Tja ik ben nog niet op de weegschaal gaan staan. En dat heb ik gedaan om mezelf een beetje te beschermen. Ik ben vroeger wel eens zover gegaan dat ik hele dagen niet at. Vandaar dat i kheel erg huiverig ben om op dat ding te moeten gaan staan. Ik zorg wel goed voor mezelf en mijn kindje door regelmatig te eten en op tij te gaan slapen enzo, maar de weegschaal heb ik nog niet aangedurft.
Doe dat dan ook maar niet! Het is ook nergens voor nodig! Ik ben na de 100 grens ook niet meer graag op dat ding gaan staan... Eet gewoon en gezond en min 3 maaltijden! Komt vast goed met je! GENIET maar gewoon....
ooh dat doe ik zeker hoor. Zeker als ik zie hoe mij nvriend met de kinderkamer bezig is en uitzoekt welke kleurtjes leuk zijn en welke dingetjes erbij passen. Heel lief.
nou meid ik ken het ook hoor ! ik ben ook eens te gek met lijnen bezig geweest ! het stomme is ik at dus ook idd gewoon de gezonde keuzes en veel groente en fruit ! en dat werkte voor mij prima en ben tot nu toe ook niet te veel aangekomen al is het idd zo dat als je bv vocht gaat vasthouden of veel vruchtwater hebt je meer weegt dan een gemiddelde maar goed wat is gemiddeld he ! kijk lijnen is geen optie dat weten we allemaal en rond deze tijd waar jij nu zit vond ik het ook nog moeilijk vooral opmerkingen van andere die ik te persoonlijk opvatte... gewoon gezond eten en je eten over de dag verdelen is nog beter ! ik weet sinds een week of 4 dat ik suiker heb .. ja komt voor bij meiden die wat steviger zijn he ! maar goed zit ook in de fam bla bla ben bij een dieetiste geweest en oh oh wat was dit fijn ! Suiker.. ja gelijk alles met suiker binnen mijn eetpatroon weggehaald ... minder eten nou noem het maar op .. zal wel aan mij liggen noem het maar op nou voor het eerst in mijn zwangerschap MOET ik eens echt flink eten ! het moet van de dieetiste 11 keer per dag .. en gewoon een portie of wat en ook echt genoeg zelfs te veel ik klap uit elkaar ... durfde niet op de weegschaal vanmorgen maar moest om het gewicht bij te houden voor in mijn boek ! en wat denk je ... afgevallen.............. terwijl ik zo veel moet eten ! ik bedoel er eigenlijk mee te zeggen dat je jezelf niet te veel moet ontzeggen voor je gewicht ! want dat is eigenlijk nu het minst belangrijk wat er is ... hoe stom dat misschien ook klinkt ! je lichaam werkt voor 2 dus je moet goed eten en je kunt zelf er voor kiezen om het zo gezond mogelijk te doen ... dat heb ik ook gedaan en dat verschil zul je echt wel merken na je bevalling ! maar ik snap je heeeeel goed het is wennen hoor en ook moeilijk om los te laten dat het nu niet om je gewicht gaat maar 100% om jou ! ik ben ook meer gaan genieten hoe verder ik kwam want dan was het in mijn ogen normaaler dat ik dikker was Elke week was ik blij als ik kon zeggen oh maar ik ben al zo ver hoor ! net alsof ik er mijn verontschuldeging voor moest maken dat ik een buik had ... nou die tijd is al lang voorbij hoor ! en ik hoop voor je dat dat bij jou ook snel komt ! en dan echt volop genieten hoor ! misschien kan je het eens zeggen tegen je VK heb ik ook gedaan en ze was toen zooo lief ik had allerlei onzin dingen in mijn hoofd en die heeft ze binnen 5 minuuten even heel erg duidelijk eruit gekregen !
