Even tussendoor asperges drijven niet alleen vocht af , ze werken (naar wat ik altijd geweten heb) ook nog eens zuiverend voor je nieren, vandaar je soms van die stinkende urine van ze krijgt Groetjes Anita
ha ha ik vroeg me al af waarom die zo stonk ha ha serieus ik ben zelfs blokken voor in de wc gaan kopen ... maar goed alleen maar gezond dus zo te zien !
Heel gezond hoor, hihihihi ach een extra blokje in het toilet kan nooit kwaad Ik was toen in paniek omdat ik dacht dat ik misschien wel een blaasontsteking zou hebben Groetjes Anita
niks eerder afgevallen. heb de hele zwangerschap mijn gewone broeken aan kunnen houden (werden in het begin te groot en later beetje opgevuld)
Goedemorgen! Een vraagje, hoe wordt er bij jullie gedaan bij echo's, geen gedoe van echomevrouw die zeurt dat ze 't kindje niet kan vinden vanwege de koude-winter-beschermlaag die een deel van ons heeft?
Ben ik ook benieuwd naar Molly. Ik heb gisteren een afspraak gemaakt met de gyn voor 4 december. 's Middags vertel ik dat aan mijn moeder. Zegt ze owjee, die arts heeft mij geopereerd aan een verzakking. Die heeft een enorme hekel aan dikke vrouwen. (had iets heel lelijks tegen haar gezegd na de operatie) Pffff, nu zie ik er al zo tegenop hè...
Hmmm, kun je geen ander zoeken, in een grote plaats in de buurt? Toen ik afgelopen voorjaar op van alles extra onderzocht werd had 2 mensen die me echt als een homp vlees/vet behandelden; degene die de nierecho deed en degene die de thoraxfoto deed. Totaal onmenselijk waren die 2, en die dag besloot ik dat als me dat nog een keer zou overkomen ik een klacht zou indienen. Wij zijn tenslotte de "klant".
Ik wacht het even af, zegt hij 1 verkeerd woord, ga ik accuut actie ondernemen. Hier in het Zeeuwsche is het helaas niet zo makkelijk allemaal.
Je leest hier hele verschillende verhalen over op het forum. Ik heb er zelf geen problemen mee gehad en ik heb echt fors overgewicht (boven de 110). Toen ik zwanger wilde worden gaf de gyn wel advies om af te vallen, maar ik was al heel snel zwanger dus daar was nog niet veel van terecht gekomen. Ik heb wat langer inwendige echo's gehad omdat het uitwendig nog niet goed zichtbaar was. En ja, bij de controles (ben bij de gyn, dus bij elke controle een echo) is het allemaal wat lastiger te zien dan bij slanke dames. Maar de gyn zeurt er niet over, ik doe er zelf ook nuchter over moet ik zeggen. Ik weet dat ik dik ben en dat dat lastig is met echo's...maar ik heb nog nooit gezeur gehad of echt nare opmerkingen ofzo, meer neutraal zo van 'dat is wat lastig te zien met jouw postuur' of zoiets... Wel ben ik op bepaalde zaken extra in de gaten gehouden zoals suiker, bloeddruk enz. Ik ben overigens nu 5 kilo aangekomen in de hele zwangerschap, dus mij hoor je niet klagen. Suikers blijven goed en bloeddruk is gelukkig van nature laag en blijft ook goed. Wat dat betreft dus een modelzwangerschap ondanks mijn figuur! Maar eh...wees wel assertief hoor, je bent idd de klant en je hoeft je echt niet alles te laten zeggen!
