Flink / Dik en zwanger

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sweet Mama, 26 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Gisteren zijn wij weer naar de gynaecoloog geweest.
    Ons draaikontje heeft me goed voor de gek gehouden: ik dacht vast dattie goed lag, maar het ligt tóch in stuit. :(
    Ik snapte er niets van, want ik voel toch steeds bóvenin m'n buik allerlei beweging, en onderin niets. Maar wat blijkt: het zit met het kontje naar beneden en de voetjes langs het lichaam gestrekt en de voetjes bij het hoofdje bovenin! :confused: Lijkt me ook niet lekker liggen.......

Ten tweede: onze baby is te klein! En dat terwijl ik als diabetesmoeder nog wel bang was dat het te groot zou zijn. In plaats van 2500 gram, wat bij 35 weken hoort, wordt het nu maar geschat op 2150 gram! Dus 2-3 weken achter in de groei.
    Aan het CTG apparaat bleek gelukkig wel alles in orde, dus mogen we weer 2 weken uitblijven.
    En intussen moest ik de baby maar toefluisteren dattie nog wat moet groeien en moet draaien...
    Helpen jullie meeduimen dat dat gebeurd? 8)
    Anders gaan ze nog wel een draaipoging doen. Als dat niet lukt moeten we kiezen tussen stuit en keizersnede... :rolleyes:
    Dus de kleine houdt het wel spannend tot het einde zeg. Eigenlijk is het mij wel een beetje té spannend, maarja, niks aan te doen nog.

2. Juudje27

Juudje27 Bekend lid

14 mei 2007
    762
    0
    0
    Ohhh jammer zeg als ie in stuit blijft liggen...
    Ik ga duimen dat ie nog draait!

Kan je nog wat doen aan de groei? Of heb je daar als moeder geen opies voor?

3. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    Gezelligste stadje i
    Ik voelde me al schuldig, omdat ik zelf nog niet gegroeid ben (nouja, 1 kilootje inmiddels) maar de gyn zei: dat maakt niet uit, de baby pakt het toch wel bij jou weg. Ze denkt dat het met de diabetes te maken kan hebben, maar ja, sommige baby's zijn gewoon ook klein, zei ze.
    En ik ben zelf ook maar 1.65 m. en m'n man is 1.83 m, dus ook niet echt superlang.

4. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    Gezelligste stadje i
    Maar daar kun je zelf dus niks aan doen...
    Misschien een beetje rustig houden, maar dat doe ik eigenlijk steeds al.

5. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    oh jee dat is minder leuk om te horen ...
    stuit kan nog goed komen hoor ! vooral als het een grapjasje is !
    en hopelijk krijgt de kleine nog een flinke groeispurt dan ! hebben ze het gemeten aan zijn buikje want ik heb wel eens gehoord dat er veel verschil in zit of ze net gegeten hebben ofzo ... en hoe bol het buikje dan is ...
    gelukkig dat ze gelijk de rest hebben nagekeken en dat dat alles in orde
    idd een spannende weken dan weer
    en meid het zal echt niet aan jou liggen hoor daar geloof ik niks van !
    net wat je zegt je bent zelf ook niet zo groot en kijk eens wat de kleine al gegroeid is ... hij is gewoon lekker van jou aan het snoepen !
    dikke knuf voor jou meid is toch ff niet leuk allemaal

en juudje ik zie je nog voorbij komen ... helaas bij jou ook nog niks ?

6. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    Gezelligste stadje i
    Op zich is het niet erg dat het klein is, want het is toch al ruim 2 kilo, dus in elk geval groot genoeg om te kunnen overleven, mocht het nu al komen... Als het maar gezond is, dat is het voornaamste.
    En we hebben nog een paar weekjes voor de boeg he? Alles wat het nu nog bijgroeit is meegenomen.
    En als ik eerlijk ben, heb ik liever een vijfpondertje dan een tienponder...

Stuitbevallingen bij diabeten hoor je niet veel, omdat baby's het vaak benauwder hebben dan 'gewone' baby's. En in dat geval vinden mijn man en ik het risico ook te groot en zullen we (waarschijnlijk) kiezen voor een keizersnede.
    Ik heb net al zitten lezen bij Bevallingen, en dan het topic Keizersnedes. En op zich is me dat niet tegengevallen. Vooral van de geplande keizersnedes hoor je eigenlijk heel veel goede verhalen.
    Maar goed: eerst maar es afwachten. Wie weet draait het nog nog wel en zit ik me hier sappel te maken om niks. ;)

7. Juudje27

Juudje27 Bekend lid

14 mei 2007
    762
    0
    0
    Joh je hebt nog heel wat weken... Wacht het rustig af!

