trouwens dat noppies een grote maten collectie heeft sinds dit jaar. tot en met maat 54! Zit lekker (de broek dan) nu nog opzoek naar een zwempak... jullie ideeën. oh ja, de andere vraag: ik was binnen 3 maanden zwanger.. helaas bij 9 weken een miskraam (zonder oorzaak) en toen weer na 3 maanden zwanger.
Hoi Meiden, Hier nog een big mamma . Ben 1.74 lang en zo een 100kg :-$ Ik ben nu pas met mijn 6de week bezig dus kan nog niet helemaal mee praten over een dikke buik. Mmmmmm eigenlijk wel want ben ook niet echt dun \/ Op het moment heb ik nog niet echt last van me buikje. Ben wel heel benieuwd hoe mijn buikje zich gaat vormen 8-[ Gelukkig hebben ik een outlet winkel van miss etam in de buurt ook met positikleding dus voor wat minder geld toch een broek. Ben wel benieuwd of ik mijn maat er tussen kan vinden :-k Mijn huisarts was ook positief er over, ben namelijk wat afgevallen voor de zwangerschap en hij zei leuk, gewoon normaal lekker eten en geen gekke dingen dan kom je niet veel aan dan komt het allemaal wel goed. Had namelijk van vriendinnen gehoord dat hun huisarts heel moeilijk deed en negatief er over was om dat hun ook overgewicht hebben Achteraf was ik best wel snel zwanger. Toen wij er voor gingen was ik binnen 5 maanden zanger sneller dan ik had gedacht. Groetjessss Jetje O
Gelukkig ook leuke reactie's. Het is eigenlijk van de gekke dat op basis van een uiterlijk verschijnsel, mensen zo afgebrand worden. Wat is het volgende: kinderen met rood haar een injectie geven zodat ze blond worden? Mensen zijn echt kortzichtig, en het lijkt wel of het alleen maar erger wordt.
Hier ook een big mama!En had de grootste moeite zwangerschapkleding te kopen.Echter draag ik nog steeds een groot deel van mijn eigen kleding.Shirtjes worden nu wel te kort maar ach over 3 daagjes mogen we ons derde wondertje aanschouwen. Mijn buik begon al snel te groeien maar omdat ik vrij wijde kleding draag viel dat niet zo op vanaf 24 weken begonnen ze het te zien...Ben nu ruim 38 weken en ben nu 6,5 kilo aangekomen.maar de buik ja daar zit echt een baby..bedoel dat de vetrolletjes weg zijn en echt een ronde buik heb!JOEHOEEEEEE...Draag nu veel mooier als bij mijn andere 2 kindjes, die droeg ik rond en deze echt nar voor, misschien ligt die daarom in stuit, nee hihih denk het niet.. En oh ja ook ik was 3 keer vrij snel zwanger, Bij de eerste in mei gestopt en in juli zwanger, Bij de tweede dachten we erover maar kwam door de pil heen en onze derde daar was ik in december met de pil voor gestopt maar vanaf mei echt bewust ervoor aan de klus( rubbertjes) aan de kant, afvallen lukte toch niet! enige nare opmerking die ik heb gekregen is : Ik hoop dat ze niet jouw bouw krijgen! En weet je dat hoop ik maar met ze mee!
Wat leuk, een topic waar ik helemaal thuis hoor Ik ben 1.65 cm en weeg 95 kilo en ook ik heb dus 2 buiken... Bij mijn eerste zwangerschap (was ik in ronde 4 zwanger) zag je heel lang niet dat ik zwanger was maar leek ik gewoon nog dikker Maar ruim over de helft zag ik er opeens super zwanger uit! Ik hoop dat dat deze keer ook gebeurt, maar ik heb geen goede hoop. Na de vorige zwangerschap heb ik veel meer vet op mijn buik (wel zelfde gewicht, maar anders verdeeld) Ik had toen een verloskundige die steeds maar zat te zeiken over mijn gewicht (stuurde me naar een dietiste... alsof dat opeens zou helpen, ben al jaaaaren zo...) En ze zei ook steeds dat ze de baby niet goed kon voelen. Ik voelde me daar toen heel verdrietig over. Nu ben ik dus 12 weken zwanger (ronde 2 mk en deze was ronde 3) en ik ben expres naar een andere verloskundige gegaan en die was super aardig. Ben nu dus heel blij en heb vrijdag een echo.
leuk topic dit! hebben de mama's die er tussen zitten, allemaal een 'normale'(wat is normaal) bevalling gehad. Net gebeld door de winkel waar ik nog een broek besteld had, helaas alles op in de grote maten... dus er moeten er nog veeeeel meer zijn.