Mijn eerste echo (9 weken, ivm mk vorige zw) was een inwendige echo. Met 11 weken heb ik al een uitwendige gehad en daar kon ze het prima op zien. Ik ben 1.65 en toen 95 kilo. (Ben nu 15 kilo aangekomen trouwens ) Pretecho met 18 weken en die mevrouw duwde heel hard met dat ding en zei dat ze het niet goed kon zien, terwijl die in het ziekenhuis met 11 weken en 20 weken heel zachtjes drukte en het heel goed kon zien. Volgens mij ligt het meer aan de apparatuur en vooral de bekwaamheid van degene die het apparaat bediend. Ik moest wel met 30 en 39 weken nog een extra groei-echo omdat de baby iets minder goed te voelen is bij mij en met 24 weken moest ik een glucose tolerantie test om te kijken of ik geen zwangerschaps suiker ontwikkelde. Onze kleine meid doet het heel goed, was met 39 weken 3000 gr (liep een weekje achter qua groei, maar was niet erg) en heeft het nu met 41 weken nog prima naar haar zin. Gisteren bij de vk getoucheerd: nog niet ingedaald, nog geen ontsluiting en voorlopig nog geen bevalling zei ze Ik ben het nu verschrikkelijk zat en moet vanaf vrijdag om de dag naar het zh voor controle (hartfilmpje). Als ze er volgende week nog niets is, word ik ingeleid...
Ik geloof dat ik veruit de zwaarste ben op dit topic, maar krijg geen vervelende reacties bij echo's ofzo hoor. Ze kunnen het allemaal prima zien. En als er al een opmerking gemaakt wordt, is dat heel subtiel/discreet, laatst zei een echoscopiste dat deze baby 'iets beter verpakt zit'. Nou daar kwetsen ze me niet mee hoor. Ik weet zelf best dat ik veel te dik ben, dat hoeven zij me niet te vertellen en dat doen ze gelukkig ook niet
Zo rond de 7 weken is een echo (ook bij slanke dames) inwendig omdat het kindje zich dan nog achter je schaambot zit. Bij 12 weken was het bij mij prima te zien met de uitwendige echo, bij de 20 weken echo was er ook geen enkel probleem. Van de 5 verloskundigen in de praktijk was er maar 1tje die over mijn gewicht zeurde (en zelf was ze ook niet een van de slanksten) want ze kon het niet voelen door al het vet. Waarop mijn man heel adrem reageerde door te zeggen dat dit toch vreemd was aangezien de andere 4 verloskundigen er geen enkel probleem mee hadden en dat het dan misschien toch ook wel aan haar kon liggen De gyneacoloog (ja want die vk had me dus doorgestuurd voor een groeiecho ) had er ook niets op aan te merken. Ach als ze erover beginnen te zeuren kun je ze er ook nog op wijzen dat je er nu immers niets aan kunt doen want je mag niet lijnen als je zwanger bent. Groetjes Anita
bij mijn 1e echo dachten ze dat ik 12 weken was en konden ze uitwendig niks vinden maar inwendig no problemo en ik was pas 8 weken ook bij de 12 weken geen enkel probleem hoor en bij de 20 ook niet ! oh wij gaan zondag voor de pretecho ! ik wil mijn poeppie zooooooooo graag zien ......
ik heb met 6 en 9 weken een inwendige echo gehad, de derde echo eerst uitwendig, baby was hard gegroeid dus voor de zekerheid daarna nog inwendig. de rest allemaal uitwendig en duidelijk
Goedemorgen bollies (zei zij liefkozend ) Ik heb me net gewogen en ben niets aangekomen, dus dat is mooi. Verder heb ik een 24 uurs bloeddrukmeting achter de rug en de huisarts is erg tevreden, we gaan door met 2x per dag 1 Labetalol 200 mg als bloeddrukverlager. Ik ben wel opgelucht, eigenlijk. Je wilt toch het beste voor je beebje en jezelf.
nou ik heb ook ff gewogen en blijf netjes op een halve kilo in de week gaan.... en over 2 weken weer een dagvurve voor de suiker ik ben benieuwd heb er wel een hekel aan .. bah 4x prik prik ik hoop toch wel onder de 100 te blijven maarja hebben we niet in de hand he ! ik ga lekker lunchen nu met vriendinnen en vananvond voor het eerst naar de puf-club haha lijkt me gezellig hoor !