Flink / Dik en zwanger

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sweet Mama, 26 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lieke

lieke VIP lid

7 sep 2005
    6.288
    263
    83
    :idea: Er is suiker in mijn urine aangetroffen.
    vandaag bloed laten prikken en morgen dagcurve en dan behandeling afspreken indien nodig.
    Dus ws zw diabetes.
    morgen meer
    LIEK
    ps reden dat ik hier vraag is omdat het samen gaat met overgewicht ook.

2. simke

simke Bekend lid

23 jan 2007
    525
    0
    0
    Flevoland
    @ Lieke: bij mij is zw diab met 28 weken geconstateerd. Moet nu aan een streng dieet houden en het gaat prima. Moest er wel aan wennen, maar heb er alles voor over. Mocht je vragen hebben, zet ze dan hier maar neer, misschien kan ik je antwoord geven.

Groetjes Simke

3. xje

xje Actief lid

26 feb 2007
    157
    0
    0
    ZH
    @Lieke: nee, niet mee bekend, maar omdat ik overgewicht heb moest ik wel met 24 weken een glucose tolerantie test en daar bleek dus uit dat ik geen zwangerschapssuiker heb.

@Tinus: ik heb toch een redelijke buik van mezelf, maar met 17 weken kon de echoscopiste al zien dat het een meisje wordt, ook met 20 weken en 30 weken konden ze het goed zien. Die 30 weken echo had ik trouwens omdat de VK moeilijk kon voelen hoe groot mijn kindje was en hoe het lag omdat ik dus van mezelf sl een speklaag(je ;)) heb
    Hé, je hebt dezelfde avatar als ik: ook Vis-fan? Ik heb dit plaatje nageschilderd en op de babykamer hangen.

@Saskia78: spannend meid, nu is het echt aftellen voor je (maar ja, kan ook nog gewoon 2 weken duren...)

Hoe is het verder met iedereen?
    Met mij goed, nog maar 2 weken werken en nog steeds nergens last van. Nou ja, mag niet liegen: verschrikkelijke spataderen en door slechte doorbloeding ook een paarse vlek bij mijn enkel. Ik schrok me rot, maar was volgens de vk niet erg.
    Mijn 2 buiken zijn er nu ook wel echt 1 geworden, heel mooi met kleren, zonder iets minder door mijn buikje onderaan....
    Ik vind het wel heel gezellig al dat gefriemel en bewegen in mijn buik de hele dag. Soms schud mijn hele buik, hihi

4. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

suf he dat buikje onderaan.. dat vind ik ook een beetje typisch

@liek: ik dacht eerst dat ik er last van had... omdat ik echt em suf dronk
    maar bleek allemaal wel mee te vallen uiteindelijk

ben benieuwd wat voor behandeling ze bij jou willen gaan doen
    uiteindelijk is het voor nog maar 10 weekjes he

alles verder gewoon goed?

5. lieke

lieke VIP lid

7 sep 2005
    6.288
    263
    83
    bedankt meiden voor jullie antwoord...
    morgen weet ik wat meer.
    Er is even wat onduidelijkheid tussen de artsen volgens mij.
    2 maakten zich gisteren zorgen er om en 1 tje vandaag zegt nee hoor niets aan de hand...
    hoe maken ze iemand onzeker...

liek..

6. Kalush

Kalush Fanatiek lid

7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Diabetes kan iedereen overkomen tijdens de zwangerschap.
    Een vriendin van mij is een streep ( ;) ) maar die heeft ook zwangerschapssuiker.
    Je moet gewoon goed op je eten letten anders groeit je baby te snel. Zodat jij een erg dikke buik krijgt met als gevolg dat je baby waarschijnlijk te groot wordt voor een normale bevalling.

Iets anders: Ik zie dat er velen poliklinisch willen bevallen, weten jullie al wat hiervoor de eigen bijdrage is?

7. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    hoi meiden ik heb vandaag de uitslag gehad van de VK moest ook prikken op suiker omdat ik te zwaar ben .... ( grr en dat met 80 kilo !)
    Maar niks aan de hand ! mijn suiker moest onder de 7 zitten en zat tussen de 4.5 en 5 ! ik kreeg zelfs een compliment van haar ha ha
    gelukkig maar want ik had geen zin in een dieet dat doe ik mijn hele leven al...
    mijn collega's vonden het rede voor gebak en dat ben ik ook lekker gaan halen hihihi
    moet kunnen toch !

8. Niet meer actief

Ik ga poliklinisch op medische indicatie, dus voor zover ik weet is er dan geen sprake van eigen bijdrage. Je kunt het beste even contact opnemen met je verzekering, heb ik ook gedaan en die vertelden me dat t gewoon in orde is.

9. sam

sam Fanatiek lid

11 sep 2005
    1.543
    0
    0
    Ligt aan hoe je verzekerd bent, ik ben thuis begonnen en uit eindelijk toch in het ziekenhuis bevallen. Dus dan wordt het wel vergoed. Maar de rekening heb ik wel gezien die was ruim 400 euro.