Hey meiden, hier nog een forse mama-to-be. En als ik dat zo lees, nog een flink stuk forser dan de rest hier ook. Ik ben nu 10 weken zwanger en heel benieuwd hoe t allemaal zal gaan. Hoelang zal t duren voor je wat zal zien, zal ik wel mooi 'dragen' etc? Maar eigenlijk kan me dat ook niet echt wat schelen, ik ben zo superblij dat we eindelijk zwanger zijn (het heeft bij ons dus wel vrij lang geduurd), dat verder al t andere onbelangrijk lijkt. En qua positiekleding..euh, met gewone kleding kan ik niet eens slagen, dus laat staan straks, dat wordt nog wat
ik heb een handige moeder en die knipt een gedeelte uit mijn broeken (zeg maar een halve maan onder de rits door) en daar zet ze dan van dat elastieke rekspul in... zit lekker hoor. Misschien ook een idee voor jou
Ik heb gelukkig ook een handige moeder, die zowiezo al mijn broeken al moet vermaken, omdat ik in de winkel geen passende broeken kan kopen. Ik heb mt 54/56, maar ben ook nog eens lang en alle broeken zijn dus te kort. Ik zal haar tegen die tijd eens lief aan gaan kijken of ze de broeken nu extra wil vermaken. Haha ze wil graag oma worden, dan zal ze t weten ook
haha.. we hebben hetzelfde probleem dus.. hier maat 52/54 en 1.88 lang en dus alles veel te kort... grrrr en in de Knip staan vaak rechte lange broeken (leuk in linnen) daar kan zo een band bovenop... Tja, ik kan het niet hoor, maar ben blij dat m'n moeder erg handig is
Mijn bevalling duurde erg lang. Dat kwam waarschijnlijk ook door mijn gewicht. Je krijgt ontsluiting doordat een hormoon op je baarmoedermond inwerkt, maar ja daar zit dus ook meer vet op... Ik had dus wel goeie weeen, maar ontsluiting schoot niet op. Toen zijn we naar het ziekenhuis gegaan en heb ik een infuus gekregen en toen uiteindelijk ruggenprik. Toen ging het super (bij het persen doen ze de ruggenprik eruit) en na 5 minuten was ze er. De bevalling kan dus langer duren door je gewicht maar hoeft volgens mij niet altijd zo te zijn hoor! In Den Haag zit ook een Miss Etam outlet... Van de week 2 t-shirtjes gekocht voor een tientje (maat 50) en bij de C&A hebben ze ook grote maten positiekleding. @Marloes80: ik heb ergens een positiebadpak besteld vorige keer... (wehkamp, otto, babywalz? ik ben vergeten waar) als ik het weer weet hoor je het. Je kan altijd ff zoeken op internet... Bij de hema hebben ze betaalbare, maar ik weet niet tot welke maat.
ik simpele dingen bij Miss Etam (maar dat is altijd te kort met mijn 1.88) en hier in de buurt zit een leuke winkel. Plus world.. niet zo gek duur en leuke jonge moderne kleding
ze zeggen altijd dat als je zwaarder bent je moeilijker zwanger raakt, nou dat is bij mij niet zo. ik ben zwanger in ronde 2. Ik ben nu in de 12e week en begin zelf wel al wat te zien aan de vorm van mijn buik, aan de zijkantjes gaat het wat naar voren staan, het voelt ook steviger niet als mijn kwabber buikje. Mijn gewone kleren kan ik nog aan, ruim zelfs, ik ben juist ietsje af ge vallen. Ik koop mijn gewone kleren meestal bij promiss, of miss etam. Shirts enzo kan ik van elke winkel wel aan. Bij hema hebben ze vaak leuke shirts die best ruim vallen. Ik ben ook bang dat straks niemand het gaat zien, is er een stevigere mama hier die wel een mooie opvallende buik kreeg? en ligt je zwembandje er dan gewoon overheen of wordt het wel een strakke buik?