Nog steeds heel bijzonder vind ik het dat je nergens meer op de weegschaal hoeft. Toen ik van onze eerste twee kids zwanger was, moest je bij elke controle op de weegschaal en mopperdemopper als je teveel gegroeid was! Inmiddels ruim 20 jaar verder, ik had eigenlijk geen idee hoe het nu was, maar je verwacht toch wel hetzelfde... Het was voor mij dus heel vreemd dat de gyn niet eens naar m'n gewicht vroeg. Sterker nog, dat hebben ze nog steeds niet gedaan! Nu hou ik m'n gewicht zelf thuis wel een beetje in de gaten. Niet omdat ik bang ben dat ik teveel weeg, maar juist om m'n gewicht op peil te houden. Als ik niet goed op m'n eten let, val ik zelfs af! Na zo ongeveer driekwart van m'n leven gelijnd te hebben moet ik dus oppassen dat ik niet afval. Van alles had ik verwacht, maar dit niet!
Wat fijn om te lezen dat er meerdere mensen zijn die overgewicht hebben en zwanger zijn. Misschien kan ik hier mijn vraag stellen en krijg ik ook een antwoord. Ik ben op zoek naar een meegroei bh maar kan die in mijn maat niet vinden. Nu hebben ze wel overal de cupmaat die ik zoek maar een zwangerschaps bh met de wijdtemaat 100 kan ik nergens vinden. Zijn er meer mensen die hier tegen aan lopen of ben ik de enige Tips zijn natuurlijk meer dan welkom. Liefs Sil
Ik heb een bh van het merk Anita en bij de betere ligerie zaken kunnen ze die in alle maten voor je bestellen. Zijn prijzig maar ze zitten goed! Ik heb zelf 90 E maar ze lopen tot hoger! Sux6! Vanmorgen bij de gynaecoloog geweest. 3400 gram dus wel groter dan gemiddeld maar niet TE. Moet over 2 weekjes weer terug komen. Dan krijg ik een inwendig onderzoek. Langer dan 41 weken wil de beste man me niet laten doorlopen... Daar was ik het wel mee eens.. Ook weer een echo gehad en de baby was aan het gapen... Zoooo schattig! En ik dacht ik lig er nu toch vraag nog maar eens of het geslacht nog steeds klopt en dat deed het gelukkig . Nog zeker 2 weekjes geduld dus...
Gefeliciteerd joh. Ohhh ik kan niet wachten bij mjin eigen kleintje. Hou ons op de hoogte hoe het ermee staat. Groetjes Nance158
Hier ook voor het eerst van mijn leven eigenlijk trots op mijn lijf en blij met mijn buik... straks wel weer mijn oude blubberbuik als debaby eruit is... Maar ja. Ik doe ook niet aan lijnen of zuinig eten hoor, en ben nu in totaal nog maar 6 kilo aangekomen! dus wie weet is er wel wat af straks... en zo niet, dan niet! Nu is het de tijd om te genieten, en als de weegschaal je gek maakt, moet je er lekker niet op gaan staan.
Hier ook voor het eerst van mijn leven eigenlijk trots op mijn lijf en blij met mijn buik... straks wel weer mijn oude blubberbuik als debaby eruit is... Maar ja. Ik doe ook niet aan lijnen of zuinig eten hoor, en ben nu in totaal nog maar 6 kilo aangekomen! dus wie weet is er wel wat af straks... en zo niet, dan niet! Nu is het de tijd om te genieten, en als de weegschaal je gek maakt, moet je er lekker niet op gaan staan.
nou meiden hier heeft het dieet waarschijnlijk genoeg geholpen om de suiker onder controle te gaan houden ... maandag weet ik pas meer maar ik heb gebeld of alles wel goed was gegaan met de uitslag want ze deden allemaal zo raar en moeilijk bij het prikken dinsdag omdat ze de uitslag door moesten geven aan het ZH dat ik gebeld heb vandaag anders kon ik er nog achteraan vandaag ! en hij was uiteindelijk binnen en de hoogste was 7.1 de rest prima ! nou ik neem aan dat ze daar wel tevreden over zijn ! zou geweldig zijn dan hou ik dit dieet aan en hoop eigenlijk terug te kunnen naar VK ... maar goed placenta moeten ze nog nakijken of hij nu wel goed ligt en beeb ligt ook in een stuit dus allemaal nog ff afwachten ! en ik krijg natuurlijk maandag pas officieel de uitslag he ! maar duim voor me meiden ! ik hoop het zo !
