Flink / Dik en zwanger

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sweet Mama, 26 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Ahhhhhhhh, een zoon, dus het is toch gebeurd!
    Erg jammer dat je na een heel inleidingstraject toch nog voor keizersnede moest, dat lijkt me wel zo'n rotgedoe!
    Maar gelukkig is toch alles goed met jullie gekomen!
    Heel erg gefeliciteerd meid! En wat een bijzonder chique namen!

2. schatje1

schatje1 Niet meer actief

heey meiden ik ben ook best wel flink en zwanger..
    vanaf wanneer kregen jullie een buikje?

groetjes

3. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Toen ik een jaartje of drie, vier was, kreeg ik al een buikje, maar dat zul je wel niet bedoelen he? :D

Eh... ff denken: toen ik tien weken was, merkte ik dat m'n strakke broeken wat onbehaaglijk gingen zitten. Daarna kon ik nog wel een maandje of zes weekjes verder met m'n elastische kleding.
    Daarna heb ik zwangerschapsbroeken gekocht.
    Maar bij iedereen verschilt dat weer. Sommige lijken al wel een dikkere buik te hebben als ze zes weken zijn, en bij anderen is dat pas bij vier maand!

4. Juudje27

Juudje27 Bekend lid

14 mei 2007
    762
    0
    0
    Uhh ik geloof dat ik met 12 weken een klein buikje kreeg en mijn eigen broeken echt niet meer aan kon! Of er moest elastiek in zitten...

5. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    shaceabay (oh schrijf ik het goed ... sorry)
    Wouw gefeliciteerd meid ! een gezonde zoon wouw !
    lekker genieten nu ondanks de zware bevalling !
    dikke knuf

en ik liep al bij week 10 in een positiebroek rond ! en met stiekjes ! ha ha bij week 12 geen houden aan en toen oude kleding aangedaan van toen ik wat zwaarder was maar na de vakantie alleen nog positiebroeken .... het ging hiet dus echt snel maar zijn echt je darmen hoor meid ! kan je niks aan doen iedereen zag al dat ik "" dikker" werd .. maar dat was dus al van de zwangerschap !

6. Sjaantje

Sjaantje Bekend lid

25 jul 2006
    663
    0
    16
    Dordrecht
    Hey wat leuk een zoon, gefeliciteerd! Jammer dat het zo moeizaam is gagaan zeg! Maar geniet nu maar lekker van elkaar!

Ik kreeg bij 14 weken wat last van krappe broeken...

7. Juudje27

Juudje27 Bekend lid

14 mei 2007
    762
    0
    0
    Nou dames... Zie topic misschien inleiden...
    Het komt nu heeeeeeeeel dichtbij. Misschien ben ik volgende week al MAMA!
    De kleine groeit een beetje heel erg hard nu. Zit waarschijnlijk al aan de 8 pond dus om die nou te laten groeien tot 10 pond dat zien we niet zo zitten. Donderdag ochtend gaan we naar de gynocoloog en die gaat dan de baby nog eens opmeten. Als het echt een 8 ponder is nu al wordt ik volgende week ingeleid en dus volgende week al mama...

8. apie

apie Actief lid

15 jul 2007
    337
    0
    0
    administratief medewerkster
    Vlissingen
    Spannend spannend Juudje .

9. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    oh juudje wat spannend ! dat zou wel lekker snel zijn zeg !
    lijkt me nog niet zo verkeerd .. en 8 pond is idd genoeg zou ik zo zeggen !

10. Sjaantje

Sjaantje Bekend lid

25 jul 2006
    663
    0
    16
    Dordrecht
    O wat spannend, lekker hoor als ze zo'n groot kindje voor kunnen zijn en dan heb je hm lekker in je armen!

11. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    ff topic omhoog halen hoor anders zijn we het straks kwijt en ik wil jullie niet missen !
    hoe is het allemaal .. hopelijk gaat het allemaal zo goed dat er ff niks te melden is !
    hier gister weer 4x bloed laten prikken voor suiker en volgende week de uitslag .. ben benieuwd !
    het vele eten lukt nu wel beter en ben zelfs afgevallen in gewicht ....

12. nance158

nance158 Actief lid

15 nov 2007
    442
    0
    0
    Intercedente
    Voorschoten
    Ik ben in het verleden altijd dik geweest en ben nu een half jaar 20 kg in totaal kwijt. Veel mensen die niet weten dat ik zwanger ben zeggen joh ben je weer dik aan het worden? Lekker lomp. Mijn buik heeft in ieder geval weer zoiets van joehoe we mogen weer dik worden!
    Nog lomper vindt ik het van die verkoopster zoiets zeg je toch niet?
    Maarja dat zijn de mensen die dit overweldigend gevoel nog nooit hebben meegemaakt meestal.