10. Silvia83

Silvia83 Lid

15 jun 2007
    81
    0
    0
    Studente paraveterinair
    Wageningen
    Hallo Dames,

Wegens mijn overgewicht moet ik in het ziekenhuis bevallen. Ik heb hierover de verzekering gebeld en die dame zei dat als de verloskundige het zegt het een medische indicatie is en dus vergoed word.
    Als je het zeker wilt weten bel je verzekering even! Kan je meteen je eventuele eigen bijdrage vragen!

Groetjes Sil

11. Saskia78

hmm hier gewoon aanvullend verzekerd dus het kost me niets.

maar volgens mij was het bedrag als ik niet aanvullend verzekerd was geweest rond de 200e

@liek: ik mag nu de laatste paar weken ELKE week suiker en eiwitten laten testen.. erg irritant
    maar dat schijnt normaal te zijn.....
    wel fijn dat de doktoren het weer eesn met elkaar eens zijn.
    dat had ik met het formaat...
    de vk zei "veel te klein.. ga maar echo maken"
    en de gyn zei: "mwah niets aan de hand hoor.. ze zal wel verkeerd gemeten hebben"
    en nu vorige week "tja het blijft toch een ukkie hoor"
    en dat was dus wel een andere vk dan de eerste :)

maarja.. nu was het gewoon "een ukkie" ipv "te klein" dus we maken ons niet al te veel zorgen :)

12. lieke

lieke VIP lid

7 sep 2005
    6.288
    263
    83
    hi there...

bloedsuikers nog goedgekeurd...
    Saskia, Ik moet ze over 2 weken weer opnieuw laten controleren.
    Ze houden het zekere voor het onzekere.
    Zo vervelen we ons toch nie haha..

LIEK

13. ThunderAngel

ThunderAngel Fanatiek lid

26 aug 2007
    1.684
    0
    0
    Apeldoorn
    Ik heb ook overgewicht, maar mag gewoon thuis bevallen. Maar ik wil zelf graag in het ziekenhuis bevallen dus wordt 't poliklinisch. Waarom moeten sommigen hier dan persé in het ziekenhuis ivm overgewicht? Ik weeg trouwens 85 kilo op het moment (ben 1m73).

14. Saskia78

hmm misschien dat dat ligt aan de hoeveelheid overgewicht? :)

hier ook gewoon enkel omdat ik eht wil hoor

15. lieke

lieke VIP lid

7 sep 2005
    6.288
    263
    83
    Ik ga hier in ziekenhuis bevallen omdat ik het zelf graag wilde.
    Omdat ik voor ik zwanger werdt van de gyn moest afvallen 5 kilo voor ze met IUI gingen beginnen omdat ik anders boven BMI zat.
    Heb ik toen ik spontaan zwanger werdt ze eigenlijk gezegt dat ik dan ook een ziekenhuis bevalling zal moeten hebben vanwege hun grenzen BMI.
    ( ik dacht ik ben slim , zo krijg ik de medische indicatie)
    En inderdaad krijg ik medische indicatie om zh te bevallen.
    Tevens is mijn polis aangepast heb nu extra aanvullende polis zorgverzekering daar zit dan nu ook een vergoeding bij bij poliklinisch bevallen..
    LIEK

16. ThunderAngel

ThunderAngel Fanatiek lid

26 aug 2007
    1.684
    0
    0
    Apeldoorn
    Ja, ik wil 't ook graag...ten eerste omdat ik nog bij mijn ouders woon, die willen die "troep" niet in huis :D

En ten tweede omdat het gewoon veiliger voelt, stel de dingen gaan niet helemaal hoe ze moeten, is er gelijk iemand die kan ingrijpen.

17. Niet meer actief

Inderdaad, medische indicatie gaat op BMI, dus alleen met écht medisch overgewicht is er sprake van medische indicatie. 85kg is geen medisch overgewicht, das hooguit wat stevig. Je praat dan over een BMI van ruim 28, das iets te zwaar. Ik geloof dat ze een grens van 35 aanhouden voor medische indicatie, dat zou in jouw geval neerkomen op zo'n 105kg.

18. lieke

lieke VIP lid

7 sep 2005
    6.288
    263
    83
    :idea: Klopt helemaal joldeg.... Dat is precies de grens die ze trekken.
    Bij mij gingen ze met een gewicht van 105 kilo starten met IUI.
    en daarmee kreeg ik de medische indicatie.
    Ik zat daarmee precies onderaan...
    LIEK

19. Niet meer actief

En ben jij dan toevallig ongeveer net zo lang als in dit bericht, zo rond de 1.73? ;)

20. lieke

lieke VIP lid

7 sep 2005
    6.288
    263
    83
    jups 1.74

Deel Deze Pagina