Ja Emma ik heb de baby nog in mijn buik zitten... Maar begin het nu wel zat te worden!

8. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    Gezelligste stadje i
    Nog niks aan de hand bij Juudje? :rolleyes:

Hm, en hier nog niet gedraaid. :cry:

9. Juudje27

Juudje27 Bekend lid

14 mei 2007
    762
    0
    0
    Nee nog niks... Toch morgen weer een ROT onderzoek bij de gyn...
    Wil echt even horen van die man wanneer ik uiterlijk ingeleid kan gaan worden. Ik ben klein en stevig en een groot kind in me het begint een beetje zijn tol te eisen...

Hou jullie op de hoogte.

10. Jooze

Jooze Fanatiek lid

25 okt 2007
    1.570
    0
    0
    Ik weet niet of ie er al tussenstond maar wat dacht je van t'shirst of buikbanden laten bedrukken met leuke teskten (inderdaad ben niet dik maar zwanger, of ik ben dik en zwanger en zo zijn er wel 100 denk ik)

Jooze

11. Juudje27

Juudje27 Bekend lid

14 mei 2007
    762
    0
    0
    Leuk idee :D Zeker voor het begin als je het verschil echt nog niet ziet!

12. Famke86

Famke86 Nieuw lid

27 jan 2008
    2
    0
    0
    Ik heb even een vraag,
    Gisteren heb ik mijn dag van innesteling gehad,
    kun je op die dag ook een test doen of heb je dan nog
    geen reseltaat?
    Wie zou mij dat kunnen vertellen?

Groetjes Famke

13. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    nee meid dat kan nog niet na het innestelen duurt het nog 9 dagen voordat er zwangerschapshormoon in je lichaam te vinden is je zult dus echt nog ff moeten wachten !
    Succes !

14. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    zeg juudje nog niks ?
    je bent officieel te laat nu he ... maar volgensmij ben je bij de dokter geweest toch vandaag ? hopelijk ben je aan de gang met bevallen meid !

Kisbaba bij jou nog niks gedraaid ?
    wel even omschakelen in je hoofd van gewone bevalling naar keizersnede maar alles heeft zijn voor en nadelen he !
    nou mied ik duim dat je kleine nog draait !

15. Juudje27

Juudje27 Bekend lid

14 mei 2007
    762
    0
    0
    Nog niks hier... Hou jullie op de hoogte hoor. We moeten om 11.40 uur naar het ZH.

16. Juudje27

Juudje27 Bekend lid

14 mei 2007
    762
    0
    0
    MORGEN! om 7.30 uur wordt ik ingeleid....!

Zodra het kan laat ik jullie weten hoe het gegaan is....

17. Famke86

Famke86 Nieuw lid

27 jan 2008
    2
    0
    0
    Oke bedankt voor jullie antwoord,
    Zal zeker nog even wachten, zit al vol spanningen bah niks aan die spanningen, maar ja dat overleven we hier ook wel weer.

18. Juudje27

Juudje27 Bekend lid

14 mei 2007
    762
    0
    0
    Heel veel sux6! Wachten duurd altijd lang....

19. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    oh juudje wat spannend !
    nou ik ga echt aan je denken !
    mag ik vragen waarom ze het gaan doen ? omdat het goed is geweest of is er een andere reden ?

wouw morgen om deze tijd kun je al moeder zijn
    mocht ik je hier niet meer zien van te voren veeeel succes en zet hem op !
    en ik hoop zsm wat te horen maar haast je niet voor mij hoor wha ha !

hmmmm ben stiekem ook wel beetje jaloers zou de kleine nu ook al zo graag willen knuffelen ....

20. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Hallo allemaal,

Ik ben zelf behoorlijk aan de stevige kant en tijdens controles e.d. is het voor de verloskundigen en echoscopiste soms wat lastiger om meteen een hartslag te vinden of de echo goed te ontcijferen.
    Som maken ze wel lullige opmerkingen over....
    Ik probeer me hier maar niet druk om te maken....
    Hebben jullie hier ook last van?

Tevens wil ik graag weten of je tijdens het bevallen zelf meer risico hebt ergens op? Vaker keizersnee, meer pijn? Ik weet niet of je gewicht hier invloed op kan hebben...

Alvast bedankt,

Lonneke

Deel Deze Pagina