Zo even met de billen bloot, dit was ik met 39 weken. In het begin bang dat ik nooit een zwanger buik zou krijgen en op het eind kon niemand er nog omheen Even kijken mijn bevalling duurde wel lang (ik ga tenminste altijd uit vanaf het moment dat ik de eerste weeën voelde) Hier even mijn (lange) verhaal. Op 24 november een positieve test. Op 13 december een inwendige echo ivm eerdere miskraam waarop we Kylian voor het eerst zagen 1 cm groot en met een kloppend hartje. In de verloskundige praktijk zijn er 5 verloskundigen en 1tje zei dat ze de kleine niet goed kon voelen omdat ik dik was. Toen moesten we een groeiecho laten maken. Daaruit bleek dat de kleine vrij fors was (hey zijn mama en papa ook ). Diezelfde verloskundige zei toen dat ik dan wel zwangerschapssuiker zou hebben omdat ik ook dik was. Heb er haar toen op gewezen dat ze wel heel vooroordelend was en dat ik zeker wist dat ik geen suiker zou hebben. Goed netjes de testen gedaan en wat bleek, ik had geen suiker \/ Eind van de 40ste week en ik voel de kleine een dag heel weinig. Gelukkig moesten we aan het einde van de middag toch al bij de vk zijn en die stuurde ons meteen door naar het zh. Een ECG gehad en een echo en alles was goed. Vanaf die tijd moest ik om de dag komen voor een ECG en een Echo. Daaruit bleek dat de kleine nog genoeg ruimte had want hij floepte elke keer onder het ecg ding weg zodat ze er met het padje achteraan moesten. De Gyneacoloog noemde mijn buik trouwens een behoorlijke uitstulping. Week 40 ging voorbij en er gebeurde niets. Week 41 ging voorbij en er gebeurde niets Week 42 kwam en er gebeurde niets. En toen eindelijk bij 42 +3 voelde ik dan toch eindelijk de eerste weeën. Onregelmatig maar ze waren er. 42 + 4 en weer naar het ziekenhuis voor de controles, 2 cm ontsluiting en dus mocht ik nog gewoon naar huis. Diezelfde nacht komen de weeën om de 5 minuten en mogen we langs komen om te kijken hoe het ervoor staat. Chips nog steeds 2 cm ontsluiting. 42 + 5 dagen en 's middags weer naar het zh en weer naar huis, ontsluiting iets meer dan 2 cm. Eenmaal thuis ging het als een speer. Ik verloor de slijmprop en meteen daarop kwamen de weeën om de 3 minuten. Tegen 19 uur waren we weer in het zh alwaar ik de Gyn bij zijn revers (hopelijk schrijf ik het zo goed) heb gepakt en hem heb bezworen dat hij mij niet weer terug in onze auto kreeg, dat ik desnoods wel op een stoeltje zou gaan liggen maar dat ik niet meer weg ging. Hoefde ook niet want ik had 4 cm ontsluiting. 0.00 uur 5 cm ontsluiting en ze breken mijn vliezen. Ik vraag of ik misschien een spuit tegen de pijn kan krijgen en dat kan. 4.30 uur en de spuit is volgens mij uitgewerkt dus ik wil er nog 1. Maar dat ging al niet meer door want ik had al 10 cm ontsluiting en mocht gaan persen. 6.30 uur en we zijn letterlijk nog geen mm opgeschoten. Er wordt besloten dat het een keizersnede wordt. 7.28 en daar is Kylian. 55 cm en 5000 gram. Meteen wordt ook duidelijk waarom het allemaal niet ging, smalle bekkens en een groot kind. Wie had dat gedacht, deze flinke dame heeft dus smalle bekkens. Groetjes Anita