Flink / Dik en zwanger

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sweet Mama, 26 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

oh en niet onbelangrijk.. de achterkant lijkt spontaan ook een stuk kleiner zo met die buik erbij *grin*

2. Niet meer actief

Oh Saskia, wat wordt het spannend voor jou!

3. Saskia78

@linda: ik voel me alsof de babybeer het liefst gewoon nog een maandje of 2 blijft zitten.. dus het voelt niet zo spannend
    ondanks dat ik weet dat dat het wel is inmiddels *grin*

4. Niet meer actief

Kan me nog goed herinneren dat je vertelde dat je zwanger was in het 'Wie doet mee met lijnen'-forum!

5. Saskia78

dat voelt echt als jaren geleden weet je dat? :)

echt heel apart... ene kant is het net gister en gaat alles supersnel

aan de andere kant voelt het zo verschrikkelijk normaal.. dat het wel al mn hele leven zo had kunnen zijn

denk dat ik nu al enig idee heb waarom iedereen het zo mist na de bevalling
    het voelt gewoon zo natuurlijk...

was wel heel gezellig in dat topic overigens
    heb er daarna nog een tijdje meegepost.. maar had op een gegeven moment idee dat ik er toch een beetje buiten viel *grin* hoe zou dat nou toch komen.
    maar... na de bevalling mag er wat mij betreft gewoon weer zo'n topic komen want ik zal dan ongetwijfeld nog steeds wel wat kunnen missen :)

6. Niet meer actief

Ja haha me too :) Na de bevalling zal ik het 'lijnen' wel weer op willen gaan pakken!

7. Saskia78

tja ik ben tot nu toe niet vershcrikkelijk veel aangekomen (zit op +12 nu.. dus redelijk rond het gemiddelde geloof ik)

dat is voor mn gevoel wel heel fijn toch

maar zelfs als die 12 kg er weer netjes af zou zijn..
    hou je volgens mij nog steeds een redelijk uitgezakt vormeloos lichaam over :)
    daarbij.. ik kan wel ietsje meer missen dan die 12 kg *grin*

we'll see :)

8. Krullebol

Krullebol Actief lid

31 dec 2006
    386
    1
    0
    Zo, ik heb eindelijk ook wat buikfoto's enzo geplaatst...ik vind dat je nu toch wel echt kan zien dat ik zwanger ben! Het hangt er inderdaad wel heel erg vanaf wat je aan hebt, met een mooie broek (met hoge buikband) en of een buikband lijkt het veel beter dan zonder...

Ben overigens nog steeds niet aangekomen ten opzichte van mijn startgewicht, dus ik ben erg tevreden tot nu toe!

@Saskia: het aftellen is begonnen...we zijn heel benieuwd!

9. Saskia78

@krullenbol: jij niet alleen :)

en wel lekke rdat je niet bent aangekomen :)
    zeker als je buik wel gewoon groeit
    wnat dan zit iemand lekker je reserves op te snoepen *grin*

10. Niet meer actief

Jee Saskia, nog een weekje, spannend hoor! Ga je thuis bevallen of in t ziekenhuis eigenlijk?

11. Saskia78

ziekenhuis maar

ik wilde wel graag thuis.. maar job werd daar echt zo nerveus van.. en die heeft graag toch wat doktoren en apparatuur om zich heen

en tja.. ik kan moeilijk ontkennen dat dat toch wel practisch is mocht er iets mis gaan
    dus toch maar ziekenhuis geworden uiteindelijk

12. Niet meer actief

maar gewoon poliklinisch dus? Ik ook hoor, maar dan op aanraden van de vk. Ik had t liever ook thuis gedaan, maarja, als zij zeggen dat t zo beter is, dan berust ik daar maar in.

Succes met de laatste loodjes.

13. Saskia78

wel poliklinisch ja

er zijn gelukkig vooralsnog geen redenen om het anders te doen :)

daar ben ik dan wel weer heel blij mee hoor

leek er even op dat ik misschien aan de keizersnede zou moeten.. en dat lijkt me echt heel naar
    bevallen is vast niet leuk.. maar dat lijkt me nog veel vervelender :)

wat dat betreft heeft dat vooruitzicht nu wel geholpen met het idee dat ik "graag" natuurlijk beval
    misschien dat ik er anders meer tegenop had gezien
    denk het wel stiekum :)

14. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    saskia: succes de laatste dagen! nog even en je hebt kleintje lekker vast.

hier gaat alles super...
    shirtjes en broeken na de bevalling: 1 maat kleiner nodig haha.. heel leuk zwanger zijn.

15. Saskia78

klinkt goed marloes

en jij kan al heerlijk genieten van een klein hummeltje

nahja.. dat komt hier snel genoeg vrees ik :)

heb er ook totaal geen problemen mee met die dikke buik die ik nu heb eigenlijk

wel was het heel erg wennen om de weegschaalcijfertjes te zien stijgen
    dat was erger dan de dikke buik kweken :)

16. Tinus

Tinus Actief lid

18 jun 2007
    417
    0
    0
    Zuid-Holland
    Even een vraagje. Ik heb vorige week een echo gehad. Nou was de beeb nogal bewegelijk, maar volgens de echoscopiste kon ze niet zien wat het geslacht was. Dat lag enerzijds aan het druktemakertje, maar ook omdat het beeld niet zo scherp was omdat ik een laag vet op mijn buik heb. Op zich wist ik dat dit uit kon maken, maar ik ben nou ook niet echt extreem dik. Ik heb confectiemaat 46 van broeken en heb wel een blubberbuikje, maar dus niet echt megahuge ofzo. Gelukkig mag ik over een paar weken terug komen omdat ook het hartje niet helemaal goed te zien was (grootste gedeelte wel, alleen de aansluiting van de aorta niet), en tegen die tijd zou ze wel het geslacht kunnen zien.

Hebben jullie hier ervaring mee?

17. lieke

lieke VIP lid

7 sep 2005
    6.288
    263
    83
    Zijn jullie hier bekend met zwangerschapsdiabetes... ?

LIEK..

18. Saskia78

in zoverre dat ik weet wat het is

en dat je afhankelijk van hoe erg het is al dan niet op dieet moet of insulin moet spuiten

maar niet uit ervaring of iets dergelijks

jij er last van?

19. Niet meer actief

@Tinus, wij hebben geen echo gedaan met 20wkn en wilden ook het geslacht niet weten, maar heb evengoed wel meerdere echo's gehad, onlangs nog eentje. En ik ben wel écht dik en heb flink veel spek, maar toch was t altijd prima beeld hoor. Het wordt nu minder duidelijk omdat de kleine gewoon steeds groter wordt, maar ondanks t spek is t allemaal nog goed duidelijk hoor.

@Lieke, nee niet persoonlijk bekend mee, was er wel een beetje bang voor toen ik vorige week moest laten prikken, maar alles was gelukkig goed. Heb jij zwangerschapsdiabetes nu?

20. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    ik had echt een super duidelijke echo. zag meteen dat het een jongen was... en toch schreef de echografiste op dat het een erg slecht beeld was...
    maar een extra echo; altijd leuk

Deel Deze Pagina