Flink / Dik en zwanger

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sweet Mama, 26 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Saskia, gefeliciteerd! Ik had al zo'n vermoeden ;)
    En wat een mooie meid! Geniet ervan!

2. Niet meer actief

Hoe is het hier met de dames? Voor een aantal begint het flink op te schieten nu he, de laatste loodjes, houden jullie t nog vol?

3. sweetdushi

sweetdushi Bekend lid

24 jun 2007
    685
    0
    0
    Nou ik ben slank van mezelf en bij mij zie je ook nog niks snif snif. Dus denk dat het niet zoveel uitmaakt of je nou stevig of dun bent.

4. xje

xje Actief lid

26 feb 2007
    157
    0
    0
    ZH
    AntaniaH: gefeliciteerd met je zoon! Hoe is het nu met Niels?

Saskia78: gefeliciteerd! Wat een mooie meid, ik heb ook even de foto's bekeken.

ThunderAngel: ben je al van vk veranderd? Vorige zwangerschap had ik ook zo'n trut, nu dus een ander en ik be ZO blij! Ze is veel proffesioneler en aardiger, nu krijg ik tenminste niet iedere controle te horen dat ik te dik ben (sterker nog, ik hoef hier niet eens op de weegschaal) en deze vk kan WEL door mijn buik de baby voelen.

Nou meiden, vanaf vandaag mag ik dus bevallen, maar bij de vorige was ik ook 10 dagen later, dus het zal nog wel even duren... Ik ben er helemaal klaar voor, maar heb op zich nog nergens last van (gelukkig...) Hoe is het met jullie?

5. Niet meer actief

Xje, spannend, de 37weken grens is bereikt. Ik moet nog 2 weekjes tot dat moment, dus loop ietsje op je achter.

Mijn vk heeft t ook nooit over mn dikzijn hoor en ik word daar ook niet gewogen, om de simpele reden dat hun weegschaal niet ver genoeg gaat hihi, tja dan kan ik er ook niks aan doen. Ik heb nu werkelijk ook geen idee hoeveel ik weeg cq ben aangekomen.

Succes met je laatste loodjes.

6. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

xje: succes!

en mijn 2e vk woog wel altijd maar lette vooral op het verschil ipv het exacte gewicht :)
    dus nooit commentaa gehad eigenlijk

7. AnthoniaH

AnthoniaH Actief lid

29 jul 2006
    361
    0
    0
    Dank je wel! Het gaat fantastisch met Niels! Hij groeit goed en weegt inmiddels 8 pond! (hij woog er 5) Verder is het een lekker mannetje en is hij super makkelijk! Het is echt genieten!

Succes met je bevalling! Zet 'm op!

8. ThunderAngel

ThunderAngel Fanatiek lid

26 aug 2007
    1.684
    0
    0
    Apeldoorn
    Dat zegt volgens mij meer over hun weegschaal dan over jou! De weegschaal bij mijn verloskundige gaat ook "maar" tot 115 kilo, en ik ken er genoeg die daar lopen en daar ruim overheen zitten. Vind dat zo raar, aangezien bij m'n huisarts de weegschaal tot 180 gaat of zelfs meer

9. ThunderAngel

ThunderAngel Fanatiek lid

26 aug 2007
    1.684
    0
    0
    Apeldoorn
    Ja, ik mag over 3 weken naar m'n nieuwe verloskundige. Ben erg benieuwd, m'n nichtjes zijn daar eerder bevallen en erg enthousiast! Ik hou jullie wel op de hoogte.

10. Niet meer actief

Hey Thunderangel, fijn dat je toch een andere vk hebt kunnen regelen, want hoe deze met je omging vond ik wel belachelijk hoor. Dus nu even wennen aan deze nieuwe, maar dat komt best goed.

Ik geloof dat de schaal bij onze vk tot 130 gaat ofzo. In t ziekenhuis gaat ie inderdaad ook tot 180, daar heb ik me een paar wkn geleden gewogen en dat wil ik volgende week nog een keer proberen, ben wel nieuwsgierig.