Ik hoop dat je kindje nog gaat draaien... . Suiker 7.1 is op de grens toch? 7 is de grens begreep ik? Spannend hoor. Wel vertellen he maandag!
ja eigenlijk is de grens 7 maar de dieetiste zei dat dit de grens na 1.5 uur eten en dan prikken is en na een uur mag het 7.8 zijn ! en dat was het de vorige keer .... ze prikken hier dus na 1 uur ... ik geloof niet dat ik nog langs haar hoef om het aan te laten passen ze zei van niet als het nu goed was dus daarom hoooooop ik het zo ! ik heb zo'n hekel aan dat 4x een buis bloed laten prikken op een dag .. bah ! maar goed ik zie het ff posi in en een beetje geluk zou wel eens mogen nu ! en ik hoop ook dat de beeb nog gaat draaien want ik heb echt last van de beeb nu ... hij ligt de hele tijd in mijn bekken te duwen en zoooo erg op mijn blaas ik voel het niet eens als ik moet omdat de drang nu constant is ! hoop dat ze daar maandag ook ff naar kijken maar dat ga ik zeker vragen want deze pijn is minder en ik wil wel gaan genieten van mijn verlof v.a. dinsdag !
Onze baby draait ook haast elke week wel twee keer. Ook ik vind het vervelend alstie in stuit ligt, dan voel je dat leuke gezellige getrappel bovenin je buik helemaal niet, alleen van die venijnige steken bij je blaas, of iets anders wat daar onderin zit. Gelukkig draaide het gisteren net toen we in de auto zaten om naar de echo te gaan, nog weer goed, hihihi, nu al een eigenwijsje! Maar als ze nog volop draaien, betekent het volgens mij wel dat er ook nog ruimte is om weer terúg te kunnen! Zeg Emma, weet je al of je thuis mag blijven tijdens de bevalling? Als diabeet mag dat namelijk nooit, maar hoe het met zwangerschapsdiabetes gaat, weet ik dus ook niet... Ik dacht, ik vraag het even of ze daar al over gesproken hebben, want als je er op het laatste moment achterkomt is het ook zo vervelend...
Emma lekker positief blijven... Ik voel de baby nu minder vandaag en vraag me af of dat voortekenen zijn... Ik zoek echt achter alles wat nu . De baby mag wel komen nu hihihi....
Ojaaaaaa, met 38 weken wordt het zo spannend! Ben je het erg zat? Zou je het erg vinden om twee weken over te lopen? Ik wou maar dat ik het mocht, maar door m'n diabetes zal ik moeten worden ingeleid, bleeeeeeeeeh!
Ik ben het niet zat maar wel nieuwsgierig! Ik mag maar 1 week over de 40 weken heen ivm grote van het kind dat lijkt me lang zat . Ben wel blij als het achter de rug is. Dan heb ik die bevalling achter de rug en mijn baby in mijn armen .
ik heb onze beeb eigenlijk nog nooit boven in mijn buik gevoeld ... echt altijd alleen nog maar onderin en nooit hoger dan mijn navel ! : en de beeb doet me echt pijn al een dag of 4 ! hij is ook heftig aan het schoppen ik begin te denken dat hij het zo ook niet zo naar zijn zin heeft .. raar hoor.. maar toch echt nog ff wachten .. en ik wil zoiezo al in het ziekenhuis bevallen en ergens denk ik dat ik ook wel bij de gyn onder behandeling zal blijven staan... het blijft toch zwangerschapssuiker .. alleen beter onder controle ! maar bedankt voor je info ik zal het zeker navragen ! als ik het niet weer vergeet ha ha dat is drama op het moment ... Juudje ik hoop voor je dat het snel mag komen ik heb gelezen dat je dat zelf ook graag wilt ! en dat je kindje ook groot genoeg is !... toch .... ik zal ook zo blij zijn als ons kindje er is ! ben zo nieuwschierig en zie toch ook wel op tegen het bevallen .. maar ik ga eerst nog ff genieten van mijn verlof hoor !
Ja maar dat zijn bakerpraatjes.... En eigenlijk is verlof in "rust" ook nog wel lekker... Al mag het ook wel komen nu. Zo dubbel. Ik wacht 24-1 bij de gyn maar even af!