Bij mijn zus zag je bij de eerste pas na 6 maanden dat ze zwanger was en dat is ook niet leuk zoals ze het zei. De oudste van haar is met 7 maanden geboren en heeft dus ninet zo erg kunnen pronken met haar buik.

Volgens mij heeft dik en dun zijn allebei voor en nadelen.

groetjes Nance158

13. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    knap hoor meid van die 20 kilo !
    is mij dus ook 2 jr geleden gelukt en helaas nadat ik gekapt was met roken 8 kilo aangekomen en iedereen zei al achter mijn rug om zo die is dik aan het worden maar ik kreeg gewoon heel snel opgezette darmen toen ik zwanger was ! ik heb nu een mega buik en ben " pas" 6 kilo aangekomen tot nu toe
    vaak zijn meiden die wat voller zijn minder snel in aankomen he !
    wij weten wat goed/beter voor ons is !
    ik kreeg ook eerst veel opmerkingen van oh nu al zo'n buik nou dat wordt tonnetje rond dan he ! terwijl al mijn broeken en shirts te groot zijn geworden ! er is dus hoop om er na de zwangerschap beter uit te komen dan ervoor hoor !
    en moet ook zeggen in het begin vond ik het ook moeilijk maar ik heb echt de knop omgezet en ben gaan genieten van het feit dat ik zwanger ben of ik nu veel of weinig zou aankomen ! het is zo mooi om dit mee te mogen maken en ik wil er niet achteraf van balen als ik er niet van genooten had ! en sinds dien geniet ik volop en laat overal mijn lekkere dikke buik zien !

14. nance158

nance158 Actief lid

15 nov 2007
    442
    0
    0
    Intercedente
    Voorschoten
    Het klopt wel. Ik moet eerlijk bekennen dat ik nog helemaal niet op de weegschaal heb gestaan. Ik ben heel bang om weer aan te komen.
    Ik probeer te accepteren dat ik dik aan het worden ben. En iedereen zegt dan tja meid dat hoort erbij. Dat vindt ik wel het moeilijkste het weer dikker worden.

Groetjes Nance158

15. Juudje27

Juudje27 Bekend lid

14 mei 2007
    762
    0
    0
    Ik vond het dikker worden ook minder leuk... Maar als het eenmaal zo'n echt zwangere buik is is het echt gaaf!
    En ik ben nu ruim 15 kilo aangekomen dus dat is netjes... Maar de grens overgaan die je nooit over wilde gaan is best lastig!

16. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    Ik heb het ook hoor juudje ik ben nu zo super trots op mijn buik ! het kan me niks scheelen wat een ander zou vinden ik moet vaak lachen om mijn buik als ik weer ergens tegen aan loop en ik zal ff bekennen als de beeb er straks is zal ik volgensmij mijn mooie buik heeeeeeeeeeel erg missen ...
    ik ben nog nooit in mijn leven zo blij met mijn buik geweest (behalve met sokken aandoen enzo.... ha ha) terwijl mijn hekelpunt altijd mijn blubberbuik was !
    maar moet ook zeggen dat het soms moeilijk is om op de weegschaal te gaan staan

en nance je bent niet dik aan het worden !
    Je bent ZWANGER !
    je moet groeien en een halve kilo in per week is heel normaal vergeet dat nooit he ! dat is normaal ! en goed voor je kindje

ik snap je gevoel heef goed ik had het ook zo erg in het begin tot mijn ma die altijd wel commentaar had op mijn gewicht zei; geniet er van het duurt zo kort .. daarna knop op en idd ik heb nu de tijd van mijn leven !
    zelfs met die grote zware dikke buik !

17. nance158

nance158 Actief lid

15 nov 2007
    442
    0
    0
    Intercedente
    Voorschoten
    hoeveel mag je in totaal aankomen en hoe veel is dat per week dan?

18. Juudje27

Juudje27 Bekend lid

14 mei 2007
    762
    0
    0
    Je komt niet elke week precies even veel aan... Maar de meeste komen volgens mij +/- 12 kilo aan... Ik zit dara net boven. Maar als het een groot kind is dan is dat ook niet zo gek...

En idd Emma we zijn zwanger dus NU mag die dikke buik. Ik ben er ook trots op!

19. nance158

nance158 Actief lid

15 nov 2007
    442
    0
    0
    Intercedente
    Voorschoten
    Ik zal er ook wel trots op worden moet daar nog even aan wennen.
    Ben net aan het idee gewent na het horen kloppen van het hartje dat klopt.
    Dus die buik komt ook wel denk ik.

20. Juudje27

Juudje27 Bekend lid

14 mei 2007
    762
    0
    0
    Vast wel... Zeker als je het zo ook nog eens gaat voelen! Hoeveel ben je nu aangekomen dan als ik vragen mag?

Deel Deze Pagina