Flink / Dik en zwanger

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sweet Mama, 26 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juudje27

Juudje27 Bekend lid

14 mei 2007
    762
    0
    0
    Ohja van de 18 kilo die is bijgekomen ben ik er alweer 6 kwijt ;). Geeft dat julie moed/hoop hihihi...

2. Niet meer actief

Juudje, van harte gefeliciteerd met je dochter! En wat fijn dat je een goeie bevalling hebt gehad! Jammer dat de bv niet gelukt is, maar van fv worden ze ook groot hoor;)

Veel geluk met de kleine en doe rustig aan he.

3. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    Heeeeeeeeeee Juudje

VAN HARTE GEFELICITEERD MET JULLIE DOCHTER !!!!

hele leuke naam !
    en zo te zien is de bevalling je gelukkig mee gevallen ! blij dat te lezen meid ! en ha ha dan ben je al lekker veel afgevallen
    jammer van de BV maar ben blij te lezen dat het je nu zo beter gaat
    en kan me voorstellen dat je nu ff geen tijd hebt om achter je pc te zitten ga jij maar lekker genieten !
    wat een prachtig meissie als je ff dubbel klikt op de foto kun je haar prima zien hoor ! maar laat de foto's maar blijven komen !

dikke knuf van Emma

4. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    juudje: gefeliciteerd met Maaike! Goed gedaan!

5. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Aaaaaaaaaaaah, van harte gefeliciteerd, Juudje!
    Fijn om te horen dat alles goed is, en dat het mooi vlot is verlopen!

Maaike, dat is een lieve naam! En alles gaat goed?
    Natuurlijk worden flessenkinderen ook lieve sterke gezonde kids, maar wel jammer dat de bv niet wilde lukken.
    Geniet er maar heerlijk van hoor! Voor je het weet, zijn ze weer groot!
    De grootte van de baby viel uiteindelijk toch nog wel meer mee, vind ik.
    Ruim acht pond. Dat kon veel gekker, nietwaar?

6. Juudje27

Juudje27 Bekend lid

14 mei 2007
    762
    0
    0
    Alles gaat goed... Het is een wolk van een baby! Echt genieten...
    8 pond valt me reuze mee op uit te "poepen". Hihihi.
    Ja het is me allemaal meegvallen. Jammer van de BV maar ja zo gaat het stukken beter!
    En de dikte van mijn buik en de extra kilo's vallen me reuze mee. Ik heb goede moed! En echt trek heb ik nog niet... Dus geeft hoop, hihi.

Ben benieuwd hoe het jullie zo vergaat!

7. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    nou meid blij te horen dat het je zo goed af gaat en over een paar dagen ben je over het BV verhaal ook wel weer heen ! je mag trots zijn dat je het hebt geprobeerd !
    en ik hoop dat wij ook zo'n mooie bevalling mogen krijgen ha ha want 8 pond klinkt niet zo klein haha

ik ben er eigenlijk ook wel aan toe om de kleine eens lekker vast te houden maar niet deze komenden week want mijn man gaat nog 4 dagen carnavallen ! en is dus ook niet thuis hij gaat bij een vriend van hem logeren !
    zal de carnaval wel missen hoor pfff ik zag vanmiddag al mensen verkleed en het blijft toch kriebelen
    vanmiddag met een vriending van mij op stap geweest voor laatste dingen en zij is een week verder dan mij nou we leken wel een attractie met die 2 dikke buiken ha ha ! was echt lachen ... en iedereen is dan zo leuk tegen je !
    dat zal ik straks nog wel missen hoor

8. Juudje27

Juudje27 Bekend lid

14 mei 2007
    762
    0
    0
    Lekker hoor. Geniet er nog maar van. Zwanger zijn is ook heerlijk ;).
    Carnaval is er volgend jaar ook weer ;) EN je kan toch naar de optocht kijken?

9. mini23

mini23 Actief lid

18 sep 2006
    272
    0
    0
    Oldenzaal
    Hoi Dames,

Kom me hier ook even melden. Ben zelf ook een flinke tante. En nu hoorde ik van de verloskundige dat ik niet thuis mag bevallen ivm een bmi boven de 35 is jullie hier iets van bekend. Iedereen die ik in mijn omgeving vraag heeft er namelijk nog nooit wat van gehoord.