11. Krullebol

Krullebol Actief lid

31 dec 2006
    386
    1
    0
    Hier gaat alles ook volgens schema...ben nu twee kilo aangekomen, en dus zeer tevreden! Ik begin het wel wat zat te worden, maar ach, je moet er wat voor over hebben...

Ik heb alleen erg last van mijn polsen ineens, ik las ergens anders op het forum dat je carpaal tunnel syndroom kunt krijgen als je zwanger bent. Nooit geweten, maar ik denk dat dat wel is waar ik last van heb...nog meer mensen met ervaring hiermee?

12. Saskia78

hmm gelukkig niet
    maar ken het wel.. twijfel wel vaker of ik er last van heb omdat ik regelmatig ernstig last heb van pijn in mn pols

en rsi is meer als ej te veel achter de pc zit
    ik heb er juist vooral last van als ik dat NIET doe
    en dat schijnt vaker voor te komen bij carpaal tunnelsyndroom

geloof dat het er op neer komt dat je zenuwen klem zitten omdat je zenuwbaan te smal is (geworden)
    erg vervelend gevoel in ieder geval :)

voordeel van het Nu hebben is dat het vanzelf weer overgaat
    als je het krijgt terwijl je niet zwanger bent opereren ze het meestal (na veel gedoe met spalken en fysio dus)

13. apie

apie Actief lid

15 jul 2007
    337
    0
    0
    administratief medewerkster
    Vlissingen
    Ik heb ook carpaal tunnel gehad maar niet terwijl ik zwanger was .Maar niks geen spalken en fysio ..dat was gelijk hupsake het mes erin ...eerst de ene pols en 3 maanden erna de ander pols....

Maar het heeft wel geholpen .

14. Saskia78

@apie: dat scheelt een hoop gedoe :)
    en ej bent er tenminste echt vanaf ook

15. yvke1978

yvke1978 Lid

28 nov 2006
    20
    0
    0
    Administratief Medwerkster
    Eindhoven
    Heb er sinds een paar weken echt last van! Vooral s'nachts dan doen mijn handen en vingers er gewoon pijn van! Heb nu fysio maar helpt niet echt! Meestal gaat het na de zwangerschap vanzelf over, zeggen ze. Maar nu zit ik er echt mee. Lig s'nachts uren wakker.

16. Krullebol

Krullebol Actief lid

31 dec 2006
    386
    1
    0
    Zolang ik mijn handen een beetje blijf bewegen, gaat het wel. Maar inderdaad 's nachts heb ik er ook veel last van. Ik ga er dan op liggen ofzo en word echt wakker van de pijn...nou ja, nog maar een paar weken denk ik dan en dan zou het over moeten zijn!

17. apie

apie Actief lid

15 jul 2007
    337
    0
    0
    Vlissingen
    @Saskia Dat scheelde zeker een hoop gedoe .
    Heb er niet echt spijt van dat ik het heb laten doen hoor ..het was behoorlijk irritant liet ook dingen uit mijn handen vallen enzo ...en dat is toch behoorlijk vervelend als je met een koppie koffie loopt en je mietert ineens uit je handen ....

18. Freesia

Freesia Fanatiek lid

5 jul 2007
    4.101
    0
    36
    Filiaalleidster Drogisterij
    Kloosterzande
    Meiden: ik kom even binnenvallen!

Gisteren 2 tests gedaan en ik ben zwanger!
    Voel alle emoties tegelijk, heel verwarrend.

Maar goed, in ronde 3 (4 maanden) is dit dikke, oude lijf na 20 jaar de pil dan toch bevrucht hahaha!
    Hopelijk mag het ook nog 8 maanden blijven zitten...

19. apie

apie Actief lid

15 jul 2007
    337
    0
    0
    Vlissingen
    Freesia .Gefeliciteerd joh ...ik ga met je mee hopen dat het nog 8 maanden blijft zitten ...

20. Krullebol

Krullebol Actief lid

31 dec 2006
    386
    1
    0
    Oh wat goed, gefeliciteerd!

Deel Deze Pagina