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.
    Liefs Wendy

10. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    Gezelligste stadje i
    Pjew... geen idee eigenlijk!

Ik heb wel es gehoord, dat als je boven de 100 kg weegt, dat je dan beneden moet bevallen, maar waarom dat ook alweer was? :rolleyes:

11. Niet meer actief

Dat t niet mág is redelijk zwaar gesteld, maar t wordt wel ten zeerste afgeraden. Voornamelijk eigenlijk voor t geval er iets mis gaat en je alsnog naar t ziekenhuis moet, per ambulance. Hoe zwaarder je bent, hoe moeilijk het voor de ambulance-medewerkers is uiteraard.

Daarnaast is de kans op complicaties bij een zwaarder lichaam nou eenmaal iets groter dan bij een lichter lichaam, zoals bij elke medische ingreep.

Maar voor zover ik weet is het een 'dringend advies' en geen verplichting. Ik ben om deze reden in elk geval in het ziekenhuis bevallen.

12. mini23

mini23 Actief lid

18 sep 2006
    272
    0
    0
    Oldenzaal
    Hmm vreemd was hier volgens mij geen advies meer een mededeling of ik al wist in welk ziekenhuis ik wou bevallen. Toen had ik dus zo iets van uhh hoezo ziekenhuis. Kwam me even rauw op mijn dak om maar even zo te zeggen.

Misschien even toelichting ben 1.68 en weeg nu 113 kg voor de zwangerschap 115. Vond het zelf nog wel netjes hihi.

13. Juudje27

Juudje27 Bekend lid

14 mei 2007
    762
    0
    0
    Ik weet dat als je thuis wil bevallen je dan beneden moet bevallen anders ben je te zwaar voor het ambu personeel.
    Van je BMI heb ik nog nooit gehoord dat het daar aan ligt! Onze kraamhulp (die loopt hier nog) zegt dat het wel een grens is idd.

14. mini23

mini23 Actief lid

18 sep 2006
    272
    0
    0
    Oldenzaal
    Heb me er maar gewoon bij neer gelegd. Maar in ieder geval bedankt voor jullie antwoorden.

15. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    ik heb het gevraagd aan mijn VK omdat ik dacht boven de 100 uit te komen en dit idd ook gehoord en gelezen had maar de vk heeft aangegeven dat je idd beneden moet bevallen maar zeker thuis mag bevallen dat dat hele verhaal onzin was en het er alleen om gaat als er problemen zijn de mensen van de ambulance je niet naar beneden kunnen dragen en er dan een takelding moet komen en dat staat ook nogal eens lullig he !
    maar goed meid ik kom niet boven de 100 (hoop ik ) en moet toch in het ZH gaan bevallen ! er zijn zo veel redenen dat je er toch kunt komen !

16. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    Kisbaba hoe is het met je ? je moet toch vrijdag op controle he ? hoop voor je dat het ok is allemaal !

juudje hoe is het om moeder te zijn meid ?
    en hoe gaan de nachten ? lukt het allemaal een beetje ?

17. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    Gezelligste stadje i
    Hier is alles vrij rustig. Inderdaad vrijdag weer naar de gyn. Hopelijk brengt hij ons het goede nieuws dat de baby nu eindelijk goed ligt, maar het heeft deze week alweer twee keer gedraaid. En ik heb geen flauw idee meer of dat bolletje bovenin m'n buik nou het koppie of het kontje is. Ik vrees het eerste... In dat geval overwegen we zeker een draaipoging. Lukt dat niet, dan wordt het waarschijnlijk een keizersnede omdat ze in ons ziekenhuis niet voor stuitbevallingen zijn bij diabetes.
    Ik vind het heel jammer dat ik daar best onzeker en onrustig van word, het maakt dat ik m'n laatste weekjes niet lekker ontspannen kan beleven helaas. :oops:
    Toch geniet ik er ook nog wel van hoor. Vandaag heb ik alle envelopjes voor de kaartjes alvast geschreven. Bijna 150 stuks. :confused:

18. Juudje27

Juudje27 Bekend lid

14 mei 2007
    762
    0
    0
    Moeder zijn is geweldig! Het gaat ook allemaal goed. Vannacht heeft ze voor het eerst in haar grote/eigen bedje gelegen! En ook dat ging goed. Als ze het maar warm genoeg heeft slaapt ze overal. De nachten vallen me mee. 23 uur voeden, 3 uur en dan om 7 uur weer... Dus erg netjes. Huilen doet ze ook niet zo veel en als ze huilt langer dan 5 min dan heeft ze echt ergens last van of honger ;). Ze is alweer een week oud wat gaat het hard he... Voor jullie komt het nu ook steeds dichterbij!

Ik ben trouwens wel de 100 over gegaan. nl. 116. En weeg nu alweer 106... Dus gaat best snel hoor...

Kisbaba sux6 vrijdag!
    Emma met jou ook alles nog goed?

19. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    spannend hoor kisbaba !
    en wat een draaikontje .. maarja als hij kleiner is heeft hij misschien ook wel de ruimte nog ! dus hoop op een draai en dan een groeispurt voor je ! is dit je eerste kindje ? ik ben het even kwijt ... en idd dit is niet leuk in de laatste weken !
    hier is het net andersom het was altijd wat en nu ineens is alles goed ook erg raar moet ik zeggen ... en 150 enveloppen pffffffff ik heb er iets van 80 vind ik al meer dan genoeg ! maar ik stuur ook bv maar 1 kaart naar mijn werk voor 20 mensen ...

Juudje wat lekker dat je zo aan het genieten bent nu en het hele bv verhaal ben je zo te zien ook al ver vergeten ! en netjes hoor de tijden ik mag hopen dat het hier ook zo gaat ...
    en lekker hoor meid al 10 ! kilo eraf ! wow dat klinkt goed ! en dat al na een week dan zal er nog wel wat meer af gaan hoor !

mag ik eens vragen hoe jij de nachtvoeding doet ik wil nl ook fles gaan geven maar niet elke keer op en neer naar beneden dus ik wilde de voeding klaarzetten en opwarmen in flesverwarmer ... zou dat wat zijn ? hoe doe jij het als ik het ff mag vragen ? of misschien iemand anders tips ?

mini23 hoe is het met jou ? gaat het goed met je ?

Hier gaat het goed erg veel last van maagzuur pff maar mijn buik is echt helemaal al gezakt niet normaal hij hangt op de stoel .... zit lekker in de pad !
    heb ook veel last van harde buiken maar volgensmij wil ik ook nog te veel van mezelf .. en ik zal blij zijn als het morgen is en carnaval voorbij is en mijn man weer lekker thuis is ! ik mis hem zo erg ... hij mocht van mij natuurlijk maar voel me toch wel remie en mis het zelf ook zo erg !
    voor de rest eigenlijk lekker rustig hier begin mezelf al een beetje te vervelen :oops:

20. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    Gezelligste stadje i
    Nee, onze derde. Maar zoals je kunt zien aan de onderste regel bij m'n banner zijn de eerste twee al 23 en 21, dus dat is wel ff geleden al.
    Die twee bevallingen gingen trouwens supergoed, wat heb ik daar een goede herinneringen aan! Dus als het nu maar 'goed' lag, had ik zeker die spanning niet, dan had ik er juist zin in! Nouja, we gaan natuurlijk voor veiligheid, dat staat vast! Dus als het niet anders kan, wordt het een keizersnede. Maar jammer blijft het wel.

Tja, hoe komen we aan 150 kaartjes... er zitten al drie groepen bij, eentje van m'n werk, eentje van m'n schilderclub en eentje van een gespreksgroep van de kerk, dus we hadden er wel 180 kunnen hebben...
    Veel vrienden, kennisjes, familie, buren enzo. Nouja, maakt niet uit, vinden we wel gezellig. :D

Jeetje, da's ook niet leuk, nu nog zoveel dagen alleen! Oooooow, dat had ik ook zeker niet leuk gevonden, bleeeeh! Wel knap van je dat het goed vond.

Deel Deze Pagina